recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasmaskærm tæt ved brændeovn?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasmaskærm tæt ved brændeovn?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasmaskærm tæt ved brændeovn?
    Sendt: 03-November-2008 kl. 20:52

Hej alle.

Jeg har længe været flittig læser her på forum, men nu har jeg selv brug for lidt input fra Jer, så håber nogen kan hjælpe.

Situationen er nemlig den, at jeg er ved at renovere min stue, som snart kommer til at indeholde en eller anden plasmaskærm fra Panasonic. Skærmen vil få en helt super duper, ypperlig placering, hvis den kommer til at hænge ret tæt på min brændeovn (som ikke kan flyttes). Jeg vil skyde på, der max bliver en meters afstand til konveksbrændeovnen, som i denne tid jo sagtens kan stå og være temmelig varm... Jeg er godt nok en smule betænkelig ved den placering. Er der nogen, der har erfaring med noget lignende, eller er den placering bare total hul i hovedet?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 20:54

Det er nok en god ide at holde sig fra en sådan placering.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stoferr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 21:33
Jeg ved ikke om det har nogen specielt betydning, men jeg ville nu ungå at placere en tv skærm/computer/varmt elektronik nær en brændeovn. Nu har jeg før i tiden eksperimenteret meget med computere, og miljøet de står i, siger en hel masse om deres levetid.
Til top
Jacob P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 22:00
Det tror jeg er en rigtig dårlig ide på grund af varmen og det støv der kommer fra ovnen. 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 22:56
I så fald skal du bygge et varmeskjold som reflekterer varmen væk fra skærmen.

Det kan lade sig gøre - om det bliver pænt og billigt afhænger af dine egne evner, om self. din pengepung.
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 07:55
Jeg har min plasmaskærm hængende præcis 1 meter fra kanten af brændeovnen til kanten af skærmen og det er altså intet problem - de står side om side.

Især når der er tale om en konvektionsbrændeovn og ikke en stråleovn, så bliver der altså ikke så varmt en meter fra. Men prøv at vurder hvor varmt der er 1 meter fra.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu