recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstion 3 med 320 GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlaystion 3 med 320 GB

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af merzonz merzonz skrev:

Bony, det anede jeg også... TAKKER.

Har du nogle praktiske tips til, at undgå problemer?

Tja, ikke rigtigt andet end det som allerede er kommet på bordet. Så længe du ikke er for voldsom, husker det med skruerne (skru meget forsigtigt og gerne med lille special skruetrækker), køber en HDD som er kompatibel med PS3'en så skulle der ikke være noget galt i at skifte den. :)

En anden ting du kan overveje er om du vil give lidt ekstra for at få en 7200 rpm HDD i stedet for en 5400 rpm (som den der allerede findes i din PS3 før opgradering). Diverse målinger og test har imidlertid konkluderet at din PS3 i snit bliver 1-2 sekunder hurtigere i load etc. Det kan efter min mening derfor ikke betale sig. En anden ting er, at jeg ikke ville turde anbefale andre at putte en 7200 rpm i deres PS3. Mine anbefalinger ville gå omkring en 5400 rpm. Men så igen, jeg ville selv turde putte en 7200 rpm i min egen, men det er som sagt også min egen maskine, der så eventuelt ville tage skade af det. :)

Men husk skruerne og sørg for at det er en 2.5" SATA intern HDD, så skulle der ikke være nogen grund til bekymring. :)

En ekstra lille detalje; husk at lade den nye HDD blive i den anti-statiske pose indtil den skal i. Bare for en sikkerhedsskyld. Hvis den gamle eventuelt skal sælges, så put den i den pose.

Go' fornøjelse.. :)

Redigeret af bony - 11-Oktober-2008 kl. 14:18
Til top
merzonz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 14:25

Bony, TAKKER igen. Efter hvad jeg jeg har læst på nettet, skulle det IKKE være godt med 7200 rpm, så hvoffor løbe risikoen?

Man mærker vel ikke den store forskel, når man først er kommet i gang med at spille? Eller GØR man?

Brug hovedet, før du bruger pengene...

Har ingen forbrugsgæld.

Sparer altid op til januar udsalg...

Kun IDIOTER betaler renter og gebyrer!

Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 15:06

Bony, TAKKER igen. Efter hvad jeg jeg har læst på nettet, skulle det IKKE være godt med 7200 rpm, så hvoffor løbe risikoen?

Man mærker vel ikke den store forskel, når man først er kommet i gang med at spille? Eller GØR man?

Jeg kom imidlertid frem til det modsatte; at der ikke skulle være noget til hindring at bruge en 7200 rpm og ville derfor godt turde gøre det på trods af "risikoen".

Men igen, hold dig til den "originale" 5400 rpm. For som svar på dit spørgsmål; "Man mærker vel ikke den store forskel, når man først er kommet i gang med at spille? Eller GØR man?" er svaret nej. Det gør man ikke. Forskellen er så minimal at det på ingen måde kan betale sig, hverken i den ene eller anden forstand. :)

Til top
merzonz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 16:51

Spørgsmåelet, er jo HVAD der egentlig kan betale sig...

Den nye PS3 med 160GB, skulle koste i omkring Kr. 3400 inclusive et trådløst pad, og preinstaleret spil, (ved ikke hvilke).

Den skulle være i butikkerne senest i november, og jeg kunne jo, sætte en større hardisk i den senere, når jeg skulle få brug for det.

Jeg kan jo sagtens vente lidt, og har tænkt på måske, at købe sådan en ny 160er , sammen med et Sony KDL40W4500 LCD TV, og et Sony DAV-F200 anlæg, og få en god rabat, så jeg overvjer skam hvad der i sidste ende kan betale sig.

Min gamle PS2 (med bootchip), kan jeg sagtens "nøjes" med, et stykke tid endnu. Den er lige så god, som ny, så jeg har ikke helt vildt travlt med at få en PS3, men VIL altså snart have en...

Forresten..., hvad er en PS2 med bootchip+to pads+to memorycards egentlig værd? Nogen her, der aner det?

Redigeret af merzonz - 11-Oktober-2008 kl. 16:58

Har ingen forbrugsgæld.

Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 17:14

Spørgsmåelet, er jo HVAD der egentlig kan betale sig...

Den nye PS3 med 160GB, skulle koste i omkring Kr. 3400 inclusive et trådløst pad, og preinstaleret spil, (ved ikke hvilke).

Den skulle være i butikkerne senest i november, og jeg kunne jo, sætte en større hardisk i den senere, når jeg skulle få brug for det.

Jeg kan jo sagtens vente lidt, og har tænkt på måske, at købe sådan en ny 160er , sammen med et Sony KDL40W4500 LCD TV, og et Sony DAV-F200 anlæg, og få en god rabat, så jeg overvjer skam hvad der i sidste ende kan betale sig.

Min gamle PS2 (med bootchip), kan jeg sagtens "nøjes" med, et stykke tid endnu. Den er lige så god, som ny, så jeg har ikke helt vildt travlt med at få en PS3, men VIL altså snart have en...

Forresten..., hvad er en PS2 med bootchip+to pads+to memorycards egentlig værd? Nogen her, der aner det?

Det må du selvfølgelig selv om. De billige modeller med lille HDD kunne måske forventes at gå ned i pris og så kan det jo netop betale sig. Men jeg har ikke hørt detaljer om den kommende 160 GB model. Men hvad jeg kan læse mig til, så ved jeg ikke om det kan betale sig?

Ifølge Sony bliver det præinstalerede på maskinen til at have en værdi på 70€, hvilket i teorien er ingenting. Du kan selv regne på det; én ekstra pad (ikke engang DS3-pad, kun alm.), større HDD, PSN titler = X! Kontra den pris Sony beslutter sig for med den 160 GB.

For jeg tror desværre ikke at det kan gøre det med 3400,-.
Sony har set et potentielt marked i dem som ikke selv tør forsøge sig med udskiftning af HDD. Der skal tjenes, hvor tjenes kan.

Men hvis du ikke har noget imod at vente så gør det. :)

Til top
merzonz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 17:26

bony, det har du sikkert nok ret i. Men jeg vil jo helst have en PS3, som kan optage, da jeg indtil videre har optaget film på min multimedia-PC, som jeg har tilsluttet mit TV.

Meningen er, at jeg vil bruge min PS3 som et mediacenter, ligesom jeg bruger min PC, hvor jeg normalt optager direkte på hardisken.

En PS3 40GB, har så vidt jeg ved, IKKE en optagefunktion, eller er jeg helt galt på den?

Har ingen forbrugsgæld.

Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 18:01

bony, det har du sikkert nok ret i. Men jeg vil jo helst have en PS3, som kan optage, da jeg indtil videre har optaget film på min multimedia-PC, som jeg har tilsluttet mit TV.

Meningen er, at jeg vil bruge min PS3 som et mediacenter, ligesom jeg bruger min PC, hvor jeg normalt optager direkte på hardisken.

En PS3 40GB, har så vidt jeg ved, IKKE en optagefunktion, eller er jeg helt galt på den?

Nej, en 40 GB har IKKE optage funktion - men inden du glæder dig for meget, så skal du huske på at det med at optage TV kun er gennem PlayTV, hvilket IKKE er i Danmark endnu. Det kommer muligvis først i '09 (måske endda senere). Danmark er jo også ret meget bagud på det område, ved du nok.

Uden at være for sikker mener jeg ikke at det som sådan er maskinen der lanceres med muligheden for at optage - det sker ved en senere opdatering af softwaren.

Redigeret af bony - 11-Oktober-2008 kl. 18:04
Til top
merzonz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Nej, en 40 GB har IKKE optage funktion - men inden du glæder dig for meget, så skal du huske på at det med at optage TV kun er gennem PlayTV, hvilket IKKE er i Danmark endnu. Det kommer muligvis først i '09 (måske endda senere). Danmark er jo også ret meget bagud på det område, ved du nok.

Ja, Danmark kender de jo knap nok noget til i Japan, eller USA for den sags skyld.

Men det skulle ikke undre mig om der snart kom en PS3, med harddiskoptager...DET fatter jeg simpelthen ikke, at Sony ikke har lavet sådan en forlængst, men hvem ville så købe en dissideret harddiskoptager?

Jooo, der skal tjenes på ALT, men PlayTV ville jeg kun købe, hvis jeg kunne bruge den til at optage fra YouSee digital kabel TV, og PlayTV kommer i første omgang vidst kun til DTT.

Tak for de gode råd.

Har ingen forbrugsgæld.

Til top
JesperBM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2007
Sted: Vanløse, DK
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 23:01

Her er en lille demo video om hvordan man skifter HDD på sin PS3.

Youtube Link

Der er blevet linket til den herinde før.

Havde den  kørende da jeg skiftede min.

Redigeret af JesperBM - 11-Oktober-2008 kl. 23:06
Til top
Kknudsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 23:32

Lige et dumt spørgsmål.

Kan man uden problemer kopiere alle dataerne fra den gamle disk til den nye?

Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Kknudsen Kknudsen skrev:

Lige et dumt spørgsmål.

Kan man uden problemer kopiere alle dataerne fra den gamle disk til den nye?

Ja, men man skal lave en sikkerhedskopi til fx en ekstern og så kan du ligge dem over på din PS3. Videoer og musik kan kopieres over direkte. Spil, demoer eller lignende, skal downloades fra PSN på ny.

Redigeret af bony - 11-Oktober-2008 kl. 23:40
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 00:06
Det eneste der sker med en 7200rpm hdd er at maskinen bruger en anelse mere strøm, og udvikler lidt mere varme = gør den lidt mindre ideel som BD-afspiller (Edit: det betyder ikke maskinen brænder sammen, men at den kører med blæseren på et højere niveau).

Personligt vil jeg køre 1 år endnu med 40 gb hdd, og så købe en SSD disk - så kan du mærke en forskel af de store, og du sparer strøm.

320 gb hdd vil aldrig blive brugt alligevel til mit forbrug.

Redigeret af Anima - 12-Oktober-2008 kl. 00:07
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu