recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma tv til meget PS3 brug ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma tv til meget PS3 brug ?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 21:14
Det lyder fint. Det bliver jo bekræftet i et væk, at det vil fungere fint. Jeg ved heller ikke HVOR meget det vil blive spillet, men jeg vil sku blive sur hvis jeg har synlig og vedvarende retention eksempelvis efter en vm-kamp ??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 21:17
Hvis der er en som ved meget om LG modellerne, har jeg lige et spørgsmål. 

Jeg har kontakt med en sælger omkring et pk750. Jeg har jo lige læst at jeg skal sørge for at det er med et N tilsidst, så det er en nordisk model. Sælgeren siger dog at der INGEN forskel er på om det er nordisk eller ej. Passer dette ? 

Jeg har spurgt direkte mht tunere og lignende, hvor svaret stadig er det samme.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 21:30
Man ligger mærke til retention hvis man VIL ligge mærke til det IMO. Det værste, syntes jeg er retention efter undertekster i en mørk film. Her kan man (på LG hvert fald) se en hvid streg efter undertekster. Retention efter logoer, HUD osv., ligger jeg ikke mærke til, da der foregår så meget andet på skærmen.

På Panasonic skal det dog siges, at her har jeg slet ikke haft nogen af ovenstående problemer.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 21:33
Testen på flatpanels siger at LG med disse tv (pk950) er kommet længere end panasonic, så vidt som jeg kan forstå. Så det må vel være godt. Men hvilket tv er det så ? G20 ? 
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Man ligger mærke til retention hvis man VIL ligge mærke til det IMO. Det værste, syntes jeg er retention efter undertekster i en mørk film. Her kan man (på LG hvert fald) se en hvid streg efter undertekster. Retention efter logoer, HUD osv., ligger jeg ikke mærke til, da der foregår så meget andet på skærmen.

På Panasonic skal det dog siges, at her har jeg slet ikke haft nogen af ovenstående problemer.

Det er jo så helt normalt at der forekommer hvide streger på panasonic skærme.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Det er jo så helt normalt at der forekommer hvide streger på panasonic skærme.

Jeg tror vi efterhånden har forstået at du har fået en uheldig skærm, og en uheldig behandling af Panasonic, og deres centre....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 07:54
Hvis man ikke kan leve med en smule retention(på de skærme som ikke er defekt)
så må man vælge en lcd skærm og leve med de ulemper de nu en gang har.
meget længere er den vel ikke.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Hvis der er en som ved meget om LG modellerne, har jeg lige et spørgsmål. 

Jeg har kontakt med en sælger omkring et pk750. Jeg har jo lige læst at jeg skal sørge for at det er med et N tilsidst, så det er en nordisk model. Sælgeren siger dog at der INGEN forskel er på om det er nordisk eller ej. Passer dette ? 

Jeg har spurgt direkte mht tunere og lignende, hvor svaret stadig er det samme.

Det kan jeg bekræfte. Mit PK760 er ikke en N-model og tunere, osv. virker uden problemer. Der er også dansk menusprog.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 08:31
Jeg er vel bare en del af den generation som har fået ind med ske, at plasma ikke er godt til gaming. Derfor er jeg lidt skeptisk, men stadig lidt hooked på at få et plasma og selv opleve det :) Har kun haft LCD indtil nu nemlig, men føler at teknologien er nået relativt langt, og derfor må og skal jeg have et plasma.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 09:06

Når du nu specifikt bliver ved med at snakke om at skærmen skal bruges til gaming, mener jeg at du skal glemme ting som retention/burn-in.

Fokuser i stedet på om dit kommende TV har "Game Mode", eller mulighed for at slå al billedbehandlling fra da nogle TV, både LCD og Plasma, introducerer overdrevet meget input lag via deres billedbehandling. Input lag gør det til en dårlig oplevelse at spille spil der afhænger af timing, som Street Fighter, Tekken, Guitar Hero eller Rock Band. Nogle mener også at det kan mærkes i FPS spil, men dette har jeg ikke selv oplevet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 09:12
Så vidt som jeg kan læse mig frem til for LG modellen, er den faktisk god til gaming. (Ifht. flatpanels)
Til top
Ziggy Starman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 12:11
Til gaming vil jeg altid anbefale et Panasonic plasma. Der lader til at være rimelig bred enighed om, at ingen andre har elimineret retention bedre end dem, og så hører man nærmest aldrig om et Panasonic med nævneværdig input lag. :)

Jeg har selv en PZ80 og gaming er virkelig en fornøjelse. :) 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu