recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pods / Gallo / Argon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPods / Gallo / Argon

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:50
Har hørt TI udgaven skulle levere en anelse bedre diskant. Men forskellen skulle være til at overse. Forskellen på Micro og A'Diva skulle derimod være ret markant (selvom begge er gode).
Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 22:06

@Marqzen

Lyder godt! Så kan det jo være jeg kan spare 2k på at købe de normale A'Diva i stedet for de lidt dyrere TI :)

Budgettet er jo allerede ved at løbe løbsk nok i forvejen, men sådan er det vel altid når man først kommer igang :P

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 15:35

Svært for mig at sige hvad der er af mærkbar forskel mellem Adiva og Adiva Ti. Jeg har hørt begge men kan ikke huske om jeg oplevede forskel. Jeg valgte bedst mulige løsning, som min bedre halvdel visuelt kunne stille sig tilfreds med, og hvor jeg samtidig kunne være tilfreds med lyden.

Det var et rent tilfælde at jeg kom ind på Athony Gallo. Jeg havde været rundt og se hvad man kunne få forskellige steder og var tæt på køb i HiFi--klubben. En dag brokkede jeg mig så til en AV installatør som installerede nyt udstyr på mit arbejde. Han anbefalede mig at lytte til Anthony Gallo, som de tilfædigvis forhandlede. Jeg var solgt. Det var klart den bedste lyd jeg havde hørt fra den størrelse højttaler.

Én ting som er vigtig hvis du vælger Anthony Gallo - de skal spilles til før de lyder optimalt (mener jeg blev anbefalet 40-50 timer) . Første gang jeg tilsluttede dem var lyden lidt tam og jeg var en smulle skuffet i forhold til hvordan jeg huskede min prøvelytning. Men efter at have givet dem de nødvendige timers tilspilning som forhandleren anbefalede var lyden super. Men der med tilspilning er nok gældende for alle højttalere?!

Mht. placeringen af højttalene, er den ikke dårlig i vores stue. Men mest korrekt skulle de nok placeres nede i ørehøjde, men det ville have set underligt ud. Så derfor kom de så højt som muligt op på væggene. Med undtagelse af centeren.

Højttalerne blev som nævnt købt gennem vores AV leverandør på arbejdet. Du kan se importørens prisliste her:

http://www.cinevision.dk/Vejl.priser-november2005.doc  (ser ud som om priserne ikke har ændret sig de sidste 2 år ud fra filnavnet). 

Må få taget nogle billeder i weekenden. Er først hjemme efter mørkets frembrud her i hverdagene, så der vil de blive lidt mørke.

Redigeret af Wilsky - 30-Januar-2008 kl. 15:47
Kristian
Til top
justme, Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 06-December-2007
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af morphar morphar skrev:

@justme
Tak for svaret!

Jeg var som sagt nede for at få demonstreret et sæt pods idag og de overraskede mig absolut positivt. Flot gengivelse af lyden, men manglede lige det sidste synes jeg. Lækkert setup! Har du overvejet at have højtalerne hængende længere oppe?

Hvordan spiller subben? Fik ingen mulighed for at høre den nede i HiFi Klubben, suk! Den må næsten spille en større rolle end normalt på sådan et kompakt setup.

Kan godt forstå du syntes de mangler noget, hvis ikke du hørte det med en sub. Det skal der jo til

Subben spiller kanon også. Der er knald på og den er præcis. Jeg er ikke skuffet over mit køb hvert fald. gav 12500 alt i alt med kabler og ophæng.

sss
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 23:28
Jeg var faktisk ved at skrive en ny tråd (det kan også
være jeg ender med at gøre det), men fandt så lige din
tråd morphar og det lyder som om vi er ude efter
nogenlunde det samme. Desuden bor jeg også i Århus og er
også ret træt af at det ikke er muligt at se og høre
Gallo nogen steder

Mht. forstærker er jeg også lidt varm på den samme Onkyo
som dig - har dog ikke fundet ud af om den kan være i
mit tv møbel. Jeg har fundet ud af at TX875'eren i hvert
fald ikke kan. Den har jeg ellers overvejet pga. de 4
hdmi porte og opskalerings chippen. Enten skal jeg have
en mindre (jeg har også overvejet Denon) eller også skal
jeg have mig et nyt TV bord (selvom det nuværende er
temmeligt nyt), men det kan jeg ikke lige finde ud af.

Ovenstående skal spille sammen med en Samsung 40" M86
LCD og en PS3.

Håber det er ok at jeg lige springer med på sidelinien.

Jramskov
Til top
Havgasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2007
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 15:15
Hej Morphar og Pointwood

Leder også højtalere i den nævnte genre. Var igår nede for at høre B&W M1
højtalerne hos Hifiklubben og synes at de lød rigtig godt - har i overvejet
dem?. Har dog også set mig lidt lun på Gallo'erne - dog deres MIcro Ti
model. Er dog slet ikke vild med deres subwoofer design.

Bor også i Århus, så kan heller ikke umiddelbart få de gallo'er hørt
Panasonic TH42-PV71FA
Xbox360
Sony STR-DE497
Sony DVP-NS330
Macbook 2 GHz Intel Core 2 Duo
Focal JMlab´s Sib + Cub 2
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 16:55
Jeg har ikke hørt M1, men synes ikke umiddelbart om designet. XT serien til gengæld

B&W XT2

Men der er vi så også oppe i en noget anden pris. Og de vil have 2299 for et sæt gulvstandere til dem.

Dertil en subwoofer (pris?) og centerhøjtaler (5999) og vi er oppe i en rimelig voldsom samlet pris...
Jramskov
Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 17:57

Så har jeg bestilt et sæt 5.1 Anthony Gallo A'Diva i mat sort med hvide vægbeslag, så må vi se om det bliver et hit :)

Skal nok opdatere når de engang ruller ind gennem døren, må sige jeg er ret hooked på dem, så håber de lever op til forventningerne.

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 18:15
Tillykke med købet - husk nu at give dem tid til at blive spillet til.
Kristian
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 20:14
Også tillykke herfra. Hvor har du bestilt henne og til hvilken pris?
Jramskov
Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 08:54
@Poibtwood
Jamen du skal da være velkommen ombord i tråden! Startede faktisk også oprindelige med at ville have en M86, mern må sige jeg røg med på plasma vognen med et brag.

Jeg var som sagt ude at høre podspeakers og de må betragtes som et ganske fornuftigt valg, men tror nu Gallo indfrier mine forventninger. Har læst en række anmeldelser og kommentarer til dem - er ikke stødt over nogle direkte negative!

@Havgasse

Nej, må sige jeg ikke har overvejet nogle "traditionelle" højtalere overhovedet. Det er bare overhovedet ikke min smag, selvom man sikkert kan få en bedre lyd for tilsvarende penge - men nu er design en stor faktor for mig, også derfor jeg har MEGET svært ved at overtale mig selv til at et 50" PZ70 er et mere fonuftigt valg end en 50" 508XD.

XT2 serien som pointwood linker er nu meget fonuftig, men hvis 1 højtaler løber op i 6k og der skal 4 af dem til plus sub og center - så er det lidt over mit budget.

@Wilsky
Mange tak! Når du siger spillet til, hvordan forstås det så? Skal de køre på lav belastning det første stykke tid, eller er der nogle bestemte hz man skal afspille - eller hvordan? Det er mit første "rigtige" surround sæt, eneste tidligere har blot været et sony home theater in a box

Ville nu meget gerne se noget setup alligevel, så du må frem med kameraet ;-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 09:51
morphar: Jeg er ganske tilfreds med min M86. Har lige modtaget Galapagos og Planet Earth på Blu-Ray. Det ser altså godt ud må jeg sige.

XT serien er ikke ligefrem den billigste løsning. Hvis man skal have de store fronthøjtalere (XT4) så koster det 9995kr/stk, men de små XT2'ere, som jeg tror jeg sagtens ville kunne klare mig med (+ en sub), koster 3699kr/stk. Centeren koster 6k. Den sub de foreslår koster så 10k eller noget i den stil, men der kan man da vist sagtens vælge noget billigere. Det er dog stadigt temmeligt mange penge.

EDIT: Note til mig selv - færdiggør sætninger

Redigeret af pointwood - 01-Februar-2008 kl. 10:27
Jramskov
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu