recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Play tv, DR HD virker!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlay tv, DR HD virker!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Andreas1389 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 08:28
Hej Alle

Mit PlayTv til PS3 har fungeret ubeklageligt i lang tid. Har dog lige fundet et problem som jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe med.
I nogle af programmerne (fx DR, DRHD og DR K) kom der ikke lyd på optagelsen. Fandt ud at at det hjalp at ændre lyd indstillingerne fra Multichannel til Stereo. Nu har jeg dog lige fundet ud af at når programmet flyttes fra playtv menuen til PS3´ens home menu  forsvinder lyden fra programmet.
Nogle der oplever det samme og har løst det?

mvh
Andreas 
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 08:58
Sådan har det hele tiden været.
Det skyldes at PS3 i sig selv ikke kan afspille HE-AAC lyd. Netop den del ligger i PlayTV og kan kun afvikles derfra.
Hvis du flytter en optagelse videre fra home menu til pc med eksempelvis VLC, så er lyden tilbage. Den fjernes altså ikke undervejs.

Det er i øvrigt trist, at man ikke har lyden med i home menu, da afspilleren her tillader afspilning i 1,5x hastighed, hvilket er perfekt til megen dokumentar og nyheder, når man lige har vænnet sig til det.

/B
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 19:36
Super. Tak for informationen. Kan altså se at jeg skal igang med at lave det om til avi eller divx. Hvilket program vil du anbefale til det? (helst et der kan køre på mac)
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Andreas1389 Andreas1389 skrev:

Super. Tak for informationen. Kan altså se at jeg skal igang med at lave det om til avi eller divx. Hvilket program vil du anbefale til det? (helst et der kan køre på mac)

Jeg har valgt at lade optagelser ligge i biblioteket i selve PlayTV. Så er der ingen problemer - andet end det med hastigheden.

Jeg flytter meget lidt materiale til pc, men har i stedet lagt en ny harddisk på 640 GB i min PS3.
Det jeg har flyttet beholder jeg i M2TS formatet, som VLC kan afspille direkte. Jeg har foreløbig ikke brugt tid på at transcode mpeg2 til mpeg4 da jeg ikke pt. mangler plads, og regner med, at der senere kommer værktøjer der er let betjent. -Også hvad angår underteksterne og lyden.

/B
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 11:55
Jeg har været ude for at PlayTV gik ned og skulle geninstalleres. Alt hvad jeg havde gemt blev derfor slettet. Disapprove Det var derfor jeg gerne ville flytte det.

Hvordan installere man en ny harddisk? og hvor kan man købe en der passer?. Jeg har nemlig kun 120 gb.

mvh
Andreas

Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 13:09
Lidt OT, men:

Først køber man harddisken :-)...jeg har en 640 GB western digital tror. 2½ tommer bred med SATA150 (eller SATA300) interface..

BEMÆRK at  den MAX må være 9.5 mm høj. Da jeg købte min kunne man få dem i 750GB og 1 TB, men de var 12.5 mm høje, så de kan ikke være i maskinen. Tilsyneladende er der nu for nylig kommet 750 GB diske der er 9.5 mm høje...

Når harddisken er købt åber man pladen i enden af maskine. Løsner en skue og trækker slæden med den gamle disk ud. Så skruer man den gamle disk af slæden og sætter den nye i (her bemærkes at det skal gøres med en god skruetrækker, så man ikke ødelægger kærven i skruerne, der er ret stramme). Så kyler man slæden i igen, sætter skruen og pladen i og tænder for maskinen. Den finder selv harddisken og går i gang med at formattere.

Der er masser af guides med billeder på nettet.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 18:26
Overvej backup inden du begynder Smile

/B
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:23
hej igen

Jeg har forsøgt at flytte filer over på en ekstern harddisk. Dog får jeg fejlmeddelelsen 8003051e. Jeg går ud fra er fordi filerne er over 4 gb som min eksterne harddisk (fat32) ikke kan håndtere. Er der nogen måde at løse dette problem på?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Andreas
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 22:00
Nej! ikke manuelt.

Du skal benytte PS3 fuld backup. Herved opdeles og gemmes alt i enheder på under 4 GB.
Jeg husker ikke hvor du finder fuld backup menuen, men det virkede for mig dengang...

/B
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 10:53
Ja til backup. Men nu prøvede jeg at "redde" de filer som jeg havde flyttet fra PlayTV til home menuen og ikke havde lyd (jvnf tidligere indllæg). Tænkte at jeg ville flytte dem til en ekstern HD og afspille med vlc. Men da de er over 4 gb kan jeg forstå det ikke kan lade sig gøre. Eller?

Andreas
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Andreas1389 Andreas1389 skrev:

Ja til backup. Men nu prøvede jeg at "redde" de filer som jeg havde flyttet fra PlayTV til home menuen og ikke havde lyd (jvnf tidligere indllæg). Tænkte at jeg ville flytte dem til en ekstern HD og afspille med vlc. Men da de er over 4 gb kan jeg forstå det ikke kan lade sig gøre. Eller?

Andreas

Nej, mig bekendt kan det ikke lade sig gøre...
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 11:57
Nej, de filer kan ikke flyttes. Heller ikke tilbage til PlayTV biblioteket.
De kan afspilles uden lyd.
Alternativt kan du lade dem ligge hvis du har plads, og så satse på, at Sony på et eller andet tidspunkt vælger at lade PS3 afspille HE-AAC lyd.

Jeg ville dog ikke sætte penge på det, for det er Dolby der ejer HE-AAC formatet.
En opgradering af samtlige PS3 enheder vil derfor være bekosteligt i licenser.

(Jeg vil således hellere sætte pengene i Dolby-aktier, for Dolby har i den grad gennem licenser og vedtagne standarder snablen godt placeret mange steder ;-)

/B
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu