|
Pony65's 21:9 stuebio |
Besvar ![]() |
Side <1 12131415> |
Forfatter | |
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@pony65 @Tarkin,
god læse stof.
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Hvordan er støjniveauet på din projektor når du ser almindelig film/tv (ej 3D)? Jeg tænker hvis du f.eks ser TV-avisen ved lav volumen, hører du så projektoren?
Jeg har selv et ældre plasma tv og kan tydeligt høre det under sådanne forhold, men mine overvejelser går på at få en løsning med projektor i stedet for (jeg ved at JVC er meget støjsvag) , men hvis der er samme støjgener som med plasma, så bliver det et led tv i stedet. |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
NB. Hvis jeg virkelig lytter efter projektoren ved lav lydniveau kan jeg godt "høre den" men ellers er det kun når jeg lige har set en film og alt bliver slukket, så kører blæseren lige et minut for at afkøle, det er først der jeg hører den. Skriv bare igen hvis der er flere spørgsmål
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Kan du uddybe hvorfor du ikke mener at en projektor kan erstatte et tv?
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Det er nemheden ved brug af et almindelig TV. F.eks. om sommeren hvor der bare lige skal ses en TV-avis, bonderøven eller andet. Tænd TV'et og sluk igen. Ved Projektor skal du rulle lærred ned og mørklægge så meget så muligt, så sidder man der i mørket og TV speakeren er lige så stor som dig selv, nej. Da jeg skulle male min væg brugte jeg projektor i to dage og det var vildt irriterende, med gardiner op og ned osv. For mig er projektor underholdning som jeg vælger at nyde med en god film eller sport ( mest fodbold og tennis ) ligesom når man går i biografen så er det for at se en film. TV er kun til information og nemhedens skyld. jeg tror at du ville blive træt af at kun bruge en projektor. |
|
![]() |
|
Jeg havde forestillet mig noget i retning af et fastramme lærred af den slags der er optimeret til brug uden totalt mørklægning, således at jeg ikke skulle mørklægge for bare at se alm. tv. DNP har lavet nogen modeller, de er ikke billige, men det er jo en engangs investering. Så kunne jeg nøjes med at mørklægge når der skulle ses film. Hvis lærredet hænger på væggen, så er det vel ikke værre at tænde for projektoren end det er at tænde for tv'et?
|
|
![]() |
|
Det lyder jo meget nemt når du siger det, jeg tror bare ikke det er praktisk i virkeligheden.
Det virker bare ikke for mig især når mit lærred ( billedet ) er så stort
Ellers kunne du prøve at oprette en ny tråd med dit spørgsmål og høre om der er nogen som faktisk kun bruger projektor, og høre deres erfaringer |
|
![]() |
|
NB. @Schulz - kom lige til at se noget sjovt, vi er åbenbart blevet medlem af recordere.dk på den samme dag for 4 år siden !
|
|
![]() |
|
hehe, det sad jeg også lige og så for 2 minutter siden, pudsigt.. Nå men tak for svar i hvert fald, jeg tror jeg opretter en tråd og forhører mig. Jeg læste en bio tråd hvor man overvejede kun at have projektor, her mente man sagtens det kunne lade sig gøre, men det kunne være sjovt at høre flere meninger.
|
|
![]() |
|
j
Redigeret af Pony65 - 23-Januar-2015 kl. 00:12 |
|
![]() |
|
crypternical ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 94 |
Konge citat
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12404 |
Sjovt nok er netop Terminator 2 skudt på Super 35, hvilket faktisk giver mere billede øverst og nederst hvis man viser den i 4:3. Men det har man selvfølgelig nok glemt over de sidste tyve år, så tv-udgaverne der vises nu er skåret fra 2.35:1-udgaven ![]() ![]() Det er så også en af årsagerne til at netop T2 ser lidt grov ud i det, sammenlignet med andre film man har skudt på normal 35mm. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 12131415> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |