recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn C200, BD-rip mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn C200, BD-rip mm.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn C200, BD-rip mm.
    Sendt: 28-Juli-2010 kl. 15:17
Håber der er eksperter derude der kan svare lidt eller meget på følgende da jeg går med tanker om NAS/NMT løsning til afspilning af Blu-Ray samlingen.

1. Kan en Popcorn Hour C200 afspille full hd blu-ray rips uden hakken og problemer fra en fornuftig NAS i kablet netværk ? Nas har (Atom cpu / 2GB ram / kablet 100)

2. Ved backup af Blu-Ray samlingen kræves der så en bestemt størrelse anbefalet minimum computer størrelse ? Dvs. jeg kan vel ikke "bare" købe Blu-Ray drev til min Atom computer og have den til at lave ISO backup via f.eks. DVDFab ?
- hvis det kræver ekstra power, kan der så gives nogle forslag til noget coreduo et eller andet, måske jeg ville kunne købet noget brugt (bruger ellers ikke meget PC).
- Har en 2.0Ghz Centrino Duo bærbar med 2GB ville denne kunne klare backup ved køb af eksternt drev ?

3. HD lyd fra Popcorn C200 kræver at min receiver kan dekode lyden korrekt ? Eller kan den sende PCM som de fleste blu-ray afspillere kan i dag ?

Takker for eventuelle svar / hjælp Smile

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Håber der er eksperter derude der kan svare lidt eller meget på følgende da jeg går med tanker om NAS/NMT løsning til afspilning af Blu-Ray samlingen.

1. Kan en Popcorn Hour C200 afspille full hd blu-ray rips uden hakken og problemer fra en fornuftig NAS i kablet netværk ? Nas har (Atom cpu / 2GB ram / kablet 100)

Ja det kan den godt.

2. Ved backup af Blu-Ray samlingen kræves der så en bestemt størrelse anbefalet minimum computer størrelse ? Dvs. jeg kan vel ikke "bare" købe Blu-Ray drev til min Atom computer og have den til at lave ISO backup via f.eks. DVDFab ?
- hvis det kræver ekstra power, kan der så gives nogle forslag til noget coreduo et eller andet, måske jeg ville kunne købet noget brugt (bruger ellers ikke meget PC).
- Har en 2.0Ghz Centrino Duo bærbar med 2GB ville denne kunne klare backup ved køb af eksternt drev ?

Jeg bruger et eksternt blu ray drev til at lægge mine blu ray over på min NAS.. iøvrigt via en bærbar computer.. tager ca.40 minutter at rippe med anydvdhd (jeg kopierer bdmv folderen).. dvdfab har jeg også læst mange bruger uden problemer, det vil nok være hurtigere at lave en iso også kopiere den over, men så står c-200 og skal bruge kræfter på isofilen hvor bdmv folderen blot kan afspilles direkte.. men either way will work på en c-200

3. HD lyd fra Popcorn C200 kræver at min receiver kan dekode lyden korrekt ? Eller kan den sende PCM som de fleste blu-ray afspillere kan i dag ?

Din receiver skal kunne understøtte hd lydformaterne før at disse bliver afspillet korrekt (såvidt jeg har forstået Embarrassed) 

Takker for eventuelle svar / hjælp Smile

Det var så lidt Smile

Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 15:50
1. Som udgangspunkt ja - med de sædvanlige forbehold for at firmware løbende opdateres med forbedringer, bugrettelser osv. samt lokale forhold er forskellige fra bruger til bruger og diverse BD kan være opbygget forskelligt og kræve forskellige ripningsmetoder, løbende opdatering af ripnings software osv. osv.

2. Hvis du blot skal rippe, og ikke konvertere (eller afspille) videoen så kan din Atom sagtens klare det. Ved ripning kræves ikke noget væsentlig cpu kraft da dette blot er flytning af data fra bd-rom til harddisk, med lidt dekryptering undervejs. Det er først når man ønsker at konvertere videoen eks. for at spare plads at du får brug for en meget kraftigere CPU - det er reencodning der kræver CPU, ikke dataflytning.

3. HD audio kræver at din receiver kan dekode - C-200 har ikke multikanals dekodning til PCM af HD audio.   

Edit: Blev lige overhalet af Rhsin

Redigeret af spawn - 28-Juli-2010 kl. 15:52
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 15:52

spawn: slået på stregen LOL

Mvh

René
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 17:43
Benytter I (spawn og rhsin) / de fleste ikke blot at rippe skiven, måske med fravalg af ikke ønskede lydspor og undertekster ? Altså vælger ikke at komprimere den, hvis der købes en 4-6TB plads til at starte med ?
Tror ikke selv jeg er så meget til at det TS, MKV eller hvad det ellers hedder med få GB film. Vil helst have bedst mulig billed og lydkvalitet.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 18:02
Jo - det er både lettest og hurtigst og selvfølgelig bedst kvalitet
En reencoding tager flere timer, selv på de kraftigste CPU'er og ville tage flere dage på eks. en Atom
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu