recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma og indbrænding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma og indbrænding

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Pallec.... hvorfor tvivler du på effekten? hvis man godt vil hurtigt forbi indkøringsperioden og skrue lidt op for kontrast mm. så er det da en fin ting hvis man ikke har tid/lyst til at se tv 12 timer om dagen...

Derudover er det jo ikke noget magisk ved den ;)

Jeg har brugt mit tv som jeg ville med et hvert andet tv og har ikke oplevet retention udover en lille smule efter nogle meget hvide undertekster, de gav et svagt slør som kunne ses ved total sort skærm men var væk lige så hurtigt som de kom....

og kører self. med fornuftige indstillinger :)

Hvis en burn-in løste alle problemer, mon de så ikke på fabrikken havde kørt noget tilsvarende... Så ville Plasmafabrikanter da slippe for en masse dårlig omtale...

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 02:30
Der er jo heller ingen der har sagt, at en indkørsel løser alle problemer. Med en DVD som den omtalte får man bare overstået indkørselsperioden lidt hurtigere, og uden at skulle tænke over at skifte kilde, for ikke at få lidt for meget kanallogo.
Til top
HarBrug for 32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Husk iøvrigt at eventuel ekstern box skal sættes med kontrast på "neutral" ...

med ekstern box, hvad mener du så? er det x-box, ps3 mv.?

eller f.eks. også en ekstern dvb-c tuner?
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2007 kl. 17:11

Pallec - det vil sige sig at du slet ikke mener der findes en indkøringsperiode på plasma tv?

Det er da underligt når alle her inde er enige om at der gør!

Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2007 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Pallec - det vil sige sig at du slet ikke mener der findes en indkøringsperiode på plasma tv?

Det er da underligt når alle her inde er enige om at der gør!

Hmmm, godt spørgsmål... Jeg tror at hvis du sætter kontrast/lys for højt, eller viser statiske billeder for længe, så får du præcis samme problemer med burn-in/retention, også efter 'indkøringsperioden'.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2007 kl. 21:25
Der er ikke nogen tvivl om, at der ér en indkøringsperiode, hvor skærmen er lidt mere modtagelig overfor indbrænding. Ydelsen mht. billedkvalitet ændrer sig også lidt, heldigvis til det positive, over de første par hundrede timer fjernsynet kører.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2007 kl. 21:58

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ikke nogen tvivl om, at der ér en indkøringsperiode, hvor skærmen er lidt mere modtagelig overfor indbrænding. Ydelsen mht. billedkvalitet ændrer sig også lidt, heldigvis til det positive, over de første par hundrede timer fjernsynet kører.

Kan du henvise til nogen undersøgelser/test der underbygger det?

Jeg siger ikke at det ikke er tilfældet, men er det andet end formodninger og gæt?

Er det f.eks. prøvet at køre to helt ens TV med samme kilde/signal, hvor det ene f.eks. er indstillet med "normale" indstillinger for kontrast/lys, og det andet sat til lave/forsigtige indstillinger, i en indkøringsperiode?

Så kunne man se om det ene eller det andet havde mere tendens til burn-in, både i indkøringsperioden, og efter...

Mit gæt er at der ikke vil være nogen forskel... men det er så også kun et gæt, præcis som alle de formodninger/udtalelser, jeg har set herinde..

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu