recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Play.com - told?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlay.com - told?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Emne: Play.com - told?
    Sendt: 13-Maj-2008 kl. 07:46

Hej alle

Hvordan fungerer køb hos play.com? Deres priser er i Euro/Pund, men alligevel snakker folk om at der kan komme moms på... Hvis den i så fald bliver taget i tolden, kan man så ikke nægte modtagelse og sende det retur?

Hvad med køb over USA? Er der en bagatelgrænse for momstolderne?

På forhånd tak!

Casper

Mvh.

Casper
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 08:35

hej casper.

play.com sender fra en af de engelske kanaløer, og dem som sender derfra, kan man risikere ryger en tur igennem tolden. og så er filmene ikke billige mere. der er flere som er taget i tolden, som bare har ladet dem ryge retur, og så bare fået play til at sende dem igen, det er de flinke til, man skal bare huske at sige til postdk at de skal sende dem tilbage, med det samme.

usa, mener jeg at du skal under 80kr, for at være under bagatelgrænsen. nu må du ikke hænge mig op på det, har ikke selv købt derfra, men efter hvad jeg har læst her, mener jeg der er 80kr.

mvh

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 11:11

Har købt masser hos play.com, og har aldrig haft problemer.

Risikoen anser jeg for forsvindende, i forhold til hvad man sparer

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 11:34
Jeg er blevet snuppet to gange. 1 gang fik jeg lov at betale, anden gang slap jeg, også selvom beløbsgrænsen var klart overskredet. Problemet med play er (ligesom amazon usa) at det meget tydeligt står på brevet hvem afsenderen er. Så er det jo nemt for postsorteringen at sortere disse breve fra til toldbehandling. Der er pænt stor forskel på toldrisiko afhængig af om tingene sendes som brev eller pakke har jeg bemærket, altså bortset fra når afsenderen fremgår alt for tydeligt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu