recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma TV - Panasonic, Philips, Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma TV - Panasonic, Philips, Pioneer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nicolai Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma TV - Panasonic, Philips, Pioneer
    Sendt: 26-December-2004 kl. 01:10

Jeg vil snart købe et plasma-tv og er kommet ned til 3 forskellige. Philips og Pioneer virker, som de er lige en klasse bedre end den fra Panasonic, men prisen er også højere. Er der nogen, der har ris/ros eller andre gode råd om disse modeller:

Panasonic TH 42PA30, Philips 42PF9956 og Pioneer 435HDE?

Nicolai
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 11:21

Min far har det Panasonic, dog bare i 37". Jeg synes det er lækkert design og lækkert billede, men synes bare jeg har set skærme, hvor det står lidt mere skarpt. Men det er klart i farverne.

Hvorfor han valgte lige det, ved jeg ikke, men tror det var fordi han fik det til kun 16-17.000kr for ~4 måneder siden.



Redigeret af Insaniac
Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 11:41

Jeg har ikke så meget forstand på plasma, men har du tjekket :

http://www.alfaview.dk/ 

Deres priser ser fornuftige ud

Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 15:53
jeg har denne Philips 42PF9956   jeg vil til en hver tid ta Philips da den har pixel plus
og da jeg har set en del forskellige plasma og der er
ingen af der jeg har set der havde lige så god billed som
Philips 42PF9956 men det er min mening
der er helt sikkert andre det synde noget andet
men en ting jeg lige vil sige er hvis der går ind
og skal se en skærm ved en forhandler så tjek om
alle de plasma han har stillet op ikke kører på den samme
stik det jeg mener der skal være ordenligt forbindelse
så du kan se et ordenligt billede på den plasma du skal vælge

jj
Til top
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 18:09

Pixel plus er ikke andet end reklamegas og software.Hos sony er det Wega og panasonic har bla. real black engine osv. osv. Min erfaring er at Philips sort og grånuancer er betydelig ringere end hos de to andre mærker. Hvis man skal nyde topkvalitet med eks. DVD er pixelplus og de andre navne ligegyldige. Der drejer det sig om at få signalet så "langt" ind i skærmen digitalt som muligt. HDMI, DVI og delvist component. Altså uden om pixelplus "maskinen". Det er meget svært at træffe en fornuftig beslutning i et salgslokale bla. fordi producenternes fabriksindstillinger ofte er defineret på at imponere i omgivelser der er meget ulig en stue. Hvis du læser test på nettet er konklusionen mellem Panasonic og Pioneer ofte at Pioneer vinder med den absolut mindste marginal man kan finde. I praksis ingen forskel altså. Begge to er i den absolutte elite hvad angå 42 tommer skærme. Jeg vil anbefale dig som alternativ at kigge godt efter Pansonics Th-Pw7 evt. modellen med HD opløsning. Fordelen her er at du kan få indstiksslot så du kan opgradere til nye indgangsformater....component, HDMI, DVI digital tuner mm. Pioneer er måske en kende flottere i designet med hvis jeg skal være ærlig kan jeg ikke se forskle med samme videokilde. Jeg har en af hver. (Panaen er thpw6) Men hvis der er budget så skal du ikke ærge dig over at tage Panasonicen for det er absolut i toppen af de produkter der laves i dag.  

Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 18:38
Hvis man går efter en god kvalitet i HDTV opløsning, har jeg ikke set noget bedre end Panasonic. De er simpelthen suveræne. Men det du nævner er det ikke det de har på tilbud i Metro? I så fald er det så vidt jeg husker ikke HDTV opløsning. Men ellers vil jeg til enhver tid anbefale Panasonic, hvis man ellers synes man har råd
Til top
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 19:49
ved ikke om det i metro.....men thpw6 og efterfølgeren thpw7 findes i HDTV opløsning så er der et par bogstaver mere i navnet. Men fordelen er fleksibiliteten med slots. For der er vel ingen der kan udelukke at der kommer nyt. Feks har jeg læst BSkyB vil have en elller anden special indgang der vist nok gør det svært at kopiere programmerne. Desværre gør det at mange af de tv der sælges idag som HDTV ikke vil kunne anvendes hos BSkyB og hvem ved om andre tidligere udbydere vil gøre noget tilsvarende..........Det er jo lidt foruroligende......... Npget helt andet er at mange amerikanske tests insisterer på at det kun er meget meget tæt på at man kan se forskel på HDTV og alm. Det er bla. noget med at billedet skal tilpasses skærmen uanset om det er hdtv eller hvad. Her viser det sig at alm opløsning giver et billede der er meget tæt på HDTV. På en god plama altså...........Jeg kan kun være enig med dig i at Panasonic er i en klasse over de flaste andre stormærker på nær pioneer....
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 20:48

Har netop set et Philips 42PF9986 (LCD) live - det bedste billede jeg endnu har set på en fladskærm.

Fantastisk skarphed, kontrast og lysstyrke. Og ved siden af hængte alle de andre store mærker til sammenligning, og med samme indgangssignal. Intet, absolut intet, nåede 9986'eren til sokkeholderne! Og så er jeg ikke engang Philips-fan!

Prisen er desværre 9.000 € vejl.

Se her for info: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp ?fhquery=fh_secondid%3D42pf9986_12_de_consumer%26fh_view_siz e%3D21%26fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fde_DE%2Fcategories%3 Ccatalog_de_consumer%2Fcategories%3Ctv_gr_de_consumer%2Fcate gories%3Cflat_tv_ca_de_consumer%26&productId=42PF9986_12 _DE_CONSUMER&activeCategory=TV_GR_DE_CONSUMER&fredho pperpage=detail.jsp&language=de&country=DE&catal ogType=CONSUMER&proxybuster=C1HXD5XZZNKJJJ0RMRESHQVHKFSE KI5P

Til top
TBasholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 23:35
Hej

Jeg tror du skal kigge forbi usernet: dk. teknik.tv+video. Her diskuteres
dette emne en del.

Min personlige holdning er at der ikke fåes noget bedre end den Pioneer
du nævner, altså for menneske penge. Iøvrigt er det en HD skærm, hvad
ingen af de andre er, svh.

Tro nu ikke bare at du kan gå ned i El giganten og se på plasma TV. De
er slet ikke justeret ind, så det kan kun bruges til at kigge på design og
specifikationer.

Iøvrigt, kig dig godt for mht. priser, der er enorm forskel mellem de
priser de forskellige forhandlere tager.

MVH

Tommy
Til top
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 00:30

ja - panasonic´en  TH 42PA30 42 tommer kan fåes for lige godt 20k i tyskland........Men den har desværre ikke HDMI eller DVI......Så den er jo lidt gammeldags og kun med Component indgang.........Prøv hvis du kan udholde det at vent til slut januar eller primo februar der begynder de nye modeller at komme.........Dennne gang tror jeg at priserne får et godt i forhold til den nuværende generation......mon ikke også HDMI bliver standard.....Og kvaliteten endnu bedre......plus at de gamle bliver sat lidt ned.......Men Pioneer er jo også et fund til de ca. 27K den koster syd for grænsen...

 

Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 00:34

Oprindeligt skrevet af TBasholm TBasholm skrev:

Iøvrigt er det en HD skærm, hvad
ingen af de andre er, svh.

HDTV specificerer 1280*720 punkter. Mht. til specifikationerne, så har Philips 9986 en opløsning på 1366*768, Pioneer'en har 1024*768, mens både Panasonic TH 42PA30 og Philips 42PF9956 har 852*480

Oprindeligt skrevet af TBasholm TBasholm skrev:

Tro nu ikke bare at du kan gå ned i El giganten og se på plasma TV. De er slet ikke justeret ind, så det kan kun bruges til at kigge på design og specifikationer.

Nej, det er korrekt. Merlin, Fona, El-gianten o.l. forretninger er ikke de rigtige steder at kikke.

Mit råd er: find en seriøs forhandler med nogle gode testopstillinger. Problemet kan være at finde alle de skærme, som man gerne vil se hos en enkelt forhandler. Hvis det er et problem, så tag en af dine egne dvd'er med, hvor der er en scene, som du kender rigtigt godt mht. til detaljer, og bed om at få lov at se din dvd på den pågældende skærm. Så har du i hvert fald et fingerpeg om skærmenes præstationer ved dit foretrukne filmmateriale.

Mvh Splinten

Til top
Nicolai Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2004 kl. 00:14

Tak for alle de gode bemærkninger. Jeg har set alle 3 i samme butik og hælder mest til Pioneer: skarpeste billede, designet. Når det har fået EISA reward for 2004, kan det heller ikke være helt ringe. Nu vil jeg bare vente lidt på den rigtige pris, selvom det er svært...

Nicolai
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu