recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma ved 4:3 - burn-in?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma ved 4:3 - burn-in?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 21:43

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du kan se programmerne med grå kanter i siderne, hvilket vil formindske det ulige slid væsentligt. Men lad den ikke stå på 4:3 efter du har set programmet færdigt; det ér skam muligt at forårsage ulige slid på nyere plasma TV, bare man lader det stå på 4:3 længe nok.

Men der sendes jo også i breddere format end 16/9 og der er jo også sorte kanter. så man kan jo aldrig komme helt væk fra sorte kanter.. og jeg fx modtager sat tv, hvor signalet overføres med HDMI, og der kan man ikke få grå i siderne....

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 21:46
Nej, selvfølgelig kommer man ikke helt væk fra sorte kanter, men det er noget andet med 2.35/2.40:1 film. Sådan er dét bare.

Kan du ikke få grå i siderne når du bruger HDMI? Det undrer mig en del, for det kan jeg, på min PX60. Det må være noget nyt, så.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 08:46

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, selvfølgelig kommer man ikke helt væk fra sorte kanter, men det er noget andet med 2.35/2.40:1 film. Sådan er dét bare.

Kan du ikke få grå i siderne når du bruger HDMI? Det undrer mig en del, for det kan jeg, på min PX60. Det må være noget nyt, så.

Jamen HDMI signalet er 16/9 hele tiden,, bare med sorte kanter når det er 4/3 signal... så skal jeg sætte HDMI udgangen til 576udgang fra sat boksen vist for at kunne.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 12:13
Ja, men så kan du jo også få grå gardiner med HDMI.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 13:03

Det jeg skyulle have ment var

På et 4:3 Tv skulle jeg kunne se 16:9 i strakte udgaver,  og på en 16:9 Fladskærm have mulighed for "strække" en 2,35 film. Så jeg så den langstrakt uden bjælker foroven/forneden, hellere dette end risikere burn-in.

Redigeret af moho - 13-Juli-2007 kl. 13:04
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 16:17
På Pana er der AUTO ASPECT der strækker billedet i højden. Dette virker dog ikke hvis billedet er kodet til 16:9
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu