recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - POE switch til 3 stk. Unifi / Ubiquiti APs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

POE switch til 3 stk. Unifi / Ubiquiti APs

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: POE switch til 3 stk. Unifi / Ubiquiti APs
    Sendt: 19-Juni-2019 kl. 12:03
Hej,

Jeg har to stk. AP fra Unifi (Ubiquiti), UAP‑AC‑LITE samt et in-wall AP, UAP-AC-IW.

https://www.pricerunner.dk/pl/272-4470076/Access-Point-til-traadloese-netvaerk/Ubiquiti-UAP-AC-IW-Sammenlign-Priser



De to "lite" havde en injektor med, og det fungerer fint.. Nu har jeg så modtaget in-wall AP'et, og her var der så ikke en injektor med..

Så er det jeg tænker, når jeg alligevel skal ud og bruge penge på en injektor, ja så kunne jeg jo lige så godt købe en switch med POE..
Men ubiquiti ved godt, hvad de vil have for deres switch, og jeg har egentlig ikke brug for at få data fra switchen ind i min controller.

Så hvor billigt kan jeg slippe, hvis jeg bare har behov for minimum 5 porte, og der skal kunne leveres strøm til mine tre (måske fire på sigt) AP'er?

Kan denne levere nok POE?:

https://www.pricerunner.dk/pl/167-2697053/Hubs-switches/D-Link-8-Port-Gigabit-Eternet-PoE-Switch-%28DGS-1008P%29-Sammenlign-Priser

(Jeg kan få den brugt til 250 kroner)

Når jeg prøver at google det, ja så er der godt nok divergerende meddelser (hvis også fordi at tidligere udgaver af lite AP fra unifi ikke overholdte den "alm" POE standard etc etc)

Nogle der kan hjælpe?


Redigeret af NikolajDS - 19-Juni-2019 kl. 12:04
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 12:40
Det burde virke med en hvilken som helst POE+ switch, så længe den er kraftig nok. Det du skal sikre er, at den switch du vælger, at den også kører den/de AF standarderne som enhederne du tilslutter skal bruge. Så kan det næsten ikke gå helt galt. 
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 21:50
Tjek!
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 23:06
Jeg har god erfaring med denne. Dog i 16 port.

Til top
kirkholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2008
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kirkholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 07:02
Vedr. POE standarder:

UAP‑AC‑LITE kan køre med 802.3af

UAP-AC-IW kan køre med 802.3at

D-Link DGS-1008P er en 8 port switch, hvoraf de 4 er med POE og følger både 802.3af og 802.3at
Hvis du kan nøjes med POE på 4 porte kan denne godt anvendes.

Det samme gælder Linksys switchen LGS108P
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 15:35
Hvorfor ikke nappe en UBNT switch, så du kan styre det hele centralt


Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Hvorfor ikke nappe en UBNT switch, så du kan styre det hele centralt



Fordi den ikke kan levere 802.3at POE+ som er påkrævet til inwall, kun 802.3 af. Han skal have fingerene i en Switch 8-150W hvis det hele skal virke og den er noget dyr.

Men jeg er enig, hvis du har unifi, så bliv ved unifi. Det spiller 1000% og du vil ikke fortryde de ekstra kroner...


Redigeret af Ehlz - 20-Juni-2019 kl. 20:58
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Hvorfor ikke nappe en UBNT switch, så du kan styre det hele centralt



Fordi den ikke kan levere 802.3at POE+ som er påkrævet til inwall, kun 802.3 af. Han skal have fingerene i en Switch 8-150W hvis det hele skal virke og den er noget dyr.

Men jeg er enig, hvis du har unifi, så bliv ved unifi. Det spiller 1000% og du vil ikke fortryde de ekstra kroner...

Ubiquiti 60 Watt POE switchen kan heller ikke køre de nyere gamle modeller af UAP-AC Lite. Switchen er IKKE POE+. Det er derimod deres 150 Watt. Og så vidt jeg lige husker, så er der vist en der sælger en 150 Watt i køb/salg.  


Redigeret af Kandersen - 21-Juni-2019 kl. 14:08
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Hvorfor ikke nappe en UBNT switch, så du kan styre det hele centralt



Fordi den ikke kan levere 802.3at POE+ som er påkrævet til inwall, kun 802.3 af. Han skal have fingerene i en Switch 8-150W hvis det hele skal virke og den er noget dyr.

Men jeg er enig, hvis du har unifi, så bliv ved unifi. Det spiller 1000% og du vil ikke fortryde de ekstra kroner...

Ubiquiti 60 Watt POE switchen kan heller ikke køre de nyere modeller af UAP-AC Lite. Switchen er IKKE POE+.
Jo, det kører helt fint her.
UAP AC Lite spiser 802.3af/A PoE & 24V PoE og 8 port 60W switchen kan levere 802.3af/A PoE, så det er ikke noget problem.
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er derimod deres 150 Watt. Og så vidt jeg lige husker, så er der vist en der sælger en 150 Watt i køb/salg. 
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jo, det kører helt fint her.
UAP AC Lite spiser 802.3af/A PoE & 24V PoE og 8 port 60W switchen kan levere 802.3af/A PoE, så det er ikke noget problem.

Jeg har to UAP-AC Lite. En ældre og en nyere model. Den ene af dem virker IKKE med POE på en Unifi US-8 60 Watt switch. Kan ikke lige huske hvilken en af dem det er, men mener bestemt det er den gamle. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 14:01
Fandt et indlæg her der forklarer hvorfor en US-8-60W ikke virker med den ældre UAP-AC Lite:
https://community.ui.com/questions/PoE-from-UniFi-Switch-8-POE-60W-to-UniFi-AP-AC-Lite/c448afad-e199-4d72-af4f-c54c6d8ba290

Synes nok der var noget jeg kunne huske LOL
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Fandt et indlæg her der forklarer hvorfor en US-8-60W ikke virker med den ældre UAP-AC Lite:
https://community.ui.com/questions/PoE-from-UniFi-Switch-8-POE-60W-to-UniFi-AP-AC-Lite/c448afad-e199-4d72-af4f-c54c6d8ba290

Synes nok der var noget jeg kunne huske LOL
Det er fuldstændig korrekt, men det var nu også fordi du netop skrev at de nye UAP-AC Lite ikke fungerede Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu