|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||
ptheglev ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
![]() Sendt: 28-November-2006 kl. 15:29 |
||||||
![]() |
|||||||
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
||||||
Taget fra denne: http://www.business.dk/businessbreak/luksus/artikel:aid=2010 246
|
|||||||
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|||||||
![]() |
|||||||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||||||
![]() |
|||||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||||||
hehe - jeg skrev også om det her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17600& KW=plasma+kampagne men der var der ingen der opdagede det :-)
|
|||||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||||||
![]() |
|||||||
hsj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Vejle Status: Offline Point: 112 |
![]() |
||||||
Synes bare der er et par ting, der virker lidt mistænktsom. Det er Hitachi, Panasoni og Pioneer der er nævnt på siden. 3 store plasma producenter, og desuden har jeg ikke kunnet finde ud af hvilke LCD de har testet imod |
|||||||
![]() |
|||||||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
||||||
Godt med lidt kildekritik! Jeg synes også lidt, at troværdigheden har lidt et slag i dette tilfælde, ligesom hjs.dk hentyder til. /M Redigeret af ZkiiFreak - 28-November-2006 kl. 16:15 |
|||||||
![]() |
|||||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12341 |
![]() |
||||||
Andre lignende undersøgelser, ikke betalt af Pioneer eller Panasonic, har før givet lignende resultater.
I øvrigt er det vigtigt at huske, at både Panasonic og Hitachi laver LCD TV. |
|||||||
![]() |
|||||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||||||
Siten er rimelig ok - jeg har ikke det store at udsætte på den som sådan, men man skal selvfølgelig ikke se det for andet end det er - nemlig en reklamekampagne skabt af Pioneer og Panasonic for at booste salget af plasma. Det kunne ligesågodt have været en helsidesannonce i avisen, men internettet giver jo noget mere publicity og har mærkeligt nok samtidig den effekt at det af mange slet ikke opfattes som reklame, men som sandhed blot fordi det står på internettet, hvor man ikke ville være i tvivl om at det er reklame og sætte naturlige spørgsmålstegn ved indhold hvis det var en helsidesannonce i avisen. Det er jo Pioneer og Panasonic der har bestilt bruger undersøgelsen som er foretaget blandt 600 personer - og ligesom med alt statistik så kan man jo få de resultater man vil have, når man selv bestemmer kriterierne, og iøvrigt ikke oplyser disse sammen med resultatet af undersøgelsen. Det er også Pioneer og Panasonic samt Hitachi der står bag selve hjemmesiden som ene og alene har til hensigt at reklamere for og promovere plasma teknologien. Men aktørerne gør jo ikke noget for at skjule hensigten eller skjule hvem der er ansvarlige for "reklamen" så jeg syntes ikke det er suspekt i den forstand. Oplysningerne der gives på reklamesitet kan man så vælge at tro på eller ej ligesom med alt andet reklame - uden at jeg dermed vil komme med nogen påstande overhovedet om rigtigheden af indholdet.
Redigeret af spawn - 28-November-2006 kl. 16:40 |
|||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||||||
Deltog i diskusionen ovre på Hifi4all.dk folr ca 3 uger siden.Bla m dette indlæg om analysefirmaet:
Jeg har sgu heller aldrig hørt om dem før.Kom tilfældig forbi nævnte bekendtgørelse.Her er en kort profil af Synovate og en Svensk kommentar(-ikke,at jeg tror det ændrer et komma hos Kaso ? ) :
Plasma bäst enligt undersökningar ...
|
|||||||
![]() |
|||||||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
||||||
Jeg er _delvist_ enig i kritikken mht. ophavet bag undersøgelsen. Dog vil jeg påpege, at NOGEN jo skal betale for sådanne undersøgelser, og så længe flertallet mener (/tror) LCD er bedst, så er der jo ikke meget LCD-lejren kan vinde ved at foretage videnskabelige undersøgelser af hvad der er bedst. For jeg er helt enig i at den slags statistikker i en vis grad kan manipuleres, alt efter hvordan man foretager undersøgelsen. Der er dog grænser for hvor meget man kan "snyde". Dét man primært kan bruge sådan en undersøgelse til, er sådan set netop endnu engang at understrege at der ikke findes én løsning der er bedst for alle. |
|||||||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|||||||
![]() |
|||||||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||||||
Der er dog det interessante ved undersøgelsen, at det er brugeroplevelsen (og altså ikke objektive forhold omkring teknologierne), der undersøges. Og resultatet rejser da om ikke andet den meget morsomme paradoks: Hvordan kan det være, at flertallet vil have lcd mens flertallet synes at plasma er flottest? Mvh. |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Næe - det er der sådan set ikke når man ikke oplyser hvordan undersøgelsen er gennemført og hvordan resultatet er fremkommet. Groft eksempel: Vi stiller 2 TV ved siden af hinanden, det elendigste LCD vi kan finde og det bedste Plasma vi kan finde, kalibrerer plasmaen optimalt og ignorerer lcd'en, stiller plasmaen til venstre og så skriver vi i spørgeskemaet "Er du ikke også enig i at skærmen til venstre har det bedste sort niveau ?" svarmuligheder: fuldstændig enig, meget enig, lidt enig, enig, måske enig, ikke enig. Det er en blindtest, men skal vi gætte på resultatet af en sådan bruger undersøgelse ? Jeg påstår eller tror selvfølgelig ikke at det er sådan man har gjort, men påpeger blot at når ikke det står beskrevet hvordan undersøgelsen er foretaget så ved vi reelt ikke noget om det, og så har undersøgelsen meget lille værdi. Jeg er slet ikke uenig i de påstande sitet kommer med, og syntes også reklamesitet, på trods af sin ensidighed, er ganske sober, sålænge man ikke tillæger det anden og større værdi end man ville tillægge en almindelig helsides annonce indrykket i berlingeren af de samme fabrikanter. Dette er og bliver intet andet end en velgennemtænkt reklame for plasma udfærdiget af plasmafabrikanterne for at promovere plasma, dog med et rimeligt fornuftigt oplysningsniveau. Men en så ensidig reklame udfærdiget af plasmafabrikanterne, som henviser til en undersøgelse bestilt af plasmafabrikanterne uden nogen konkret beskrivelse af undersøgelsens kriterier og gennemførelse kan aldrig nogensinde tilskrives nogen form for reel videnskabelig værdi eller ophøjes til at være andet end en reklame. Så kan vi hver især være enige eller uenige i budskabet og der kan være andre undersøgelser der peger på samme resultat, men lige dette er og bliver en ikke objektiv reklamekampagne. På samme måde som når HD-DVD fabrikanterne reklamerer for HD-DVD og spår Blue-Rays død, eller omvendt. Rent personligt syntes jeg at det sitet klarer bedst er at give nogen letforståelige forklaringer på de forskelle der netop er i plasmaens favør. Den er ganske brugbar at linke til når nye brugere spørger til forskellene mellem plasma og lcd. Så kan man altid selv tillægge de forskelle der evt. måtte være i LCD'ens favør afhængig af brugerens behov.
|
|||||||
|
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |