|
Plex og NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndersBrohus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juli-2014 kl. 12:32 |
Hej recordere
Jeg står lidt og vil gerne ha en server af en form til mine film og serier som alt sammen er i Plex samt en lille smule download af Linux distro'er / seeding af distro'erne, lige nu kører serveren på en ældre stationære som ikke er vitterlig go mere fordi den larmer helt vildt, derfor tænkte jeg på at købe en server Lenovo ThinkServer TS440 70AQ (http://www.proshop.dk/Server/Lenovo-ThinkServer-TS440-70AQ-2449866.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite) Men så kom jeg til at tænke på strømforbruget og alt det der, hvor den nok ikke er helt go i forhold til en NAS, men der hvor mit problem er at NASen ikke kan kører Plex med transcoding, derfor tænkte jeg på om det var muligt at købe en NAS har set lidt på en DS213J fra Synology, også bare sætte Plex på serveren til at tage filmene og serierne fra NAS'en? |
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke prøvet at bruge plex på min ds212, men deres "play" modeller er lavet med henblik på video transcoding.
Se f.eks. denne: https://www.synology.com/da-dk/products/overview/DS214play |
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
|
AndersBrohus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Status: Offline Point: 18 |
Den har jeg skam set på, men desværre kan Plex ikke bruge den transcoding enhed er sidder i DS214Play :/
Plex skal hellere ikke kører på selve NAS'en men derimod har jeg en computer til at stå som kører Plex, men som henter alle film og serie :) |
|
![]() |
|
myatix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Du kan brug en AppleTV eller en MacMini til Plex... Du skal tænk på støj fra computeren og så kør plex transkoder på NAS.
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Jeg har selv haft Plex server kørende på min mac mini imens alle film lå på min NAS. Det virker fint. Jeg har dog ikke behovet for transcoding lige pt. så nu kører serverdelen på min NAS imens jeg kun bruger minien til afspilning.
Ingen NAS i synologys serie er pt. i stand til at transcode en 1080p Mkv ordentligt, ikke engang 3612xs så vidt jeg ved selvom den har en dual core 3,1 GHz i3 processor. /Ehlz Redigeret af Ehlz - 15-Juli-2014 kl. 09:05 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |