|
Plex på 3g |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dennis P ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 23:29 |
Hej! Jeg har medie programmet Plex Media Server kørende på min Macbook Pro. Har downloaded Plex app på min iPad. Det kører fint når jeg er derhjemme, men jeg vil gerne kunne streame film fra min Macbook pro via min iPad når jeg er på et 3g net eller et andet Wi-fi når jeg ikke er hjemme. Har læst en del om det og har også prøvet en del, men uden held. Er der nogen der har erfaring med dette og måske kan give mig en trin for trin guide?;-) Jeg har oprettet et dyndns navn. Har læst at det er en fordel når jeg ikke har en statisk ip adresse.
|
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis ellers du har sat deling op i Plex Media Server, så er de to vigtigste ting Dyndns'en og Portforwarding i din router derhjemme. Ellers kan det ikke lade sig gøre.
Det kan være en fordel af at sætte en VPN op på din iPad og din Macbook, så du kan benytte fjernskrivebord når du er på farten. Jeg har nogle gange oplevet at Plex Media Server lige have fjernet fluebenet og slået det til igen i delingsindstillingerne, for at opdatere overfor Dyndns, før jeg kan få forbindelse. Det kan evt. laves snedigt med et program som LogMeIn, hvis ikke man er den helt store haj til den slags og bare vil have noget der virker. Men ellers er MyPlex lige ud af landevejen. Du kan evt. prøve at åbne browseren på din iPad og logge ind på http://my.plexapp.com og se om din server er online. Hvis den er "grøn" derinde, så broadcaster den korrekt og du burde kunne få forbindelse via Plex. Hvis den er "rød", så er der ikke hul igennem til din macbook og plex. Redigeret af Krjstoff - 11-Oktober-2012 kl. 08:26 |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |