|
Plasma LED livagtig? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du synes at du ser en bedre skarpere detaljeringsgrad på lcd ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Vi er gået fra plasma til lcd herhjemme i stuen, vi kigger os ikke tilbage. Er fuldstændig ligeglad hvad folk mener er det mest korrekte, den skarphed vil vi bare ikke undvære længere.
I andre termer, så synes jeg er "sjovt" man kan måle sig frem til og sige plasma er det er meste korrekte, for hvor mange har stået bag kamera optagelsen eller været med til efter redigere filmene? Så hvordan kan det ene være mere korrekt end det andet, udover farverne kan være overmættet. Hvis farver, sort niveau, grå toner er lige godt på et plasma og et lcd, så synes jeg det er dybt forkert at sige plasma er det korrekte. Men okay, en ting er hvad man kan måle sig til, en anden ting er hvad ens egne øjne ser. Skal siges vi også har to plasma skærme herhjemme, jeg er fuld tilfreds med. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
ergo du indstiller din tv skærme og projektor fuldt ud efter hvad du synes er bedst
alså du indstiller helt efter øje mål.
er da fint tilfreds med min lcd/led skærm, men når min pio plasma viser den samme film så er der en verden til forskel. min pio har fået en prof kalibrering min led skærm er indstillet efter nogle indstillinger fra av-forum men Ja en prof kalibrering er netop ikke hvad du synes er bedst, men er indstillet efter en standard som producenter laver deres film efter. alså hvis noget er neon grøn, så skal det være neon grøn så skal man ikke begynde og indstille sit tv så det bliver mere naturligt ergo med en prof kalibrering er man nogenlunde sikker på at det man ser også er det producenten af filmen gerne vil have du ser. lige for at slå en ting fast om det er et lcd eller plasma tv du har så burde det faktisk ved lov indføres, at alle tv skulle have en prof kalibrering |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Kan ikke lige lade være at komme med den her.
Mit gamle Pio lx508d er i sommerhuset nu. Selv med en dvb-t tuner og for ikke at tale om bd film fra PCHen står det rigtigt flot. Alle der har besøgt os i år har alle kommenteret hvor fantastisk flot det står. Det ryger bare ud af dem efter 5 min. Når de så hører det er 4 år gammelt kan de ikke forstå det, da de fleste har købt ny flad de sidste par år. Vi taler om folk der ikke interesserer sig for TV normalt. Men de nye lcd/led står også fint, folk er bare elendige til at justere det ind. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Jeg købte tyske Video her sidste gang jeg var nede efter whisky i tyskland, og der er en THX-calibrator Blu-Ray disc med. Den måtte selvfølgelig på med det samme.
Jeg har flyttet skyderen til kontrast en hak til den ene side, og det samme med lys på min Panasonic 42 PX 70, ellers passede mine indstillinger perfekt. Men det er sørme et godt redskab sådan calibreringsdisc, som er udgivet i samarbejde med Onkyo og Teufel, (som jeg bruger som sub et stk M12000SW THX Ultra 2). Men jeg synes dog ikke at et LED står skarpere end mit det gamle her, dog er sammenligning kun foretaget ude i butikker, så det er ikke et særligt godt sammenlignings grundlag, er jeg klar over. Adskillelsen af personer og ting virker bedre på LED (livagtighed 3D effekt), men det er ikke kønt tæt på. Lidt skygge effekt beror det hele vel på....Ja jeg har været ude at kigge igen.
Det hele beror vel lidt på ens eget temperament, og ja på afstand synes jeg billedet virker mere "luftigt" med god plads i billedet til det der sker, og på plasma er det så ikke "luftigt", men alt andet er bedre, især det sorte som et LED ikke kan særligt godt, i forhold til. Og ja der har været kigget på VT-50 og Samsung 8005 (som iøvrigt er tudegrim med det kamera foroven). |
|
![]() |
|
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Den med sort og LED holder vidst ikke helt vand længere. Syntes utroligt mange udsagn stadig lever på forældet teknik, det gælder begge veje, når man kritisere plasma og når man kritisere LED. Hovedsagen er begge typer tv fungere ganske udmærkede. Eneste fælles anke er at alt for mange tv står som forudindstillede rundt om i hjemmene, og det er synd, for selv middelmådige modeller kan indstilles ganske pænt efterhånden med hæderlige billeder. Men standard er mange modeller ringe endnu desværre.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Mener du dermed, at sortniveau på Panasonics topmodel, ikke er signifikant bedre end Samsungs top lcd model? Jeg vil mene, at en faktor 5 i Panasonics favør, er en klar forskel. Dette bidrager også til en glimrende "3D" / dybde effekt på 2D materiale, når vi snakker Panasonic top plasma model.
Redigeret af JeTex - 16-September-2012 kl. 17:29 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Jeg har været inde i en butik hvor de hang side om side, Elgiganten Horsens for et stykke tid siden (husk der er kun 1 times parkering).
Og sort er ikke helt sort på LED. Og det er sådan set et faktum, og det kan ses med det blotte øje uden nogen som helst tvivl. Så den antagelse siccio kommer med er vist ikke underbygget med andet end en formodning, eller blind tro på hvad andre siger. Som der også skrives i en test af den billige ST50 model fra Panasonic, så klip: På betragtningsvinkel, farvegengivelse, 3D, bevægelseshåndtering og sortniveau tørrer ST50 ganske enkelt samtlige LED skærme til mange gange prisen fuldstændig af banen, og leverer en billedkvalitet som er uhørt til prisen. Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7609&zoneid=1#ixzz26eCFUmTY Så antagelser er en gang fis. Især når man ikke selv gider tjekke efter, og er kun oplæg til uro.
LED sucks på sort. |
|
![]() |
|
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Nå nå, føl jer lige trådt på der var.
syntes stadigvæk de testresultater jeg ser på bl.a flatpanels viser temmeligt dødt løb på sort de bedste LED modeller med dimming og Plasma. klart hvis vi virkelig skal være fanatiske så er der forskel, men den med 5 til 1 er jeg ikke med på. hvorfor skal man iøvrigt fare sådan op, over kommentare det er der vel sådansett ingen grund til, men typisk det sker i plasma, og lcd debat eller Apple vs android o.s.v gider sku ikke diskutere i den tone uanset hvad. Så stopper her, så kan i frit chikanere mine holdninger bidrager ikke med flere argumenter, da det ikke nytter eller flytter noget som helst. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
slettet
Redigeret af JordanDK - 17-September-2012 kl. 12:18 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
siccio....... Du er en af dem der ikke kommer op af stolen og kigger efter selv. Dem er der mange af på hifi siden også.
De kommer med deres meninger som de har dannet, ud fra hvad de selv synes de ser og hører på nettet, og derved smadres den ene tråd efter den anden, og der kommer aldrig noget konstruktivt, men kun bras og knas. Så tak fordi du holder op med at skrive i min tråd, hvis jeg da kan kalde den det. Tråden fortsættes gerne med indput fra indlægget postet 16/9 kl. 12:37.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |