recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn A-100 og undertekst problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn A-100 og undertekst problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn A-100 og undertekst problem
    Sendt: 07-Februar-2009 kl. 15:53

Hej

Efter jeg har skiftet til seneste firmware kan jeg pludselig ikke se undertekster på film mere. Det drejer sig om *.iso. I indstillinger står undertekster til dk. Kan man flashe den tilbage til en gammel firmware?

Oakie

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 16:41

Man kan sagtens flashe tilbage til tidligere firmware

Det gøres på samme måde som når man flasher til ny firmware, man henter firmwaren og lægger den i roden på en usb stick, går ind i maintenance på PCH'en og vælger firmware update fra USB

Jeg kan dog ikke forstå det skulle være nødvendigt i forbindelse med dvd undertekster - jeg har ingen problemer med dvd undertekster på nyeste firmware, har aldrig haft det på tidligere firmwares heller, og der er ikke noget noteret omkring at der skulle være problemer af den slags med den nyeste firmware - der er ikke lavet noget om i dvd applikationen mellem sidste firmware og denne firmware som skulle påvirke evnen til at vise undertekster, så jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være firmware relateret og at det skulle hjælpe at gå tilbage. Men det skader selvfølgelig ikke at prøve hvis du mener de samme rips spillede med undertekster på den tidligere firmware.

Oftest er den slags problemer dog relateret til selve DVD rippet som ikke helt overholder dvd standarderne for hvordan en sådan struktur ser ud - typisk går det galt når diverse ripper programmer ikke laver korrekt struktur i .ifo filerne efter man eks. har fjernet menuen eller lign.

Jeg anbefaler generelt at man sætter sig grundigt ind i hvordan man laver diverse media filer og dvd-rips korrekt istedetfor at rode med udskiftning af firmwares eller lede efter fejl på afspillerne. Ellers går man jo glip af de forbedringer der ellers er i firmware updatesene - og udskiftning af firmwares løser ikke et grundliggende problem der evt. måtte være i selve media filerne - så hvis ikke man løser det der vil det opstå igen i andre firmwares eller andre media afspillere der heller ikke kan lide non compliant media filer.

Det første sted man bør søge efter og løse evt. problemer er altid i kilden - ikke i afspilleren.

Redigeret af spawn - 07-Februar-2009 kl. 17:10
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 17:38

Hej

Tja har "opdateret" til gammel version og teksterne virker der? Men nmt programmer siger at de ikke matcher med firmwareversionen ? Når jeg vælger USB der siger maskinen at den ikke kan finde usb stikket, selvom den lige har fundet den

oakie

Redigeret af Oakie - 07-Februar-2009 kl. 17:46
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 18:04

Hej

Genistallerede firmware igen, samme problem, da den skulle opdatere nmt programmerne vil den ikke genkende usben. Havde et gammelt kingston usb på 128 mb. Med de samme programmer og i samme port virkede og nu er den geninstalleret.

Jeg kan anbefale firmwaren fra oktorber, da det er den eneste der kan vise undertekster på alle mine isoer :)

Tak for hurtigt svar spawn.

Mvh

Oakie

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 18:11

Ja - Firmware og nmt apps følges altid ad - så det er nødvendigt at opdatere nmt apps også når man opdaterer firmware - også når man går "baglæns"

Hvis du har nmt filen der passer til den gamle firmware i roden af din usb enhed - husk den skal hedde syb8634.nmt - så prøv evt. at genstarte din PCH med usb enheden i den anden usb indgang.

Edit - ok ser du i mellemtiden har løst det.

Redigeret af spawn - 07-Februar-2009 kl. 18:12
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 23:36
Min PCH A-100 afspiller dvd.iso fint (med undertekster) med seneste FW. Iso fil er lavet med Imgburn. Iso lavet af Anydvd kan jeg slet ikke afspille. Mon ikke det kommer an på hvilket program der laver dvd.iso filen?
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu