|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 14 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 199 |
![]() Sendt: 06-August-2008 kl. 10:39 |
|
Hej, jeg står og skal vælge om jeg vil opgradere en pc med bedre lyd og grafikkort og bruge den som et mediacenter til mit tv eller om jeg istedet kan købe en popcorn a110 til 1200 kr. kan popcorn'en fuldt ud erstatte en mediacenter pc, jeg tænker på lyd og billede og formater for lyd og billede ?? |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
|
Nej.
En PC kører med software-dekodning og kan derfor (næsten) altid opgraderes til de kommende komprimeringstyper. En hardware-player er begrænset til de officielle profiler - specielt er den begrænset til BluRay-niveau i MPEG-4/H.264 standarden (High Profile, L4.1), hvor mange rips på nettet benytter den større profile L5.1, hvilket er totalt overkill. L5.1 understøttes ikke af nogen hardware-enheder på hjemmebrugs-markedet. |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det interessante ved Popcorn Hour er muligheden for at bruge den som en slags extender med DVBviewer Server. Der arbejdes pt på at implementere kanalskift mv. Dette finder jeg yderst interessant da jeg levende kunne forestille mig et scenarie med en decideret DVBviewer backend/fil og webserver med Popcorn hour som ultra tynd klient(Billigere og mere fleksible end MCE ekstendere fra linksys og eller Sage HD extender.)
Jeg har dog ikke selv haft lejlighed til at teste hvordan tingene virker i praksis og samtidigt er der tale om at tingene på nuværende tidspunkt fungerer på eksperiment niveau. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 14 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 199 |
![]() |
|
Jeg bed mærke i flg: The A-110 firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features. men det er måske ikke dækkende? jeg tænker der er HW begrænsninger men omvendt koster selve boksen ikke mere end et mainstream grafikkort til en pc bemærk jeg har kig på a 110 som kun er til preorder endnu (den har HD lyd pass through) |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
|
HW begrænsningerne ligger i, at den dekoder-chip, der sidder i maskinen er den samme, som sidder i mange BluRay-afspillere, og den er kun beregnet til at afspille L4.1 komprimering (det er den højeste BluRay kan klare).
Den vil ALDRIG nogensinde kunne dekode L5.1 komprimering med bare nogen grad af sikkerhed. Der er enkelte L5.1 som den kan dekode, men det eneste den er garanteret at kunne dekode er op til L4.1, da det er det, den er certificeret til. |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvornår finder du L5.1 profilen, bortset fra de tilfælde hvor folk unødigt har pillet ved encoder settings i x264? EDIT: du svarer selv ovenfor - det bør man ikke gøre. Redigeret af JesperLund - 06-August-2008 kl. 12:04 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
aha dvs. det er afspilleren der sw decoder L5.1 hvis det køres igennem en pc/mediacenter?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
dvs. bruges Popcorn med org. materiale så kan den alt det den skal kunne, anvender man derimod ulovligt materiale fra nettet er man bedre tjent med en mediacenter pc løsning hvor afspiller kan sw decode materialet? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du med "afspilleren" mener "PC/Mediecenter", så ja. En CPU i en sådan maskine er kraftig nok (i de fleste tilfælde) til at software-dekode en MPEG-4 L5.1 komprimeret fil, hvorimod CPU'en i hardware-afspillere (PopCorn/Twix/WhatEver) har en langt mindre CPU og kan dermed ikke software-dekode sådanne filer. |
||
Keld R. Hansen
||
![]() |
||
![]() |
|
jeg mente mediaplayeren via cpu decoder istedet for en dedikeret chip til decoding, men det er måske forkert forstået?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kommer an på, hvad "mediaplayeren" er for en størrelse.
Som sagt, så er CPU'en i PopCorn mv. slet, slet ikke kraftig nok til at lave software-dekodning - det er derfor de har en hardware-chip til det. |
||
Keld R. Hansen
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
|
Nogen der ved hvor man evt. kan købe de her boxs henne til fornuftige priser? Jeg mangler en streamer til primært x264 filer, mp3 og flac. Hvad er det her L5,1 og L4,1 kromprimering formater for noget? Redigeret af Mr. Anderson - 16-August-2008 kl. 15:03 |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |