recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PLEX til straeming af film ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PLEX til straeming af film ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 14:23
Jeg kører plex på min Win7 64 bit pro server, med følgende spec:

Phenom II X6 1090T
8gb ram
Sata harddisk

Det kører upåklageligt med flere klienter logget på.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 14:24
Jeghar stor erfaring med det efterhånden. Har PLEX Server kørende på min Core i3 server derhjemme og det kører fuldstændig upåklageligt.

Bruger den i en hel del scenarier:
1: Chromecast i soveværelset. Vi bruger XBMC på en HTPC i stuen, men gad ikke så stor en investering i soveværelset. Chromecast kan ikke klare HD lyd, så her bruges der transcoding.
2: Streaming til min bærbare på jobbet. Ingen transcoding
3: Streaming til telefon eller tablet på farten. Ingen transcoding.
4: Streaming hjem til mine forældre, som benytter en Chromecast. Transcoding af lyden.

Da jeg har 50/50 forbindelse, er transcoding af billedet ikke aktiveret. Sker dog, hvis min mobile forbindelse ikke er for stærk/3G, da det så ikke kan følge med til BD-iso.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu