recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pluto TV, Peacock TV og Xumo med gratis tv-kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pluto TV, Peacock TV og Xumo med gratis tv-kanaler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 14:39
Hvorfor er der sorte kanter rundt om billedet?

Klaus


Redigeret af KlausDM - 18-Marts-2022 kl. 14:40
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor er der sorte kanter rundt om billedet?

Hej.

I gamle dage var der en stor begrænsning på, hvor store billed filer, man kunne oploade til dette forum.
Derfor blev jeg vant til både at beskære billeder og at begrænse farvedybden, for at gøre billedfilerne mindre.

I de to ovenstående skærmdumps, har jeg valgt at behold farvedybden, og til gengæld at beskære størrelsen af billederne. Det jeg har skåret væk, er tomt og bliver sort. Håber at I alligevel syntes om, at jeg en gang imellem poster skærmdumps.

Hilsen Carsten.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 15:16
Men hvorfor beskærer du ikke bare billedet i stedet for at gøre det, du vil fjerne, sort?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

I de to ovenstående skærmdumps, har jeg valgt at behold farvedybden, og til gengæld at beskære størrelsen af billederne. Det jeg har skåret væk, er tomt og bliver sort.

Hvis du skærer det væk, bliver det ikke sort. 
Det bliver sort, hvis du sletter det omkringliggende i dit billedbehandlingsprogram, men det gør kun filstørrelsen marginalt mindre.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 18-Marts-2022 kl. 16:24
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 16:34
Hej.

Jeg tror at det har noget at gøre med det Windows program IrfanView 64 jeg bruger, er god til at reducere farvedybden/gøre billedfilen mindre. Men vil gøre billeder med få pixel større ved hjælp af en sort ramme, så at de bliver enten 1024 x 768 eller 1920 x 1080.

Så jeg overveje,r om jeg skal finde et andet program.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 18-Marts-2022 kl. 16:35
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg tror at det har noget at gøre med det Windows program IrfanView 64 jeg bruger, er god til at reducere farvedybden/gøre billedfilen mindre. Men vil gøre billeder med få pixel større ved hjælp af en sort ramme, så at de bliver enten 1024 x 768 eller 1920 x 1080.

Så jeg overveje,r om jeg skal finde et andet program.

Hilsen Carsten.

Ingen grund til at slås med programmer. Brug Billedupload i stedet for, og kopiér billedet derfra, og indsæt i indlæg: https://imgbb.com/ Så er det slutski med den kamp!!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 14:06
Hej.

Først tak for jeres mange forslag til, at gøre mine billeder bedre.

Jeg vil liste de udfordringer der er, som jeg ser dem.

Der er en meget lille grænse for billedfile størrelse på dette forum. Den er dog blevet forøget.

Skærmdumps er typisk i SD opløsning, som er lidt for store til, at passe ind i indlæg i dette forum.
 
For både at tilpasse billederne til dette forum, og for at begrænse file størrelsen beskærer jeg TV billedet. 
 
For at begrænse størrelsen på billedfilen yderlig, ændrer jeg normalt til 16 Farver, 4 bit.

Alt dette sker i Windows. Jeg har hidtil brugt forummets opload funktionen. Jeg kan ikke se at det kan hjælpe, at opload på andre måder, da jeg godt ved at billedet allerede har sorte kanter, før at jeg oploader.

Jeg prøvede i går, at andre farven sort (0,0,0) til farven hvid (255,255,255). Det virkede også, bare ikke for den sorte kant.

Hvis I andre ikke kan leve med mine sorte kanter tror jeg, at jeg skal finde et andet program der kan ændre til 16 farver, 4 bit. Næsten uden at det kan ses.

Er der nogen, der har forslag til et sådan et program. Helst et gratis.

Hilsen Carsten.
 


Redigeret af csell - 19-Marts-2022 kl. 14:08
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Skærmdumps er typisk i SD opløsning


Det afhænger vel udelukkende af opløsningen på din skærm/afspiller vindue?

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 15:42
Hvis du vil beskære et foto, skal du beskære det rigtigt og ikke bare male over med sort.

Og hvorfor ændre farvedybde? Et 1920x1080 billede (som dine to foregående var) kan sagtens være i fuld farvedybde og stadigvæk være under 1MB, som er tilladt her på forum.

Dit program burde kunne vælge komprimeringsgrad på den JPEG, du gemmer, og det kan så være at du skal lidt ned under maksimal kvalitet for at være under de 1MB.

¨

Redigeret af lunddal - 19-Marts-2022 kl. 15:45
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 16:38

Hej.

Mange tak for jeres ideer. Jeg vidste at grænsen for billedfiler var blevet forøget. Men ikke at den var
blevet forøget til 1MB. Så jeg har handlet lidt i blinde.

Jeg har oploadet nye versioner, af de to sidste billeder. Hvad syntes I?

Jeg kan godt røbe, at jeg har forøget størrelsen af  skærmdumpene med 167%.

Hilsen Carsten.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 17:15
Meget bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu