recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex mediaserver, Hvad er billigst i strøm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex mediaserver, Hvad er billigst i strøm?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 20:57
@nagash 
nu snakker han jo så appleTV4 og ikke de gamle-  jeg undskylder jeg ikke gjorde 100% opmærksom på at det var den jeg omtalte. - Den kommer jo til at fungere præcis som din elskede android shield (pas på med at snakke om vrøvl overfor folk! eller overvej selv lige kontekst som du selv plejer at være stor fan af folk tjekker op på!) så man vil kunne appe sig ud af det meste - til gengæld vil hevc materiale nok kunne blive en udfordring. Apple's historik er ikke for god når det er understøttelse af "fremtidige" codecs, men vi må gå ud fra at det er bygget ind i SOC'en allerede. Det skulle være voldsomt mærkeligt hvis ikke der var understøttelse af det når det nu er noget der bliver bygget ind i alle andre ARM baserede enheder med langt færre kræfter også. SW-baseret dekodning vil i hvert fald blive noget lort hvis det er.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 21:34
ATV 4 kommer aldrig til at fungere som Shield. Bare fordi der kommer en neddroslet version af Kodi til den, så kan den ikke lave magi ud af ATV 4's hardware.
ATV 4 kan afspille MP4 med DD 7.1. Så hvis dine film bliver rippet som 1080p h.264 med DTS MA i en MKV-fil eller bare i en iso, så så skal Kodi altså også lave transcoding. Bare fordi du springer serverledet over, så undgår da altså stadig ikke tab af kvalitet. Det er muligt man kan leve med det tab. Det må man så gøre op med sig selv. Men tro ikke, at fordi der kommer en udgave af Kodi til ATV 4, at så kan du bare direkte afspille dine BD-iso'er og få samme kvalitet, som du kender fra en PC med Kodi. For det får du simpelthen ikke.

Redigeret af Nagash - 09-November-2015 kl. 21:35
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu