recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex over 3G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex over 3G

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Quimby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quimby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex over 3G
    Sendt: 27-Marts-2012 kl. 22:59

Jeg har en statisk IP-adresse til min router stofanet -> netgear wndr 3700.
I routeropsætningen har jeg lavet en portforward på port 32400 til min mac minis interne ip-adresse (server IP-adresse) 192.68.osv

På mini´en ligger plex media server, som henter film og musik fra NAS.

Jeg vil gerne se i plex på min ipad. Det virker fint over wifi, men ikke over 3G.

I plex på min iPad indtaster jeg den statiske IP-adresse og portnummeret.

Men jeg kan ikke få forbindelse.

En tålmodig sjæl med et forslag? Kan der være en firewall i osx eller på routeren som jeg ikke kan se?

mvh
quimby

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 23:09
Er du 100% sikker på at det er port 32400 ? Mener man manuelt er nød til at angive denne port. Klik på media manager iconet i toppen af skærmen og klik på preferences. Under MyPlex sæt flueben i Manually specify port og skriv 32400
Til top
Quimby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quimby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 23:23
Det har jeg gjort.
Glemte lige at gengive fejlmeddelelsen:
"Kunne ikke forbinde til server. Der opstod et problem med autentificering med din medie server. Sikr dig at alle sikkerhedsindstillinger er korrekte"
Firewall er slået fra på mini´en.
Hmm
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 12:07
Hej Quimby

Din mediaserver er sandsynligvis sat op til at begrænse adgangen.
I Indstillinger til mediaserveren under sikkerhed, har du der angivet "Enable secure access"?
Hvis du har det, skal du når du tilføjer serveren på Ipad nederst også angive de brugeroplysninger du har specificeret under sikkerhed på mediaserveren.
Hvis dette ikke hjælper er der sandsynligvis noget i vejen med dine portforwards. Port 32400 er god nok og samme setup virker upåklageligt her hos mig.

Ps: Min første post på recordere Clap
Til top
Quimby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quimby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 22:43
Det virker. Tak for den. Et virtuelt påskeæg til dig herfra :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu