recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PlayOn!DVR-HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlayOn!DVR-HD

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 01:26
Hej

Jeg har også lige et par spørgsmål:

Blev TV2-problemet egentlig løst i ny firmware, eller kører du/I videre med den gamle firmware, som virker?

Hvordan optages et program med undertekster? Har man ved afspilning mulighed for at slå dem til og fra, eller bliver de "brændt ind" i billedet?

Er der mulighed for at optage 2 programmer samtidig? (synes at have læst om en der ikke kunne få det til at virke).

Og endelig er jeg fuldstændig overfølsom over for hakken i billedet, og lyd og billede som ikke er synkront. Har du/I oplevet det ved afspilning af fx. MKV eller Blu-ray-iso?

På forhånd tak for svar
/zemo/
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 09:41
TV2 problemet blev ikke løst så jeg kører med den oprindelige software. Jeg har ikke oplevet at det giver problemer, men er selvfølgelig lidt bekymret for om jeg går glip af fremtidige opdateringer.

Undertekster optages som DVB undertekster dvs. de kan slås til og fra i optagelsen (hvis altså udsendelsen er med DVB undertekster.)

Jeg har ikke kunnet optage to udsendelser samtidig. Det er ikke noget jeg har brugt meget tid på, men jeg har ikke fået det lidt jeg har prøvet til at virke.

Ingen hakken og ingen dårlig synkronisering, heller ikke fra MKV eller Blue Ray ISO. Jeg afspiller mest fra NAS over trådet LAN og det spiller bare, uanset format.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 23:08
Mange tak for svar

Har du prøvet at kopiere optagelser over på pc, og derefter brænde ud på dvd? Går ud fra det kan gøres i fx. Nero?

Og endelig: Jeg mener at have læst man kan programmere en optagelse via internettet (fx. fra sommerhuset e.l.), er det noget du har prøvet?

Det lyder som om du er rigtig tilfreds med maskinen? Jeg synes den har en rigtig god pris i forhold til Dune HD Max, som jeg har overvejet at hoppe på.
/zemo/
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 18:49
Har ikke prøvet nogen af delene, så der kan jeg ikke bidrage.
Maskinen er ikke fejlfri, men jeg er generelt vældig godt tilfreds.
Til top
Henriette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-November-2009
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 13:41
Jeg tillader mig lige at vække denne tråd til live, da jeg overvejer at det skal være julegaven til husbonden. Er der nogle særlige features, mystiske ting eller lignende man skal være opmærksom på? Vi er bestemt tilpas nørdede til at pille ved firmware og sådan noget, så.....

Kan man bruge tekst-tv fra den? Ja ja, jeg ved godt det er oldnordisk Tongue

/Henriette
Til top
calun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2005
Sted: Denmark
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 19:06
Hej

Jeg er faktisk meget interesseret i denne såfremt den kan optage to udsendelser på én gang - nogen der kan bidrage med info!?

Mange tak.

Carsten
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Henriette Henriette skrev:

Jeg tillader mig lige at vække denne tråd til live, da jeg overvejer at det skal være julegaven til husbonden. Er der nogle særlige features, mystiske ting eller lignende man skal være opmærksom på? Vi er bestemt tilpas nørdede til at pille ved firmware og sådan noget, så.....

Kan man bruge tekst-tv fra den? Ja ja, jeg ved godt det er oldnordisk Tongue

/Henriette
Det mest (eneste?) mystiske ved den er at den kun kan optage TV2 med den oprindelige software. Jeg har haft fat i ACRyan, men de har endnu ikke kunnet løse problemet. Jeg har ikke problemer med at bruge den pågældende softwareversion, men det er da lidt ærgerligt ikke at kunne få fordelene af de forbedringer som ACRyan måtte finde på - med mindre det altså lykkes dem at finde fejlen.

Og ja den understøtter også tekst tv.
Til top
Henriette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-November-2009
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 16:03
Lige endnu et spørgsmål efter et meget mystisk svar fra kundesupporten hos Komplett. Man kan modtage alle gratis kanaler, ikke? Altså dem der er listet her:

Mvh
Henriette
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Henriette Henriette skrev:

Lige endnu et spørgsmål efter et meget mystisk svar fra kundesupporten hos Komplett. Man kan modtage alle gratis kanaler, ikke? Altså dem der er listet her:

Mvh
Henriette
Jo, de er der alle sammen.
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hej
Er der mulighed for at optage 2 programmer samtidig? (synes at have læst om en der ikke kunne få det til at virke).

Har nu langt om længe fundet ud af hvordan man gør - og det er helt uproblematisk - omend med begrænsning.

Det man IKKE kan er nemlig at sætte den til at optage 2 programmer samtidig via EPG eller timer programmering. Så vidt jeg har forstået på AC Ryan betragter de det som en fejl, som de planlægger at rette.

Det man GODT kan er at optage to programmer samtidig - hvis mindst det ene program er en OTR optagelse.
Til top
mr.tw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2011
Sted: DK
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 21:39
Hej !
Er ny bruger af forum og AC RYAN PlayOn!DVR-HD. (fw. r.3582) en super fed maskine, men jeg har problemer med DR-HD der kommer grønne firkanter og bip lyde. Antenne signal løber igennem ACR og til Samsung TV hvor jeg ikke har problemer med at se DR-HD er der andre der har samme problem eller en løsning.
Har prøvet fw. r. 4824 men her kan jeg ikke lave om på program rækkefølge øv.
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Det mest (eneste?) mystiske ved den er at den kun kan optage TV2 med den oprindelige software. Jeg har haft fat i ACRyan, men de har endnu ikke kunnet løse problemet. Jeg har ikke problemer med at bruge den pågældende softwareversion, men det er da lidt ærgerligt ikke at kunne få fordelene af de forbedringer som ACRyan måtte finde på - med mindre det altså lykkes dem at finde fejlen.
Kan fortælle at problemet med at optage TV2 nu er løst i den nyeste software version: r4824
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu