recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pluto TV, Peacock TV og Xumo med gratis tv-kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pluto TV, Peacock TV og Xumo med gratis tv-kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pluto TV, Peacock TV og Xumo med gratis tv-kanaler
    Sendt: 16-Marts-2022 kl. 15:51
Hej.

Pluto TV åbner til maj med 70 gratis tv-kanaler ifølge Recordere.dk:


Men allerede nu kan man downloade deres udenlandske App og se Pluto TV. Og det kræver ikke VPN.

Jeg havde allerede en tidligere version installeret på min H96 Max Android boks.
Den fjernede jeg og downloadede den sidste nye fra Apkmirror.com:


Min gamle version af Pluto viste billedet på højkant. Det løste jeg ved at bruge Screen Rotation Control App'en og sætte skærmen til Landscape:


Jeg ved ikke om det også er nødvendigt, med den nyeste version?

Her er nogle skærmdumps fra BBC's Top Gear:







Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 19-Marts-2022 kl. 22:26
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2022 kl. 21:33
AVS! ...Det ser godt nok ikke lovende ud opløsnings/bitratemæssigt. Det ligner jo mere telefon end TV kvalitet Cry

Konceptet er ellers godt, men er det billedkvaliteten, bliver det jo ubrugeligt at se på.

Redigeret af TBC1 - 16-Marts-2022 kl. 21:35
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 04:57
Det er fordi Carsten bruger en boks med mobil-Android i stedet for Android TV. Så er det netop streamingkvalitet i mobilklassen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 09:33
Hej.

Jeg har fundet en anmeldelse af Pluto TV.

Citat: 'Playback Experience
..... A company representative stated that the "resolution varies between VOD and Live, but generally, we stream at sub-HD resolution and 30fps across all devices." Pluto TV recommends download speeds of 4Mbps. We tested the web streaming from an Ethernet-connected desktop which reaches 200Mbps (download).'

Citat: 'The mobile app gives you the option to adjust your streaming quality for each cellular and Wi-Fi connections, but the options (Low, Medium, and High) are vague'


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 17-Marts-2022 kl. 09:35
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 12:54
Pluto TV har kanaler i 720p. De har også et par kanaler i 4K i USA. Det vil afhænge af kanalen, men at spænde en boks med mobil-Android for sikrer generelt, at du ikke får denne streamingkvalitet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

  Pluto TV recommends download speeds of 4Mbps. 

Hej.

Jeg tror at man skal indstille sig på at se Pluto TV i SD og 25/30 fps, da de kun anbefaler 4Mbps.

Mine skærmdumps fra Top Gear var taget under VOD. Nu ved jeg at 'Live' nok er lidt bedre.

Citat: 'The mobile app gives you the option to adjust your streaming quality for each cellular and Wi-Fi connections, but the options (Low, Medium, and High) are vague'

Men jeg kan IKKE rigtigt finde disse forskellige options (Low, Medium, and High) på min H96 Max Android boks. Hvis der er nogen af jer der har downloadet Pluto TV App'en til jeres Android mobil, vil jeg gerne høre om der er nogen, der kan se disse options på deres mobil?

Hilsen Carsten.

Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 17:00
Pluto tv må da være en gren af Disney.... Wink

Eller er Mickey Mouse & venner gået solo? LOL

Bond Cool

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 06:12
Hej.

I min søgen efter mere information on Pluto TV, fandt jeg anbefalinger af Peacock TV samt Xumo.

Pluto TV kræver ikke VPN. Men det gør både Peacock TV og Xumo. Jeg har til begge brugt mit gratis Windscribe VPN med en server i østlige USA.

Pluto TV har, hvad jeg vil kalde tema kanaler. Bl.a. en som sender Top Gear fra BBC hele tiden. Personligt syntes jeg at det er meget flot, at man uden VPN kan gense alle Top Gear udsendelserne.

De to andre har også kanaler fra TV Stationer. Den ene sender bl.a. NBC News og den anden ABC News. På Peacock skalle man registrere sig, med bl.a. sin Amerikanske Zip code. På Xumo ikke. Her er links til download:




Er der eller nogen, der kan hjælpe med flere oplysninger, om nogle af af kanalerne?

Hilsen Carsten.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

[QUOTE=csell]
Jeg tror at man skal indstille sig på at se Pluto TV i SD og 25/30 fps, da de kun anbefaler 4Mbps.

Som jeg skrev i mit sidste indlæg, så streamer Pluto TV i 720p.

Jeg har bl.a. taget denne måling:

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg har bl.a. taget denne måling:

Hej.

Du skal have mange tak. 15,39 Mbps er godt.
Du kan vel ikke huske hvilket TV program eller tema kanal du målte på?

Hilsen Carsten.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 12:42
15,39 Mbps er båndbredden, som Apple TV 4K trækker fra routeren på det givne tidspunkt for billedet. Bitraten på signalet og andre forhold kommer jeg tilbage til.

Programmet var Ghosts fra CBS, men jeg har målt på en del indhold. Mission Impossible 3 er f.eks. også i 720p. Og konverteret til 30fps Smile


Redigeret af Rasmus Larsen - 18-Marts-2022 kl. 13:17
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 14:22
Hej.

Pluto TV indholdet er forskelligt fra land til land. Jeg har skiftet til USA ved at bruge mit gratis Windscribe VPN. Her er et skærmdump:



Peacock TV anbefaler min en 10Mbps internetforbindelse. Her er et skærmdump fra i går:



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 19-Marts-2022 kl. 16:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu