recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 4 - slut med at købe spil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Playstation 4 - slut med at købe spil?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Playstation 4 - slut med at købe spil?
    Sendt: 21-Februar-2013 kl. 16:23
Hej med jer
 
Med nyheden om lanceringen af PS4 er der en ting der nager mig lidt.
 
Først og fremmest, hvornår kan man så forvente at kunne købe maskinen i DK? Jeg har læst mig til at den lanceres i slutningen af året - men det er vel ikke i DK - Her skal vi nok vente længere, eller?
 
Derudover har man jo nærmest ikke lydt til at købe spil til PS3 mere da de (som jeg læser det) alligevel ikke kan bruges på den nye PS4 - eller har jeg misforstået noget her?
 

Hvad siger I?

Al info modtages gerne.

Vh
Strange
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 16:39
de kan ikke bruges nej, men du køber vel heller ikke spil for at spille dem over en årrække.

Europa er heldige, Japan og Europa er det område hvor playstation er mest populær, og efter hvad jeg har hørt, så får de fælles lanceringsdato = vi får den ved launch og før amerikanerne.

Du kan jo altid beholde din gamle PS3, den vil nok alligevel ikke være meget værd til den tid.

rygtet siger 429 dollars i USA for basis versionen og 100 mere for den store.

det er en 2500kr  = måske 3-3.500 i dk.

Personligt køber jeg den på launch, da jeg vil have det dårligt at købe PS3 titler hvis der er en ps4 version på markedet (eller "XBOX 720") ...

men indtil vil jeg da bare fortsætte med at købe titler på de konsoller der nu engang eksisterer.. 


Redigeret af Rasmusdc - 21-Februar-2013 kl. 16:41
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 16:41
Jeg har ikke tid til at spille så meget - så derfor vil det jo være omsonst for mig at købe dyre spil der så ikke kan bruges sidenhen... Og kommer ikke til at have to konsoller i min stue. :)

Har du nogen idé om hvornår den kommer - er det i december som jeg har læst flere steder, eller?
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 17:10
De fortalte at PS3 spil kan spilles fra "skyen". Mon man kunne være så heldig at dette er gratis for spil man allerede ejer?
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 17:21
Tror det ender som Skuffen skriver.
Måske ikke alle ps3 spil er klar ved release, men de kommer nok stille og rolig.

Men hvordan ved sony så at man ikke bare har lånt spillet af en makker?
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 00:25
Det kan jo være man kun kan aktivere et gammelt PS3 spil én gang på PS4, så man på den måde ikke kan snyde via brugte spil.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 14:15
Der har været et billede ude af en rund PS4... Ved godt det bare er spekulation, men håber ikke de dummr sig med noget der er højt i stedet for bredt... Det skal jo kunne stå i folks "huller" i TV-bordene?!?!?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 14:37
man skal sikkert købe de gamle ps3 spil i skyen
da sony så vidt jeg ved ikke kan registre de fleste på en ps3
alså fra blu-ray
men hvis de er købt i deres store, kan man sikkert godt
men ingen kan nok give et 100 procent svar lige nu

synes det er fint at de skifter platform, så kan man måske forvente deres spil bliver lidt biligere
da det bliver noget nemmere og lave dem på en pc platform



 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 15:07
Nope, billigere bliver de nok aldrig. Mener at der var et interview for noget kort tid siden, hvor EA forventede en stigning i priserne de første par år på $10. Noget der åbenbart også skete i denne generation. 

Derimod kan vi forvente flere spil fra indie-udviklere. 

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 11:44

Jeg synes priserne ligget på et fint niveau - hvis vi kigger uden for Danmark. 350-400 kr er fair imo. 

Jeg er virkelig spændt på at høre mere om hvordan det kommer til at fungere. Jeg kan sgu da ikke vente til en PS4 version af GTA f.eks. - og jeg vil da hellere ikke købe det to gange!


BORING!
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 15:14
Vi er enige om at der er Blu-ray drev i PS4 ikke?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 15:16
Selvfølgelig er der det. Sony ville være godt tossede og snotdumme, hvis ikke de smed sådan et i.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu