recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pop op vinduer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pop op vinduer

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 10:08
Det lyder mere som om du har virus eller manware på din maskine.

En standard installation af Chrome betyder ikke at det vælter op med populær vinduer. Jeg bruger kun Chrome med adblock og føler ikke på nogen måde at jeg er plaget af populær vinduer.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

En standard installation af Chrome betyder ikke at det vælter op med populær vinduer. Jeg bruger kun Chrome med adblock og føler ikke på nogen måde at jeg er plaget af populær vinduer.

Manware har jeg ikke hørt om før.
Men der er INTET virus på min maskine.
Antivirus er kørt igennem to gange. Bullguard svigter ikke Smile Computeren er ren.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 10:46
Chrome kører fint nu. Jeg skal åbenbart vende mig til, at koble Adblock til via knappen Smile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Chrome kører fint nu. Jeg skal åbenbart vende mig til, at koble Adblock til via knappen Smile

Er det denne her, du bruger: https://code.google.com/p/adblockforchrome/

Hvis ikke - så prøv den i stedet.
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er det denne her, du bruger: https://code.google.com/p/adblockforchrome/

Hvis ikke - så prøv den i stedet.

Jeg bruger jo allerede adblock Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 09:49

Antivirus er kørt igennem to gange. Bullguard svigter ikke Smile Computeren er ren.

Antivirus er ikke en komplet sikkerhed for at man ikke har malware på sin maskine.

Ofte er der noget malware som nogle antivirus programmer fanger, hvor andre ikke finder noget.
Det svinger meget fra mærke og fra år til år. Eksempelvis var ESET NOD32 det bedste antivirus for 5-6 år siden, men er siden blevet overhalet af andre som Kaspersky.

Hvis man har mistanke om virus, så bør man skanne med min to forskellige antivirus produkter og gerne noget som kan se rootkit, imens man har slået Virtualisering Teknology fra på CPU i BIOS.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 10:28

Bullguard svigter ikke Smile Computeren er ren.

Brug http://housecall.trendmicro.com/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 10:44

Antivirus er ikke en komplet sikkerhed for at man ikke har malware på sin maskine.

Ofte er der noget malware som nogle antivirus programmer fanger, hvor andre ikke finder noget.
Det svinger meget fra mærke og fra år til år. Eksempelvis var ESET NOD32 det bedste antivirus for 5-6 år siden, men er siden blevet overhalet af andre som Kaspersky.

Hvis man har mistanke om virus, så bør man skanne med min to forskellige antivirus produkter og gerne noget som kan se rootkit, imens man har slået Virtualisering Teknology fra på CPU i BIOS.

Nu behøver det jo ikke strengt taget at være et infektionsproblem?

Det kører fint jo - og det handler nok om tilvænning og den der knap, når det drejer sig om Chrome.

Og så er det tit, at der er advarsler om at bruge to antivirusprogrammer på en computer - flere påpeger, at det kan forvirrer computeren.

- Men jeg har nu hentet Microsofts gratis Security Essentials Smile   

Og efter i mange år at have brugt Nortons programmer, som ofte gav mig fejl og indimellem var med til at sløve computeren, så faldt jeg tilfældigvis over BullGuard - og jeg må sige, at det er det mest effektive program, jeg længe har brugt - og så har BullGuard en effektiv hotline, noget som andre ikke har!

- Men nu må jeg se, om det på sigt absolut er nødvendigt at køre med hele to antivirusprogrammer? Smile

Redigeret af tonice25 - 22-Juli-2013 kl. 10:49
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bullguard svigter ikke Smile Computeren er ren.

Brug http://housecall.trendmicro.com/

Klaus

Gratis?

BullGuard er ellers ved at få godt fodfæste i forhold til f.eks. Norton.

Og så er BullGuard ofte på tilbud.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:15
Det som Klaus henviser til er udelukkende et program til at scanne for at kontrollere for om ens antivirus er god nok. Lad være med til dagligt at have to antivirus programmer kørende på samme tid, det kommer til at give dig bøvl. Desuden skulle den fra Microsoft heller ikke være den bedste gratis løsning.

Til at scanne for og fjerne spyware, malware, trojanerne og hvad vi ellers har af sjove ting som ikke decideret er virus, plejer jeg at bruge den gratis version af superantispyware.com
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det som Klaus henviser til er udelukkende et program til at scanne for at kontrollere for om ens antivirus er god nok. Lad være med til dagligt at have to antivirus programmer kørende på samme tid, det kommer til at give dig bøvl. Desuden skulle den fra Microsoft heller ikke være den bedste gratis løsning.

Til at scanne for og fjerne spyware, malware, trojanerne og hvad vi ellers har af sjove ting som ikke decideret er virus, plejer jeg at bruge den gratis version af superantispyware.com

Ok så!

Skal jeg så tage og fjerne det gratis program fra Microsoft igen?

For så vil jeg nøjes med det fra BullGuard som jeg har betalt for.

Det der superantispyware.com vil jeg måske overveje.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:52

Nu behøver det jo ikke strengt taget at være et infektionsproblem?

Det kører fint jo - og det handler nok om tilvænning og den der knap, når det drejer sig om Chrome.

Og så er det tit, at der er advarsler om at bruge to antivirusprogrammer på en computer - flere påpeger, at det kan forvirrer computeren.

- Men jeg har nu hentet Microsofts gratis Security Essentials Smile   

Og efter i mange år at have brugt Nortons programmer, som ofte gav mig fejl og indimellem var med til at sløve computeren, så faldt jeg tilfældigvis over BullGuard - og jeg må sige, at det er det mest effektive program, jeg længe har brugt - og så har BullGuard en effektiv hotline, noget som andre ikke har!

- Men nu må jeg se, om det på sigt absolut er nødvendigt at køre med hele to antivirusprogrammer? Smile

Hej tonice25, jeg har måske udtrykt mig forkert. Du må aldrig køre med mere end 1 antivirus program på din maskine. Det gælder om at finde det program som man føler sig mest tryg med og hos dig er det BullGuard.
Men hvis man har mistanke om at man er inficeret, så bør man scanne med mindst et ekstra antivirus program og gerne på en opstart CD. 
Men man skal ikke have 2 programmer kørende på samme tid, da de konflikter og kan skabe en situation, hvor man er mere sårbar.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu