|
PoE Gigabit switch til hjemmenetværk? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Thore ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-April-2013 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-April-2013 kl. 07:50 |
|
Hej
I forbindelse med mit husbyggeri er jeg i tvivl om hvilken switch jeg skal vælge til mit netværk? Jeg har nu i diverse fora læst mig frem til at det skal være en gigabit switch. Der er trukket 16 CAT 5E kabler, fra stuer, værelser, kontor, NAS og kameraer, som alle ender i mit teknikrum. Ligeledes kommer mit 15/15 MB fiber ind her, så derfor skal min switch placeres her sammen med routeren. Mit problem er, at mine 4 stk. kamera (Vivotek
FD8335H 1 MP/720p Udendørs D/N VDS Dome) kører PoE. Dvs. min switch skal også være en PoE switch. Vil I så anbefale mig en 16 port PoE gigabit switch ? - kan mine TV, NAS og PCere godt køre på en PoE port? Hvilken Switch type/mærke vil i anbefale mig? mvh Thore
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Følgende kunne være bud, de har alle 4 stk poe porte:
Af de tre ville jeg personligt vælge den sidste, da den har noget power down på de porte der ikke er i brug - ikke at det sikkert betyder alverden på elregningen, men så er man da lidt grønnere.. Hvis du vil have andre muligheder så lav søgningen på edbpriser.dk, ind under netværk, switches, vælg alle filtre og kryds af at hastigheden skal være 10/100/1000 og skriv poe i fritekst søgning så kommer der en hel bunke frem. Du er dog nødt til at kigge specifikationer da nogle switches kun har poe på en enkelt port. Whoops, så ikke lige at du ville have 16 porte, så er det sådan en her http://www.edbpriser.dk/switch/buffalo-business-switch-giga-poe-web-smart-bsl-ps-g2116m-id-7295553.aspx til en noget højere pris. Alternativt kunne du nappe sådan en 8 ports med 4x poe og udvide med en billig 8 eller 16 ports uden poe.
Redigeret af strandvasker - 27-April-2013 kl. 08:21 |
||
![]() |
||
|
Tak for input - jeps, jeg skal bruge 16 porte i alt
![]() Er det en teknisk fordel at have 2 x 8 port switche fremfor en 16 ports switch? Kan TV, NAS og PCere godt kører på en PoE port? |
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
|
Hvis jeg var dig, ville jeg købe en 16 ports og så en ekstra lille switch kun til kameraer. Det bliver billigere end den ene 16 ports med poe og du har mulighed for at udvide senere.
|
||
![]() |
||
|
Ja, det er også hvad jeg selv er kommet frem til er den bedste og billigste løsning.
Jeg er forsat ikke klar over hvorvidt man kan bruge en PoE switch til PCere og NAS uden videre?
|
||
![]() |
||
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
|
Ja det kan du godt |
||
![]() |
||
python ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
|
Du kan også bruge en switch der ikke kører PoE, og så bruge en PoE adapter...
f.eks. denne: http://www.amazon.com/D-Link-DWL-P200-Power-Ethernet-Adapter/dp/B0002MH3HO Redigeret af python - 27-April-2013 kl. 18:57 |
||
![]() |
||
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Jep, men så skal han bruge 4'er, og det bliver derfor dyrt! Derudover er det nok mere økonomisk ikke at skulle have 3-4 ekstra strømforsyninger kørende.
|
||
![]() |
||
python ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
|
Blivet det for dyrt ? Er der nogen billig PoE 16 ports switch ?.. jeg synes at de er forholdsvis dyre .. og det giver også det problem at hvis han en dag finder ud af at nu ville det være praktisk at udvide med 1 eller 2 porte til data trafik så er det lidt svært
|
||
![]() |
||
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
De D-link du henviser til koster cirkus 350 kr. i danmark Netgear Prosafe GS108P koster cirkus 700 kr. i danmark Regnstykket ser derfor således ud: Netgear Prosafe GS108P: 700 Netgear Prosafe GS116: 750 I alt: 1450 D-Link-DWL-P200-Power-Ethernet-Adapter: 350*4 = 1400 Netgear Prosafe GS116: 750 I alt 2150 Jeg tager selvfølgelig forbehold for regnefejl og det at jeg skulle have overset noget. Mit setup giver desuden flere porte.
|
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
|
Læs anmeldelserne på amazon, hvis du overvejer at købe den. Flere er blevet "snydt" af navnet/betegnelsen. |
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
jeg ville til 4 kameraer benytte 4 strømforsyninger. der er ikke mange poe switche som sparer nævneværdigt på strømmen, medmindre man kaster mange penge efter dem. man kan alligevel ikke køre gigabit imens man bruger poe. så enten en billig 4-6 port poe eller separate strømforsyninger til en så lille installation. der er også en 12 volt og 24 volt standard, så man skal være sikker på at den kan begge dele for at være fremtidssikret. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |