recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma til mediecenter-PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma til mediecenter-PC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
esba Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma til mediecenter-PC
    Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:29
Hej Forum!

Efter at have søgt og læst en masse, synes jeg ikke jeg har kunne finde erfaringer med lige præcis min opsætning.

Jeg er på udkig efter en fladskærm til maks. 6.000 kr. (vi er blevet trætte af vores 32" billedrørsskærm ).

Lige nu har jeg kig på tre forskellige TV:
A) Panasonic TX-P42X10
B) LG 42PQ6000
C) LG 42LH3000

Det skal kun tilsluttes Windows XP MCE via DVI -> HDMI (og en Nintendo Wii via komponent).
Så alt angående tuner er uinteressant

Mine helt konkrete spørgsmål er:

1) Hvordan virker tilslutningen af PC til en plasmaskærm?
(Jeg har kun set det gjort på LCD-skærme. Er det ligeså ”godt” på plasma?)

3) Hvad skal man holde øje med, mht. lysforhold?
(Har læst/hørt plasma er bedre, da TV’et skal stå i en stue med kraftigt lysindfald hele eftermiddagen og aftenen.)

2) Hvilket TV på 40-42” til maks. 6.000 kr. vil I anbefale ved tilslutning til mediecenter?
(Det behøver ikke være på min fine liste )

Glæder mig til at høre fra nogle af eksperterne herinde, og meget gerne personlige erfaringer mht. tilslutning af mediecenter!
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:34
1. Jeg kender ikke det nævnte Panasonic Plasma tv, men mit Panasonic PX80 giver problemer, når det tilsluttes via DVI->HDMI, derfor er det lige nu forbundet via VGA, hvilket også giver et godt billede.
Men skal da have købt mig et nyt bundkort/grafik kort med HDMI :)
Til top
esba Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

1. Jeg kender ikke det nævnte Panasonic Plasma tv, men mit Panasonic PX80 giver problemer, når det tilsluttes via DVI->HDMI, derfor er det lige nu forbundet via VGA, hvilket også giver et godt billede.Men skal da have købt mig et nyt bundkort/grafik kort med HDMI :)

Tak for svaret!

Det var lige præcis det jeg ikke ville løbe ind i.
Hvilke problemer har du haft med det?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:45

Oprindeligt skrevet af esba esba skrev:

3) Hvad skal man holde øje med, mht. lysforhold?
(Har læst/hørt plasma er bedre, da TV’et skal stå i en stue med kraftigt lysindfald hele eftermiddagen og aftenen.)

Ovennævnte er direkte forkert. I stuer med kraftigt lysindfald er LCD klart bedre. Plasma har en kraftig spejleffekt af lys fra vinduer og lamper m.v., hvilket kan være meget generende. Disse problemer har LCD slet ikke. Jeg kan f.eks. fint se TV en sommerdag, hvor sollyset kommer direkte ind i stuen, og endog direkte på skærmen.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 10:17

Visse LCD-modeller har en glossy coating udenpå, hvilket også giver problemer med genskin - i samme grad som på plasma-TV.

Et bud kunne være Sony W5500, som fås i 32" til den ønskede pris. Samsung har også en model du kunne se på, nemlig 32B655, som dog nok har den glossy overflade jeg beskrev før.

Hvis du vil op i størrelse, så har Philips måske et par modeller du kunne se på, såsom 5604, der fås i 40" til under 6000 kr. eller 7403D (som ikke har digitale tunere), som også fås til disse penge.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 10:18

Oprindeligt skrevet af esba esba skrev:

Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

1. Jeg kender ikke det nævnte Panasonic Plasma tv, men mit Panasonic PX80 giver problemer, når det tilsluttes via DVI->HDMI, derfor er det lige nu forbundet via VGA, hvilket også giver et godt billede.Men skal da have købt mig et nyt bundkort/grafik kort med HDMI :)

Tak for svaret!

Det var lige præcis det jeg ikke ville løbe ind i.
Hvilke problemer har du haft med det?

Billedet gik fint igennem, hvis computeren var tilsluttet fjernsynet dvi->hdmi. Men hvis jeg slukkede fjernsynet, mens computeren fortsat var tændt, for derefter tænde fjernsynet igen, forsvandt alle tv-kanaler, men computersignalet gik fortsat fint igennem.

Hvis jeg så slukkede computeren og slukkede fjernsynet helt, dvs. på "sluk-knappen" eller ventede en 4-5 minutter, mens fjernsynet er i standby, og tændte fjernsynet igen, var alle kanaler tilbage.

Jeg ved ikke om dette er blevet rettet i de nyere modeller. Men er i hvertfald godt tilfreds med billedet fortsat :)

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 10:22
Ingen problemer her på PX80 (fra foråret 2008) med DVI>HDMI kører perfekt, og holder kanalerne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Ingen problemer her på PX80 (fra foråret 2008) med DVI>HDMI kører perfekt, og holder kanalerne.

Kommer muligvis også an på hardware. Hvad har du af bundkort/grafikkort?

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 11:36

har haft et ATI 1950pro og et HD4770 på, samt et lidt ældre Nvidia jeg desværre ikke kan huske modellen - Bundkort har været både Asus og MSI.

Derudover har jeg i en periode brugt en Lenovo t61p i dockingstation, også uden problemer.

Redigeret af Kasper_J - 17-Juli-2009 kl. 11:37
Til top
esba Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 12:05
Så jeg kan uden problemer vælge et LCD?

Har hørt rigtig meget godt om LG's computer tilslutning, andre der har erfaringer med dette?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

har haft et ATI 1950pro og et HD4770 på, samt et lidt ældre Nvidia jeg desværre ikke kan huske modellen - Bundkort har været både Asus og MSI.

Derudover har jeg i en periode brugt en Lenovo t61p i dockingstation, også uden problemer.

Det kan muligvis skyldes at mit grafikkort simpelt hen er for gammelt, mit grafik er af type Leadtek Geforce 4200

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ovennævnte er direkte forkert. I stuer med kraftigt lysindfald er LCD klart bedre. Plasma har en kraftig spejleffekt af lys fra vinduer og lamper m.v., hvilket kan være meget generende. Disse problemer har LCD slet ikke. Jeg kan f.eks. fint se TV en sommerdag, hvor sollyset kommer direkte ind i stuen, og endog direkte på skærmen.

Flemming

Vrøvl! Der er akkurat lige så meget spejleffekt på en LCD. Forskellen er, at det er langt mere generende og ødelæggende på billedet, på en LCD!

M.v.h.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu