|
Plex + mac mini |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KrilleB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pt. er min time capsule sat på DCHP og NAT.
Ved ikke hvad min yousee router er sat op til... men lyder som om, at den bare skal køre bridge, hvis jeg vil bruge min time capsule som router. Er det rigtig forstået? Så er spørgsmålet bare hvad jeg gør helt specifikt i de indstillingsmuligheder, der popper op i time capsule når jeg skal port forwarde. Nogen der har Time capsule og er skarp i dette?
|
|
![]() |
|
torbenrp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 23 |
Hejsa
Hvis du ikke allerede har gjort det, så husk at du skal kontakte yousee (kan gøres gennem deres forum) og lad dem vide at du gerne selv vil stå for konfigurationen af din router - eller vil de fra tid til anden overskrive din konfiguration. Vedr. time capsule, så skal du ind i Manuelle Instillinger --> Internet. Her skal du sikre at du har valgt "Deling af en offentlig IP-adresse" i "Deling af forbindelse". Herefter skal du ind i fanebladet NAT og trykke på "Konfigurer portoverførsler..." Her tilføjer du en tjeneste: - Tjeneste: "Vælg en tjeneste" (så kan du selv give den et navn efter du har trykket "forsæt") - Offentlige UDP-porte(e): 32400 - Offentlige TCP-porte(e): 32400 - Privat IP-adresse: IPen på din mac der kører Plex mediaserver - Privat UDP-porte(e): 32400 - Privat TCP-porte(e): 32400 Det betyder også at du skal sørge for at din Plex mediaserver mac har en fast IP adresse. I fanebladet "TCP/IP" i dine timecapsule indstillinger kan du definere hvad den "højeste" IP adresse er som din time capsule må tildele via DHCP - i mit tilfælde står den til 10.0.0.99, derved kan jeg give min Plex maskine 10.0.0.100 eller højere. På din plex mediaserver maskine sætter du så en fast IP op. ex 10.0.0.100, subnet mask sætte til 255.255.255.0 router til 10.0.0.1 (hvis det er din timecapsule ip). DNS sætter du også adresse på din router eller ex til google dns services (8.8.8.8 for primary og 8.8.8.4 for secondary). Håber det hjælper lidt på vej :o) |
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Det var da en noget bøvlet måde at opsætte fast ip på Mac minien på. På en timecapsule eller Airport extreme har man muligheden for at resevere Ip adresser på MAC adresse niveau. Du vælger Internet/DHCP og taster her hvilken IP du gerne vil resevere til din Mini sammen med macadressen på din mini. Det vigtigste er at du har en Fast WAN ip adresse hos TDC, ellers kan du anvende en gratis DNS service.
/Ehlz
|
|
![]() |
|
torbenrp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 23 |
Ja det er jo smag og behag hvordan man gerne vil definere sin IP :o)
Såfremt der bruges myplex skulle det vel ikke være nødvendigt med fast IP på WAN/brug af DNS service. |
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Jep, smag og behag :-). Med hensyn til myplex har du ret, jeg er dog ikke tilhænger af løsningen så mit eget setup kører uden om myplex.
|
|
![]() |
|
KrilleB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Hey Torben og Ehlz,
Mange tak for info. Jeg bruger unblock.us til us netflix konto så har to faste dns-servere "adresser" vist i time capsule indstillinger. Har det noget at sige for hvordan jeg smartest griber det an?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |