Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9427
|
Emne: PLAY TDC Ubrugeligt eller ? Sendt: 01-April-2008 kl. 08:35 |
Så kom TDC store musik satsning i luften.
Fri download af musik for TDC kunder.
Det lyder jo næsten for godt til at være sandt, hvilke det også er. Der er jo et hav af begrænsninger for at kunne benytte denne tjeneste.
Det er selvfølgelig en ok tjeneste hvis man kun lytter til musik på sin Windows PC, men hvem kan nøjes med det.
Hvad med muligheden for andre OS end windows. Hvad med muligheden for at overføre musikken til ens mobil/mp3 afspiller. Hvad med muligheden for at overføre musikken til ens medie afspillere.
Jeg håber ikke TDC nu vælger at lade deres bredbånd stige fordi kunder nu får denne glimrende service.
Ja ja det er fri download, men med nogle kæmpe begrænsninger !!
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 08:57 |
Betal din skat til Microsoft og bliv hos TDC - ellers er "PLAY" en skjult dummebøde. Og selvfølgelig kommer kunderne til at betale TDCs regning til musikindustrien - og til Microsoft for brugen af deres DRM.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:00 |
JesperLund skrev:
Betal din skat til Microsoft og bliv hos TDC - ellers er "PLAY" en skjult dummebøde. Og selvfølgelig kommer kunderne til at betale TDCs regning til musikindustrien - og til Microsoft for brugen af deres DRM.
|
En dummebøde er vel et udmærket ord for denne nye service. Itunes er jo heller ikke meget bedre, selvom det kører på flere platforme.
|
 |
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:06 |
Jeg har ikke selv TDC og får det nok heller ikke, men jeg må da indrømme, at jeg synes, selve ideen er ret genial. Du har adgang til mere end 1mio forskellige numre, som du bare kan hente fra nettet uden at skulle frem med betalingskortet osv. Selvfølgelig betaler du stadig indirekte over din regning (TDC har jo fx. prisstigninger på vej på deres mobiltelefoni). At det så kun virker med Windows er lidt noget gammeldags tænkning, synes jeg. Dog vil jeg næsten med garanti sige, at folk med Linux også kan bruge Play. Samtidig er jeg da overbevist om, at Mac brugere nok skal komme til. At det så er wma filer med DRM og mp3 filer, man kan downloade er en helt anden sag. Der burde TDC nok have gået foran også og fjernet den latterlige DRM beskyttelse, som jo alligevel ikke virker. Folk kan jo bare brænde musikken på en cd og så rippe den igen (der er da vidst også programmer, som kan fjerne DRM uden brug af brænderen osv). Hvad er bitraten på numrene? Ligger de stadig på 160/192 kbps? Kom nu ind i kampen! Hvis det skal være et lossy format, så vælg dog en ordentlig bitrate (min. 256 kbps)! Ellers så vær dog helt med på beatet og bliv de første der tilbyder lossless (fx. flac) download. De andre teleselskaber herhjemme (både mobiludbydere og internetudbydere) har udtalt, at de ikke vil komme med en lignende "service" til deres kunder. Kan man nu også regne med det?
|
Anders
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:08 |
lahan skrev:
Itunes er jo heller ikke meget bedre, selvom det kører på flere platforme.
|
Nemlig, same shit. Musik uden DRM er det eneste som dur.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:12 |
andefeldt skrev:
At det så kun virker med Windows er lidt noget gammeldags tænkning, synes jeg. Dog vil jeg næsten med garanti sige, at folk med Linux også kan bruge Play. Samtidig er jeg da overbevist om, at Mac brugere nok skal komme til. |
Det kan kun virke på Linux, hvis du har adgang til en Windows installation og software som kan fjerne Windows Media DRM. Men så er det altså nemmere at downloade hele skidtet fra internettet, og næppe mere ulovligt end at kaste sig ud i et DRM-renseri projekt. Mac har ikke Windows Media DRM, men man kan da selvfølgelig forestille sig at musikken kan leveres i et tredje format med Apple's DRM.. Linux er gudskelov en DRM-fri platform.
|
|
 |
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:12 |
Ja, men iTunes er dog ved at se lyset. De får jo flere og flere sange i 256 kbps kvalitet uden DRM beskyttelsen! TDC burde måske bare have set endnu længere.
"Vi er de første i verden, der tilbyder ubegrænset og gratis download af musik uden DRM i en kvalitet, de unge vil ha'!"
|
Anders
|
 |
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:16 |
JesperLund skrev:
Det kan kun virke på Linux, hvis du har adgang til en Windows installation og software som kan fjerne Windows Media DRM. Men så er det altså nemmere at downloade hele skidtet fra internettet, og næppe mere ulovligt end at kaste sig ud i et DRM-renseri projekt.
|
Kræver PLAY ikke bare Internet Explorer og Windows Media Player 10/11? Det skulle da være det mindste problem i Linux med Wine.
|
Anders
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:17 |
Synd at DVD-Jon ikke er dansker !!
|
 |
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 09:19 |
Sad lige og tænkte det samme. Ikke så meget pga. hans evner som programmør, men mere fordi man fik rettens ord for, at det var lovligt at bryde beskyttelsen, hvis man ikke brugte Windows.
|
Anders
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 10:41 |
Syntes det er et meget stort fremskridt, men mærkelig nok er der mange negative kommentarer omkring det, flere end der er positive. Ikke blot her, flere steder på nettet. ?? Rom blev ikke bygget på een dag, vel? Så det er måske rigtigt at det kunne være endnu bedre, hvis man er kritisk, men det er jo under alle omstændigheder en meget stor gevinst, hvis man altså har TDC. Rigtig god ide, faktisk, der måske tvinger andre til at efterligne. Den rigtige vej frem! Og hvorfor skulle ideen ikke betale sig selv for TDC? Mange flere vil vælge TDC af samme grund og vil samtidig vælge en højere hastighed, da det er nødvendigt for at være med. Og færre vil skifte fra TDC på grund af en forringelse! Det kan meget vel i sig selv være en stor økonomisk fordel for TDC. Nå, men jeg har også TDC
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2008 kl. 10:57 |
Ken_T skrev:
Syntes det er et meget stort fremskridt, men mærkelig nok er der mange negative kommentarer omkring det, flere end der er positive. Ikke blot her, flere steder på nettet.
|
Jamen synes også i bund og grund det er et fremskridt. Men forstår ikke hvorfor man skal begrænse sig til en enkelt platform.
|
 |