|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1146 |
![]() Sendt: 21-September-2009 kl. 14:08 |
||
Jeg skal have mig et nyt TV og kan godt lide Plasma TV'ets farvebrillians og naturlighed. Men jeg købte LCD for tre år tilbage fordi mit rum er meget lyst og det er jo ikke Plasma TV's livret pga. af manglende lysstyrke og refleksioner.
Men hvordan er dette med Plasma og lysstyrke idag? Og er der stadig en glasskærm foran som reflekterer omgivelserne i solskin? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Jeg har et 50" Plasma og et meget lyst rum. Der er mindre genskin end der var i mit gamle 32" CRT TV. |
|||
![]() |
|||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
||
Der er desværre ikke sket noget på plasma mht reflektioner. Har selv en 50PV600 plasma, og lige anskaffet et Philips32PFL9604 LCD. Pt ser jeg TV på den lille LCD om dagen, og på plasmaen efter solen er gået ned. Man skal tænke sig godt om inden man anskaffer en plasma i 2009. Tilbage i 2006 var der ikke noget valg, LCD var for ringe. Du vil se at de seneste LCD fra i år er væsentlig bedre end sidste år, og lysår fra LCD for 3 år siden. Men ikke alle LCD i 2009 er hvad jeg ville kunne anbefale - pt har jeg kun set de nye Philips 8000 og 9000 serie der kan betragtes som på linje med plasma - evt også Sony 42W5500, men det må andre være bedre til end jeg. Du må ud og se på de sidste nye LCD modeller - eksempelvis 42PFL9664 eller 42W5500. Redigeret af JA - 21-September-2009 kl. 14:22 |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
det er lidt forskelligt og hvad man synes.
en pioneer og især en samsung 855 er god i lyseforhold. en panasonic g10 er rigtig dårlig i lyse omgivelser, efter min mening. så det afhænger af model. Genskin kan være et problem hvis man har et vindue bagved, men det gælder både lcd og plasma. genskin problemet bliver nævnt mange gange, men som regel af dem med lcd tv. Har selv et 50 tommer pio og har ingen problemer med genskin. netop det samme mit tidligere 32 crt havde noget mere genskin end mit 50 tommer. havde da flere crt i mange år og netop fordi et plasma ligner billedet på et crt tv. Ja så har jeg et plasma fremfor lcd. Jeg synes absolut ikke billedet er mere naturligt end for 3 år siden. Ja de er blevet bedre de havde også meget og indhente. Men et naturligt billede som et plasma, ikke i min verden Redigeret af xcardman - 21-September-2009 kl. 14:31 |
|||
![]() |
|||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
||
Men har man allerede en fladskærm, ville jeg nok vente til næste år med at udskifte. LCD er i år faktisk et mulehår fra at være i mål - performance ved hurtige bevægelser kan stadig forbedres lidt - og det nye format 21:9 må forventes at rykke næste år. Selv afventer jeg 2. generation af 21:9 LCD. Check videolinket til højre på denne side: http://www.consumer.philips.com/c/cinema-21-9/30849/cat/gb/
Redigeret af JA - 21-September-2009 kl. 14:38 |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ja man kan jo også vente til oled med 4k og 3D mulighed. |
|||
![]() |
|||
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
||
Phillips er da så LANGT fra plasma som noget kan komme! Et w5500
performer heller ikke nær så godt som et godt plasma. Et LCD vil ALDRIG komme op på siden af plasma, pga teknologiens forskelle. Genskin skal ikke afholde dig fra plasma - et par persienner og du er kørende. Selvom jeg ikke engang bruger sådanne om dagen. 21:9 tror jeg er det største flop ever, men kan jo tage fejl. Uanset er Phillips det sidste jeg ville vælge, med tanke på (korrekt) billedkvalitet. Redigeret af doit - 21-September-2009 kl. 16:04 |
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
||
Det var da godtnok nogle skråsikre udsagn, det kommer da helt an på hvor og hvad det skal bruges til, og personlige preferencer.
Så har du vist ikke set hvordan stuer ser ud i moderne huse ![]() |
|||
![]() |
|||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1146 |
![]() |
||
I min stue har jeg 4 m vinduer fra gulv til loft og når solen kommer ind fra vest er der meget lyst. Med mit nuværende LCD kan jeg dårligt nok se noget og med et Plasma med svagere lysstyrke og beskyttelses skærm så forestiller jeg mig at det bliver helt håbløst.
Men når det nu er sagt så kan jeg bedre lide billedet fra et Plasma. |
|||
![]() |
|||
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
||
Ja, er det ikke dejligt kontra alle de myter der bliver leveret i denne tråd og andre. ![]()
Ja. Men nu snakker trådstarter udelukkende billedkvalitet og ikke funktioner, så det er selvfølgelig i billedkvalitet jeg tager udgangspunkt i. Og her er det FAKTA at Phillips perfomer anerledes end plasma da det viser billedet på en anden måde og hele Phillips' strategi er ikke korrekt billedkvalitet. (Så skal der hvert fald være sket et kvantespring siden sidst jeg tjekkede).
Persienner kan sagtens sættes op i en moderne stue. De fåes både i sorte og farver og jeg skal komme efter dig ![]() Redigeret af doit - 21-September-2009 kl. 17:39 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
det er så her debatten om genskin står lidt af for mig. Du kan dårligt se noget på dit lcd og endnu dårligere på et plasma. så kan jeg ikke noget af det er optimalt på nogen måde. både et lcd og plasma viser netop ikke optimalt billede i et helt lyst rum. der hvor du får solskin ind fra siden eller bagved, havde jeg sat et rullegardin eller tilsvarende op. |
|||
![]() |
|||
Losty ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
||
Må nok indrømme at jeg slet ikke tænkte over lysforhold og store vinduer da jeg købte mit Pioneer 5090. Hvilket jeg nok skulle ha gjort. Det er simplenthen umuligt at se noget om dagen når solen er der (selv med persienner trukket for), så det endte faktisk med at jeg blev nød til at hænge tv'et i den anden ende af stuen (samme væg hvor vinduerne er). Så desværre skal man tænke over hvor lys ens stue er inden man køber plasma. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |