Jeg har længe kigget efter Fladskærm. Jeg har svinget meget i det "store" valg: Plasma eller LCD. Var nået så langt, at jeg havde bestilt Pioneer PDP 427XA hos Computersalg.dk. Tog en fridag og afventede den lovede levering. TV'et kom aldrig. Først kl. 14 om eftermiddagen efter gentagne henvendelser til firmaet kunne jeg få oplyst, at TV'et desværre ikke var blevet afsendt dagen før som lovet. Ved mine henvendelser tidligere på dagen (grundet manglende "Track & Trace") blev det oplyst, at TV'et skam var afsendt. Tja den ene gang jeg ringede vendte de slet ikke tilbage... Aldrig mere handle hos Computersalg!! Fik mine penge tilbage efter, at jeg måtte rykke for dem.... Igen en dårlig oplevelse...
Det skal siges, at jeg har rigtig gode erfaringer med at handle på nettet både indenlands og udenlands.....
Det skal ligeledes indskydes at jeg grundet ovenstående også måtte stå til regnskab overfor en noget sur chef, som havde bevilliget mig en halv fridag. Jeg havde jo afholdt en hel. Måtte jo forklare ham miseren, men glad var han s'gu ikk'. Forståeligt nok!
Det var vist et sidespor. Efter at have besøgt min rigtig gode ven og kollega "Don Jensen"
, som har Pioneer Plasma erindrede jeg kraftigt genskær fra glasskærmen og min skræk for "Burn In" rumsterede også i mit baghovede. Hvad skulle jeg gøre...Hm...Vente og trække vejret blev beslutningen....
Jeg besluttede, at genskæret ville jeg ikke kunne leve med, da der er et vindue lige overfor der, hvor min nyerhvervelse skulle placeres. Men hva' med opdateringshastigheden på LCD skærmene... Uh, Arh, det er svært det her...
Vil jo heller ikke ofre "spidsen af en jetjager", når udviklingen går så stærkt som den gør.
Jeg bestemmer mig nu endeligt for LCD. Kigger på Sony 40X2000...kan ikke lide designet (heller ikke prisen) og 1080P er jo lige meget på en 40" jvf. anden artikel her på sitet. Ellers fedt billede. Hov, der er da et Mirai (ovenikøbet 42") hos Zitech på tilbud til knap kr. 11.000.- Go' pris. Men ak, jeg kan ikke lide den billige plasticudførelse af kabinettet...Øv... ellers fedt HD billede (Så dog kun Madagascar Cartoon, som jo er endog meget taknemmeligt billedmateriale...I know, men det så fornuftigt ud)
For at koge en historie, som kan blive meget lang ned, har jeg nu købt en Samsung LE40R72 hos Cinemagic.dk til kr. 9969.-(Uhyre billigt) Bestilte fredag formiddag, det kom igår med lørdagsekspres. Samlet pris incl. levering kr. 10.351.-. mindre end 24 timer efter bestilling. Bravo Cinemagic!!! Det er flot. TV'et stod i min lejlighed i Hillerød kl. 9.00. Jeg er imponeret!
Valget blev taget i Fona. Så her på den dyrere Samsung LE40M71 og Sony KDL-40V2500. Der var bare bedre kontrast og opløsning på LE40R72...Mærkeligt... Og når den nu kan fås til under 10 K, Ja så blev det den....
Nu skal jeg så bare ud og finde et rigtigt fedt passende møbel, da det nuværende er for højt, bredt og 80'er agtigt.
Forslag til møbel og erfaringer med LE40R72 modtages meget gerne

Redigeret af Pelz - 01-April-2007 kl. 18:50