recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Podcast og sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Podcast og sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Podcast og sonos
    Sendt: 18-Maj-2012 kl. 21:33
Hej

Jeg søger tips og tricks til at gøre podcast oplevelsen til Sonos bedre... Så godt som det virker til spotify lige så dårligt er det til podcast. I hvertfald i mine øjne.

Er der en metode til at tilføje en hvilken somhelst podcast og få en liste over seneste podcast i serien? Gerne uden at skulle downloade til en nas først. Dog må i gerne anbefale podcast downloaders som kan ligge det i et specifikt netværksdrev hvis i har gode erfaringer.

Vh, Mikkel

Til top
Johannes Aagaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juni-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johannes Aagaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 14:08
Hej mikkelp,

Jeg benytter også en del podcast's på mit Sonos (ved under menupunktet "Fortrukne > Radioprogrammer" at have lagt dem ind), og selv om podcast'ene ofte er forsinkede (i f.t. udgivelsen), så er jeg egentlig nogenlunde tilfreds.

Ikke desto mindre har jeg også været forbi adskillige af alternativerne "inden for" Sonos-systemet, men der mangler adskillige af de danske podcasts, som jeg foretrækker. Så især efter udgivelsen af Apples nye app "Podcasts" (på iOS-enheder) er jeg kommet til den erkendelse, at jeg nok anskaffer mig en Apple AirPort Express og tilslutter den til en af mine Sonos Play:5 og derefter bruger AirPlay.

Nu efter Googles lanceringen af Nexus Q'streameren, må det simpelthen også være på tide, at Sonos erkender, at de skal indbygge AirPlay kompatibilitet i deres system og at vi Sonos-brugere ikke skal købe dyrt perferi-udstyr for noget så selvfølgeligt at kunne bruge podcast ordentligt.

Også af denne grund kunne man godt forestille sig, at Sonos meget snart kommer med både en software-opdatering til systemet og en opgradering af flere af deres enheder (primært flere tilslutninger for eksterne lydkilder). Kommer det ikke inden for en måneds tid, implementerer jeg AirPlay på mit Sonos.
Til top
MeisterDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2010
Sted: Denmark
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MeisterDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 08:52
Hej Johannes,

Har du mulighed for at skrive et eksempel på en URL sti, du har til at virke?
Alle de XML links jeg prøver fra feks DR virker ikke:-(

På forhånd tak

Anders Meister
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:33
Hvis man er så nørdet en bruger at man bikser med podcasts og url'er, skal man så ikke bare hoppe over til Squeezebox som (næsten) kan konfigureres efter behov og nemt håndterer podcasts? :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu