recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playback af DTS Audio CD på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlayback af DTS Audio CD på HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Emne: Playback af DTS Audio CD på HTPC
    Sendt: 15-September-2008 kl. 10:58
Jeg er den heldige ejer af en hel del DTS CD'er som jeg købte for en del år tilbage. Jeg har dog ikke fået hørt dem i nogle år nu, efter jeg gik over til HTPC.
Da jeg havde standalone afspiller, var det jo bare i med coax/toslink kablet i røven på afspiller og forstærker, i med cd'en, og så kørte det bare med dejlig musik i 5.1 kanals dts.
Men sådan er det ikke længere. :(
Jeg skal lige sige at jeg har ingen problemer what so ever med dts lyd i film, har sat ffdshow op til afkodning af lyd, og på film kører det bare derudaf. MEN så snart jeg vil afspille en af disse gamle cd'er, så går det galt.
Hvis jeg bruger ffdshows filter, så hakker og skratter lyden, så man kun kan tyde musikken. Sætter jeg afspilleren til at bruge ac3filter, kommer der kun whitenoise ud af højttalerne. Så intet af det er brugbart. Jeg har prøvet at gøre det både med digital gennem coax. og analogt men med samme resultat. Film virker, men ikke en dts cd.

Er der en der kender en guide til hvordan jeg får det til at virke. Synes ellers jeg har ledt overalt, men nu kan jeg næsten ikke finde på flere forsøg.

På forhånd tak.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu