recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma TV i lyse rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma TV i lyse rum

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 17:57
billedet er meget bedre på mit pz80 frem for mit gamle 32" billedrørs tv.
på det her kan jeg i det mindste SE noget på skærmen selvom hele skærmen er badet i sol.
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

Må nok indrømme at jeg slet ikke tænkte over lysforhold og store vinduer da jeg købte mit Pioneer 5090. Hvilket jeg nok skulle ha gjort. Det er simplenthen umuligt at se noget om dagen når solen er der (selv med persienner trukket for), så det endte faktisk med at jeg blev nød til at hænge tv'et i den anden ende af stuen (samme væg hvor vinduerne er). Så desværre skal man tænke over hvor lys ens stue er inden man køber plasma.

Men er det pågrund genskin eller for lille lys styrke.
Vi kan hurtig blive enige om et lcd er bedre i helt lys rum, men billedet bliver jo ikke bedre end plasma af den grund.
Men det er bare gået hen og blevet lcd til lyse rum og plasma til en sort hule.
det passer jo ikke på nogen måde.
Dem jeg kender med lcd har også persienner, for ingen kan vil holde og se tv med fuld sol ind i skærmen.

Redigeret af xcardman - 21-September-2009 kl. 18:12
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 16:45

Det er mest pga genskin. Blev simplenthen træt af at se migselv i tv'et :)

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 17:38

Må nok indrømme at jeg slet ikke tænkte over lysforhold og store vinduer da jeg købte mit Pioneer 5090. Hvilket jeg nok skulle ha gjort. Det er simplenthen umuligt at se noget om dagen når solen er der (selv med persienner trukket for), så det endte faktisk med at jeg blev nød til at hænge tv'et i den anden ende af stuen (samme væg hvor vinduerne er). Så desværre skal man tænke over hvor lys ens stue er inden man køber plasma.

Hvor er det dog befriende med en plasma ejer der indrømmer at det faktisk har været et problem vedkommende

Der er så mange herinde der kategorisk afviser enhver snak om problemer med plasma i lyseomgivelser som hysteri.

Afhængig af ens lokale forhold kan det være et reelt problem.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hvor er det dog befriende med en plasma ejer der indrømmer at det faktisk har været et problem vedkommende

Der er så mange herinde der kategorisk afviser enhver snak om problemer med plasma i lyseomgivelser som hysteri.

Det har jo intet med plasma at gøre, køber man et lcd med blank skærm er der ingen forskel i reflektionerne.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:36

Som ejer nu på 4 år med en 50PV600 plasma kan jeg skrive under på at plasma om dagen er et problem. Har for nyeligt anskaffet en 32PFL9604 til soveværelset - det er nu blevet til at jeg ser TV i soveværelset om dagen, og på plasmaen efter solen er gået ned. Gidder simpelthen ikke se på et mat TV med udviskeded farver og reflektioner - så hellere en 32" der står perfekt under alle forhold.

Tæller dagene til jeg kan få udskiftet plasmaen til en LCD, 2 ting får mig til at skifte:

1) Reflektioner

2) Det nye 21:9 format

Beslutningen er taget, når 2. generation af 21:9 kommer bliver plasmaen parkeret og LCd bliver sat op istedet. Løser samtidig problemet med at jeg godt ville have en 56/60" men for stort, med en 56" 21:9 får jeg større "lærred", og samtidig et mindre TV ifht den 50" jeg har idag.

Redigeret af JA - 22-September-2009 kl. 20:42
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:42
Grundlæggende er Plasma jo altid lavet med en beskyttelses skærm i glas og det er denne der giver refleksioner. Eller rettere sådan var det da jeg i sin tid valgte LCD.

Mit spørgsmål og tråd generelt går derfor også på om tingene har ændret sig siden. Bla. kan jeg huske at LG gik bort fra beskyttelses skærmen på deres plasma'er.

I mit LCD er der ingen refleksioner og med fuld sol (og persienner trukket for) så kan man godt se fjernsyn, men da det er tre år gammelt havde jeg håbet på at der måske var sket en udvikling til det bedre.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:44

Mener PV700 havde ganske god antirefleksbehandling, men det kan man jo ikke bruge til noget idag.

LCD er nu blevet så gode, at de faktisk allround er bedre end plasma - den nye 32PFL9604 er bedre end plasmaen.

Redigeret af JA - 22-September-2009 kl. 21:48
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 22:09

Jeg sukkede efter Pio 508.

Men så fik eks-konen et 60 tommer LG hængt op i en meget lys stue..

Det dur bare IKKE med det genskin..

Godt at LCD efter min mening ikke er langt efter.. Det bliver Philips igen.

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 22:13

Nu KAN det jo være fordi vi IKKE oplever problemet ...   Vi skal vel ikke ligefrem OPFINDE et problem ?

Men jo, jeg kan godt forestille mig at problemet vil være til stede eks. ved ophæng af plasma i udestue eller andre meget lyse rum.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Nu KAN det jo være fordi vi IKKE oplever problemet ...   Vi skal vel ikke ligefrem OPFINDE et problem ?

Nej, men er træt af at nogen tror det er deres mission i livet at afvise problemet bare fordi de IKKE oplever det.

Der er forskel på om man bor i lejlighed med et vindue i sin stue eller om man bor i et moderne parcelhus med store glaspartier fra flere sider.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det har jo intet med plasma at gøre, køber man et lcd med blank skærm er der ingen forskel i reflektionerne.

Forskellen er at der findes mange LCD skærme UDEN blank skærm, man kan ikke sige det samme om plasma.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu