|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() Sendt: 05-Januar-2009 kl. 09:56 |
Hej, jeg har fået et lille problem med min PS3. Den viser pludselig en stor grim skygge på venstre side af alt lige fra ikoner på menuen til film på Blu-Ray, spil osv. Det kommer kun (efter hvad vi kan se, kærestes og jeg) kun når den kører i HD opløsning (720p, 1080p). Den kommer ikke hvis vi spiller en alm. dvd film uden opskalering. Vi troede først det var vores tv, men kan sagtens se HD over Samsung HD boks, og sagtens se opskaleret 720p/1080i dvd film fra min dvd afspiller. På ikonerne er det en grim grøn skygge/Ghosting som kommer frem på venstre siden af stregen der marker ikonet. Film som f.eks. The Simpsons Movie er det enormt tydeligt. Nu er det gået hen og blevet så voldsomt at det stort set spolere enhver film oplevelse. Om det er animeret eller ej. Nogle der kender til dette problem? Det kom efter jeg flyttede min maskine op på 3 sal da jeg flyttede to opgange.. Det lyder bare meget mystisk. Mit tv kan ses i min underskrift. - Skal måske lige siges at jeg endnu ikke har fået prøvet en anden HDMI indgang, da den kører over min reciever. Kan selvfølgelig være problemet her. Samtidig kan jeg prøve et nyt kabel. Det heller ikke prøvet endnu. Grunden til jeg spørger, er dog at jeg har læst om noget ghosting ? Og det kunne konfigureres væk? Men hvordan og hvorledes forstår jeg ikke. Og hvorfor problemet opstår. Og om det er min ps3 der er i stykker? Redigeret af RuneH - 05-Januar-2009 kl. 09:59 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
Nå, har vist fundet ud af hvad der kan være galt. Har nu googlet løs, og fundet en mulig løsning. Det viser sig åbenbart at være sket for både PS3 og Xbox 360 brugere der har et 50" Bravia 3LCD tv. Det kan være noget med noget "S H POS REG R" (RGB..) så det må jeg hjem og prøve. Det bare mystisk da jeg ikke har set det i min gamle lejlighed? .. hmm. Well, det bliver da spændene. Hvis det virker, skal jeg nok smide løsningen her - bare hvis der nu endag skulle komme en forbi med samme problem. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Så problemet løst. Det var en indstilling i en "Hidden menu" som Sony åbenbart har sig. Fandt løsningen her: http://www.fatbasturd.co.uk/xbox-360-ghosting-on-sony-bravia / Oprindelig løsning tror jeg kommer herfra: http://www.avforums.com/forums/rear-projection-televisions/3 84717-sonykdf-e50a12u-help-ghosting-check-60hz-8.html#post38 50663 - Det skal lige siges at det er på EGET ANSVAR at gå igang med denne guide, da du skal ind i en menu som ellers ikke er tiltænkt en alm. tv bruger. Det er kun meningen Sony selv - eller anden teknikker? - at gå ind i denne menu. Poster også løsningen her: Har testet på et Sony Bravia 50" 3LCD tv. To access the hidden menu, turn your TV into standby mode and press the following. [i+] (little button with i+ in a kind of tv icon) Press Channel 5 Press Volume UP Press Analogue (its the middle button on the top of the remote) Once you have pressed these buttons in succession your tv should boot up onto a new screen with large green letters. This shows that its so far so good and we can now proceed to the more complicated settings. Press the menu button (At the bottom of the remote) You will then be presented with a new menu down the left hand side of the screen. Use the direction buttons on the remote and move down to the LCD Drivers option and press right to enter the menu. You are now presented with a new menu / option screen. There are three settings that need changing and all relate to the synchronizing of the horizontal RGB (Red,Green,Blue) and simply shifts the colours back into position. Move down to “S H POS REG R” - The settings should currently be set at 10. Press right to change the value to 11. Do the same for S H POS REG G and then move down to the bottom of the screen keep pressing down until you see S H POS REG B and change the value to 11 then press the menu button to back out of the menu before pressing standby. Now simply press standby again to start up your TV and your problem should be sorted. Redigeret af RuneH - 05-Januar-2009 kl. 20:00 |
|
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
Det var da altid noget at du kunne ordne det selv =) med hjælp. Anyway den menu du snakker om er det ikke bare en form for service menu? jeg har også været inde i mit samsung tv og pille lidt da jeg fulgte en guide på avforum for indstilling af tv'et. :) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det var godt nok skønt at få det fikset. Orket ikke at skulle sende det nogle steder hen :) Jo, tror det er en service menu - eller noget i den dur. Fandt den også på avforums.com - godt forum! Der skriver han bla. "This "solution" utilises a "service" menu, that only trained engineers should use. You, are not one, you are an "end user"." Så lidt forsigtig er man vel når man hopper ind i den :) - Men hvad jeg har gjort, er jeg faktisk ikke helt klar over? |
|
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
du har vel ændret lidt på farverne? ved det ikke helt, så skal du spørge i tv forummet =)
|
|
![]() |
|
![]() |
Hva faen, det virker jo :p Så må det være fint! S H POS REG R - ved ikke om POS skulle stå for noget position eller.. hm well well. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |