recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcon Hour a-110 - HDMI OG composite samtidigt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcon Hour a-110 - HDMI OG composite samtidigt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reneAalborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcon Hour a-110 - HDMI OG composite samtidigt?
    Sendt: 12-December-2009 kl. 22:33
Hej,
 
jeg går og overvejer at købe en Popcorn Hour a-110, da den passer godt til mit budget ift c-200 :)
 
Jeg har planer om hovedsageligt at bruge den til at streame video til mit plasma TV, men ville også gerne bruge den til at høre mp3 og internetradio i dagstimerne. For at spare TV´et (og undgå burnin fra menuer) har jeg en plan om at have en lille LCD skærm eller lignende stående på TV møblet til at styre musikvalget, mens TV´et er slukket.
 
Mit spørgsmål er, kan a-110 spytte signal ud fra fra flere udgange samtidigt, altså et 1080 signal gennem HDMI til Plasma´en og godt gammelt composite signal (phonokabel) til LCD skærmen eller et ældre crt TV? Jeg vil åbenlyst helst undgå at skulle tænde Plasma TV´et og vælge SD output for at overhovedet at kunne se menuerne på sekundær skærmen, hver gang jeg vil høre musik, for så at skulle skifte igen for at kunne se HD TV.
 
på forhånd tak
René


Redigeret af reneAalborg - 12-December-2009 kl. 22:37
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 23:57
det tror jeg ikke nogen enheder kan uden at have 2 chipset som dekoder til  720/1080p på hdmi og 576i på den anden side..
 
Udgangsignalet skal være 576i for at det du ønsker vil  virke.. vælger du HD signaler, altså 720p eller højere, så vil du ikke kunne bruge composite og hdmi samtidig.
 
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 00:04
Køb en billig fladskærm med hdmi. De er jo ikke voldsomt dyre i dag.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu