recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pålidelighed: mærkevare vs byg selv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pålidelighed: mærkevare vs byg selv?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Der er sket meget over de 10 år. 60-80 timer er helt blæst

Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Men ja, starter man fuldstændig fra scratch kan det nemt tage 60-80 timer. Vil være det samme som hvis man satte mig til at samle en bil. :-)</span>

Kan du bestemme dig for hvad du mener? Som jeg skrev, så var jeg totalt grøn på området for 10 år siden, og brugte 60-80 timer + mange flere for at lære de forskellige ting og sætte mig grundigt ind i tingene, så nej, jeg vil ikke mene at de 60-80 timer er "helt blæst".

Jeg vil gennem min erfaringer med dig betragte din tekniske kunnen til lige under middel, på it-området. Men du har meget gå-på mod og er sindsyg pernippen. (No offense)

Jeg har selv samlet omkring 50 maskiner og mine egne tæller 20 af dem.
Men jeg ville lyve hvis jeg sagde at det var helt uden problemer.
Der har været defekte bundkort som brændte ram af, så jeg fik byttet rammen uden at vide at bundkortet var synderen. Så rammen brændte af igen.
Jeg har haft inkompatibel ram fra flere kendte mærker som gav problemer med at boote.
I øjeblikket giver min klippestabile maskine problemer med sleep hver anden gang. Det er sket efter at jeg havde den pillet fra sidst. Så det er enten den gode corsair 650 w psu, eller Gigabyte bundkortet som har fået hardware fejl.
Almindelige brugere gider ikke fejlfinde på den slags.

Men jeg er også født under en uheldig stjerne når det gælder postordre. I tæt på hvert andet tilfælde er delen enten defekt, eller jeg har fået noget forkert.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 08:31
Som gammel selvbygger, var jeg egentlig ret overasket over byggetkvalitet, hastighed og begrænset bloatware i de 2 nye Lenovo E73ere jeg lige har sat op. I5 med 128 GB SSD, 6 GB RAM, Win 7 installeret, medfølger Win 8.

Til 4999,- inkl. Moms
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:55
Hvad formål skal pcen bruges det syntes jeg er vigtigt at få belyst. Jeg har samlet rigtig mange pcer gennem tiden. Men idag kører jeg udelukkende på færdig samlet hardware fra Lenovo eller hp. Hvis det ikke er spil computere så vil jeg klart anbefale at købe Feks en hp 8300 elite eller tilsvarende har sådanne kørt som servere og jeg arbejder med dem til dagligt i tusindevis og de fejler stort set aldrig. Men man skal altid gøre det ved oem køb at det første man gør er at installere en clean version af Windows (som var det en selvbyg) og installere driverne fra hps hjemmeside og kun dem som er nødvendige og uden software. Så skal man ikke slås med blå skærm osv pågrund af driver versioner som ikke er testet i dit setup det virker bare.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu