|
Plexserver på Shield TV mister forbindelsen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-December-2018 kl. 09:14 |
Hej!
Jeg har en opsætning med Plexserver kørende på min Shield TV, der har forbindelse til min Synology Nas. Normalt foretrækker jeg KODI som afspiller men efter at jeg har købt sommerhus er PLEX jo oplagt da den jo remote kan afspille mine film og optaget TV fra hjemmet. For en uges tid siden begyndte PLEX at miste forbindelsen til filmene - fejlmeddelelsen var "Unavailable". Efter genstart af Shield'en virkede det fint, men igen efter ca. 10 minutter mistede PLEX forbindelsen igen. Jeg kunne fint afspille film via Kodi... Mystisk - jeg forsøgte nu al mulig fejlsøgning med tilbagerulning af tidligere versioner, reinstallation af Plexserver, genstart af alle involverede devices inklusiv router o.s.v. Intet hjalp! Google viste, at jeg ikke var alene med problemet - men der var heller ikke her nogen løsning at finde. Jeg fandt selv løsningen - simpelthen fordi jeg prøvede alt. Under en kontrol på Shield TV af om nu min Synology nu også var connected som Network Storage (det var den) fik jeg pludselig den ide at frakoble Network Storage og tilkoble den igen (på Shield under Storage og reset. Plex har kørt upåklageligt siden. Hvorfor Kodi ikke havde haft problemer og hvorfor det hjalp at disconnecte/connecte er mig en gåde. Men her er løsningen altså, hvis du har været udsat for problemet. Iøvrigt virker PLEX som add in til KODI langt mere stabilt end selve PLEX klienten - men det er jo en anden historie. |
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hører gerne om jeres erfaringer med PLEX.
Jeg kører også PLEX-server på min Synology DS216Play - men den er CPU-mæssigt lidt for svag. Nvidia Shield TV er mere effektiv - og fungerer som PLEX-server - selv når den er i standby - ganske smart. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |