|
Plex (PMS) og Synology 412 problemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2012 kl. 19:28 |
Hej...
Har forsøgt, at få PLEX Media Serveren til, at køre på min Synology 412. Og efter at have fundet en nyere version end den der ligger til installering på Synology's egen install-side, er jeg nu kommet så langt, som den kommer til den kørende stjerne... Altså jeg får logoet op og herefter står den bare og søger... Der kommer en fejlmeddelse i bunden af skærmen.
Nogen som kan be- eller afkræfte, at PLEX (PMS) kan køre på Synology 412 og det er ikke 412J-modellen.
Og evt. guide lidt - så jeg kan få den til at spille max.
![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
jbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2011 Status: Offline Point: 187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er din Synology en 412+
PMS skulle kunne køre på DS412+ Jeg har en DS411+. Jeg hentede PMS via nas og installerede den. Den kører uden problemer. Hvilken fejlmeddelelse får du. |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Hej JBV.
Ja - det er DS412+.
Jeg får følgende fejlmeddelelse:
og så kan jeg ikke læse mere i linien.
Det der sker, er følgende:
1. Plex-server starter op og jeg får en Plex/Web browser-vinduet op.
2. Herefter fremkommer Plex-logoet.
3. Så erstattes Plex-logoet af den "roterende" stjerne.
4. Lidt efter dette stopper den "roterende" stjerne og fejlmeddelelsen - den "roterende" stjerne stopper og lidt efter en lille stilstand påbegynder den "roterende" stjerne at køre rundt igen.
5. Og fejlmeddelsen forsvinder i bunden af Plex/Web-browser-vinduet og den "roterende" stjerne står nu bare og køre rundt.
Jeg kan på vores fladskærm se, at der er startet en PLEX-server og har mulighed for, at åbne nogle standard-mapper. Men de er tomme. Altså er der noget som åbentbart starter, men jeg får aldrig nogen admin-side op på PC-siden i Plex/Web-browser-vinduet.
Er der et forslag til hvad der kan forårsage dette.... |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Prøv at fjern PMS fra din nas og installer den igen via Pakkecenter fra din nas.
|
|
![]() |
|
Hej...
Har du installeret Google Chrome Frame?
Jeg benytter normalt IE-explorer...
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Jeg bruger Firefox 17.0.1
Har lige prøvet med IE9, den spørger om jeg vil installere Google Chrome Frame, men jeg kan godt se PMS og navigeree rundt. |
|
![]() |
|
Kan du se admin-vinduet i Firefox, for dette fremkommer nemlig heller ikke i IE-browseren med Google installeret, via
i et browser-vindue?
For på fladskærmen får jeg også en PLEX MEDIA SERVER frem. Det havde jeg så også før på NAS'en. Men kan du tilføje og redigere i de ønskede mapper der skal tilføjes osv.
Eller hvilke mapper skal man benytte og hvor ligger de evt. henne på NAS'en. Som sagt er det første gang jeg er ude i PLEX-serveren.
Mit problem er nemlig primært, at mine backups for det meste ligger i ISO-format og dette skal jeg have konverteret til noget andet, som fjernsynet kan "forstå". F.eks. MKV, men hvis PLEX-serveren kunne klare dette eller noget lignende, ville det være en succes. Redigeret af Tstampe - 09-December-2012 kl. 15:36 |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Jeg kommer i admin vinduet i firefox. Jeg kan redigere i indstillinger og tilføje mapper i de forskellige kategorier.
PMS ser dine ISO filer og laver medieoplysninger til dem, men den kan ikke afspille dem. Det er en begrænsning i den protokol der bruges. Det gælder alle medieservere, ikke kun PMS. Jeg har konverteret mine iso til mkv med MakeMKV. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |