recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PoE Gigabit switch til hjemmenetværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PoE Gigabit switch til hjemmenetværk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thore Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-April-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PoE Gigabit switch til hjemmenetværk?
    Sendt: 27-April-2013 kl. 07:50
Hej
I forbindelse med mit husbyggeri er jeg i tvivl om hvilken switch jeg skal vælge til mit netværk?

Jeg har nu i diverse fora læst mig frem til at det skal være en gigabit switch.
Der er trukket 16 CAT 5E kabler, fra stuer, værelser, kontor, NAS og kameraer, som alle ender i mit teknikrum. Ligeledes kommer mit 15/15 MB fiber ind her, så derfor skal min switch placeres her sammen med routeren.

Mit problem er, at mine 4 stk. kamera (Vivotek FD8335H 1 MP/720p Udendørs D/N VDS Dome) kører PoE. Dvs. min switch skal også være en PoE switch.

Vil I så anbefale mig en 16 port PoE gigabit switch ? - kan mine TV, NAS og PCere godt køre på en PoE port?
Hvilken Switch type/mærke vil i anbefale mig?

mvh
Thore
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 08:17
Følgende kunne være bud, de har alle 4 stk poe porte:

Af de tre ville jeg personligt vælge den sidste, da den har noget power down på de porte der ikke er i brug - ikke at det sikkert betyder alverden på elregningen, men så er man da lidt grønnere.. 

Hvis du vil have andre muligheder så lav søgningen på edbpriser.dk, ind under netværk, switches, vælg alle filtre og kryds af at hastigheden skal være 10/100/1000 og skriv poe i fritekst søgning så kommer der en hel bunke frem. Du er dog nødt til at kigge specifikationer da nogle switches kun har poe på en enkelt port.

Whoops, så ikke lige at du ville have 16 porte, så er det sådan en her http://www.edbpriser.dk/switch/buffalo-business-switch-giga-poe-web-smart-bsl-ps-g2116m-id-7295553.aspx til en noget højere pris.

Alternativt kunne du nappe sådan en 8 ports med 4x poe og udvide med en billig 8 eller 16 ports uden poe.

Redigeret af strandvasker - 27-April-2013 kl. 08:21
Til top
Thore Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 08:43
Tak for input -  jeps, jeg skal bruge 16 porte i alt  Smile
Er det en teknisk fordel at have 2 x 8 port switche fremfor en 16 ports switch?
Kan TV, NAS og PCere godt kører på en PoE port?

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 09:38
Hvis jeg var dig, ville jeg købe en 16 ports og så en ekstra lille switch kun til kameraer. Det bliver billigere end den ene 16 ports med poe og du har mulighed for at udvide senere.
Til top
Thore Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 13:10
Ja, det er også hvad jeg selv er kommet frem til er den bedste og billigste løsning.
Jeg er forsat ikke klar over hvorvidt man kan bruge en PoE switch til PCere og NAS uden videre?
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Thore Thore skrev:

Ja, det er også hvad jeg selv er kommet frem til er den bedste og billigste løsning.
Jeg er forsat ikke klar over hvorvidt man kan bruge en PoE switch til PCere og NAS uden videre?

Ja det kan du godt
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 18:57
Du kan også bruge en switch der ikke kører PoE, og så bruge en PoE adapter...

f.eks. denne:
http://www.amazon.com/D-Link-DWL-P200-Power-Ethernet-Adapter/dp/B0002MH3HO

Redigeret af python - 27-April-2013 kl. 18:57
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

f.eks. denne:

Jep, men så skal han bruge 4'er, og det bliver derfor dyrt!

Derudover er det nok mere økonomisk ikke at skulle have 3-4 ekstra strømforsyninger kørende.
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

f.eks. denne:

Jep, men så skal han bruge 4'er, og det bliver derfor dyrt!

Derudover er det nok mere økonomisk ikke at skulle have 3-4 ekstra strømforsyninger kørende.

Blivet det for dyrt ? Er der nogen billig PoE 16 ports switch ?.. jeg synes at de er forholdsvis dyre .. og det giver også det problem at hvis han en dag finder ud af at nu ville det være praktisk at udvide med 1 eller 2 porte til data trafik så er det lidt svært
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:37
De D-link du henviser til koster cirkus 350 kr. i danmark

Netgear Prosafe GS108P koster cirkus 700 kr. i danmark

Regnstykket ser derfor således ud:
Netgear Prosafe GS108P: 700
Netgear Prosafe GS116: 750
I alt: 1450

D-Link-DWL-P200-Power-Ethernet-Adapter: 350*4 = 1400
Netgear Prosafe GS116: 750
I alt 2150

Jeg tager selvfølgelig forbehold for regnefejl og det at jeg skulle have overset noget. 
Mit setup giver desuden flere porte.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 22:32

f.eks. denne:

Læs anmeldelserne på amazon, hvis du overvejer at købe den. Flere er blevet "snydt" af navnet/betegnelsen.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 00:02

jeg ville til 4 kameraer benytte 4 strømforsyninger.

der er ikke mange poe switche som sparer nævneværdigt på strømmen, medmindre man kaster mange penge efter dem.

man kan alligevel ikke køre gigabit imens man bruger poe. så enten en billig 4-6 port poe eller separate strømforsyninger til en så lille installation. der er også en 12 volt og 24 volt standard, så man skal være sikker på at den kan begge dele for at være fremtidssikret.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu