|
Pluto TV, Peacock TV og Xumo med gratis tv-kanaler |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Marts-2022 kl. 15:51 |
Hej. Pluto TV åbner til maj med 70 gratis tv-kanaler ifølge Recordere.dk: Men allerede nu kan man downloade deres udenlandske App og se Pluto TV. Og det kræver ikke VPN. Jeg havde allerede en tidligere version installeret på min H96 Max Android boks. Den fjernede jeg og downloadede den sidste nye fra Apkmirror.com: Min gamle version af Pluto viste billedet på højkant. Det løste jeg ved at bruge Screen Rotation Control App'en og sætte skærmen til Landscape: Jeg ved ikke om det også er nødvendigt, med den nyeste version? Her er nogle skærmdumps fra BBC's Top Gear: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 19-Marts-2022 kl. 22:26 |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1997 |
Funktioner
Tak(0)
|
AVS! ...Det ser godt nok ikke lovende ud opløsnings/bitratemæssigt. Det ligner jo mere telefon end TV kvalitet
Konceptet er ellers godt, men er det billedkvaliteten, bliver det jo ubrugeligt at se på. Redigeret af TBC1 - 16-Marts-2022 kl. 21:35 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4585 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er fordi Carsten bruger en boks med mobil-Android i stedet for Android TV. Så er det netop streamingkvalitet i mobilklassen.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg har fundet en anmeldelse af Pluto TV. Citat: 'Playback Experience ..... A company representative stated that the "resolution varies between VOD and Live, but generally, we stream at sub-HD resolution and 30fps across all devices." Pluto TV recommends download speeds of 4Mbps. We tested the web streaming from an Ethernet-connected desktop which reaches 200Mbps (download).' Citat: 'The mobile app gives you the option to adjust your streaming quality for each cellular and Wi-Fi connections, but the options (Low, Medium, and High) are vague' Begge Fra: https://www.pcmag.com/reviews/pluto-tv Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 17-Marts-2022 kl. 09:35 |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4585 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pluto TV har kanaler i 720p. De har også et par kanaler i 4K i USA. Det vil afhænge af kanalen, men at spænde en boks med mobil-Android for sikrer generelt, at du ikke får denne streamingkvalitet.
|
|
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg tror at man skal indstille sig på at se Pluto TV i SD og 25/30 fps, da de kun anbefaler 4Mbps. Mine skærmdumps fra Top Gear var taget under VOD. Nu ved jeg at 'Live' nok er lidt bedre. Citat: 'The mobile app gives you the option to adjust your streaming quality for each cellular and Wi-Fi connections, but the options (Low, Medium, and High) are vague' Men jeg kan IKKE rigtigt finde disse forskellige options (Low, Medium, and High) på min H96 Max Android boks. Hvis der er nogen af jer der har downloadet Pluto TV App'en til jeres Android mobil, vil jeg gerne høre om der er nogen, der kan se disse options på deres mobil? Hilsen Carsten. |
|
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pluto tv må da være en gren af Disney....
Eller er Mickey Mouse & venner gået solo? Bond |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. I min søgen efter mere information on Pluto TV, fandt jeg anbefalinger af Peacock TV samt Xumo. Pluto TV kræver ikke VPN. Men det gør både Peacock TV og Xumo. Jeg har til begge brugt mit gratis Windscribe VPN med en server i østlige USA. Pluto TV har, hvad jeg vil kalde tema kanaler. Bl.a. en som sender Top Gear fra BBC hele tiden. Personligt syntes jeg at det er meget flot, at man uden VPN kan gense alle Top Gear udsendelserne. De to andre har også kanaler fra TV Stationer. Den ene sender bl.a. NBC News og den anden ABC News. På Peacock skalle man registrere sig, med bl.a. sin Amerikanske Zip code. På Xumo ikke. Her er links til download: Og en anmeldelse: https://www.pcmag.com/reviews/peacock#:~:text=The%20Bottom%20Line,it%20an%20Editors'%20Choice%20distinction. Er der eller nogen, der kan hjælpe med flere oplysninger, om nogle af af kanalerne? Hilsen Carsten. |
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg skrev i mit sidste indlæg, så streamer Pluto TV i 720p. Jeg har bl.a. taget denne måling: |
|
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Du skal have mange tak. 15,39 Mbps er godt. Du kan vel ikke huske hvilket TV program eller tema kanal du målte på? Hilsen Carsten. |
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
15,39 Mbps er båndbredden, som Apple TV 4K trækker fra routeren på det givne tidspunkt for billedet. Bitraten på signalet og andre forhold kommer jeg tilbage til.
Programmet var Ghosts fra CBS, men jeg har målt på en del indhold. Mission Impossible 3 er f.eks. også i 720p. Og konverteret til 30fps
Redigeret af Rasmus Larsen - 18-Marts-2022 kl. 13:17 |
|
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Pluto TV indholdet er forskelligt fra land til land. Jeg har skiftet til USA ved at bruge mit gratis Windscribe VPN. Her er et skærmdump: Peacock TV anbefaler min en 10Mbps internetforbindelse. Her er et skærmdump fra i går: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 19-Marts-2022 kl. 16:29 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |