recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn. egreat etc.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn. egreat etc.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kruga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn. egreat etc.
    Sendt: 03-Juni-2008 kl. 08:41

Sidder lige her og savler over popcorn maskinen, da jeg ikke vidste at de fantes sådan en maskine der kan afspille stort set alt og direkte til tv via HDMI. (Ja ja er lige kommet ud af et jordhul)

Var sådan set i gang med at bestille en, faktisk annullerede jeg ordren inden for de 15 min man har når man bestiller på popcornhour.com.

For nu vil jeg gerne lige spørge her.

Er der et bedre valg?

Det der tæller for mig er:

HDMI udgang
At den kan afspille NÆSTEN alle formater, eller så mange som muligt. Og med en hvis kvalitet.
Derudover gerne noget trådløs net, da jeg har et stykke hen til pcen. Men ikke et krav.

Er der nogle der har et par hurtige bud incl. priser, eller skal jeg bare tage mig sammen og bestille popcornhour'en?

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 09:35
Sorry, men jeg har lige et tillægsspørgsmål:

Kan den streame over nettet eller er man tvunget til at installere en HDD i maskinen? (gælder både Popcorn Hour og de andre maskiner).
Anders
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:39

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909& PN=1&TPN=1

#Kruga

De benytter alle samme chipset og firmware (dog er popcornhour Syabas' egen maskine så den får ny firmware først) - så de kan alle detsamme. Eneste forskel på de forskellige maskiner er design og forskelligt valg af tilslutninger (alle har dog HDMI) eks. har en optisk udgang mens en anden har coaxial o.a.. Om den ene er den anden er mest interessant for dig afhænger derfor lidt af dine ønsker til dette.

Undtaget er Tvix's 6500 der også er baseret på samme chipset men benytter egen firmware og derfor lidt andet brugerinterface (og angiveligt iht. visse tvix brugere lidt bedre stabilitet) - den har yderligere et display som de NMT baserede afspillere ikke har men er så også normalt næsten dobbelt så dyr som NMT afspillerne - og så har Dvico Tvix ikke samme veludviklede brugerforum med direkte kontakt med producenten, eller samme åbne attitude til udvikling af bruger programmer o.a. som Syabas har til deres NMT platform så jeg er ikke i tvivl om at NMT maskinerne vil tilbyde mere funktionalitet end Tvixen.

De kan afspille næsten alle formater sålænge disse overholder de gængse krav til standarderne for media fremstilling. Hjemme opfundne standarder hvor man blander forskellige formater i en forkert sammensætning i en forkert container eller bruger forkerte kodningsindstillinger kan eks. ikke altid afspilles. Der er således ingen garanti for at alt hvad man downloader af hjemmekodet materiale fra internettet bare virker.

Det kan generelt ikke anbefales at streame over trådløst netværk da et normalt 54mbit tårdløst net simpelthen er for langsomt, har for meget latency og generelt er for ustabilt - især hvis vi taler HD filer. Ingen af disse har heller trådløst netkort indbygget - men Syabas er pt. igang med at udvikle mulighed i firmwaren for at man kan tilslutte en atheros baseret trådløst USB stick efter nyeste hurtigste 802.11N standard. Derved skulle der være båndbredde nok til selv afspilning af HD filer.

#andefeldt

man er selvfølgelig ikke tvunget til at installere harddisk - men kan sagtens streame over nettet - den hedder jo en Networked Media Tank

Jeg har ingen harddisk i min - faktisk syntes jeg det er en fordel uden harddisk i - mindre varmeudvikling og maskinen er lydløs. Jeg streamer alt fra den tilhørende MyIhome server, men man kan også streame fra et SMB eller NFS share (helst NFS grundet performance)

DVD-ISO / DVD-Foldere kan ikke streames fra en HTTP server som MyIhome, her skal man streame fra et SMB/NFS share.

Redigeret af popcorn - 03-Juni-2008 kl. 10:44
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
kruga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 11:05

Mange tak for svar.

Har du ikke orket at læse alle 850+ indlæg..

Så er spørgsmålet bare Where to buy?

Er deres hjemmeside det bedste og ryger man i noget told osv?
Eller er der andre steder man kan nappe den til en rimelig pris?

EDIT: Rookie spørgsmål SMB/NFS hvad er det? Kan jeg ikke nøjes med at share i stifinderen?

Redigeret af kruga - 03-Juni-2008 kl. 11:07
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 11:56

undskyld kruga men for yderligere uddybning må jeg bede dig søge i den oprindelige tråd jeg linkede til - alt er besvaret i denne flere gange, og der er ingen grund til at skulle gentage alle svarene endnu engang i en ny 80 siders tråd her.

mht. køb er her et par steder

http://www.streamtech.dk/aktive-hoejttalere-38/popcorn-hour- a100-187.html

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344915

Du skal betale told og moms og forsendelse hvis du bestiller på popcorns hjemmeside så prisen bliver densamme, men det tager længere tid og er mere besværligt.

(Spawn på job)
Til top
kruga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 12:14
Det er ok. TAK FOR LINK! og tak for svar!
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 13:48

Det er bare iorden

Kan du stadig ikke finde svar i den anden tråd, så smid spørgsmålet derovre igen.

her er også lige en link til noget om Tvixen hvis du også vil se nærmere på den.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41090& PN=1&TPN=1

(Spawn på job)
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 14:11
#andefeldt - en anden mulighed er at føde PCH fra en ekstern HDD. Det spiller super og den eksterne HDD kan jo placeres væk fra lyttepositionen for at undgå støj!
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

mht. køb er her et par steder

Eller her

http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=440 3

MVH
HPDahl
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

(og angiveligt iht. visse tvix brugere lidt bedre stabilitet) 

"visse TViX brugere" - Det er vist bl.a. mig

Mine største problemer med NMT er at der er problemer med afspilning af flere primært 1080p .MKV filer. Vel og mærke filer som TViX afspiller uden problemer. For 1000,- kr. ekstra gider jeg ikke slås med den slags problemer og har derfor skiftet NMT ud med TViX istedet.

Men Popcorn har helt ret i at NMT generelt har flere features (f.eks afspilning af Youtube video'er mm.) og sikkert får endnu flere. Jeg vil personligt bare hellere have færre features der så virker.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Mine største problemer med NMT er at der er problemer med afspilning af flere primært 1080p .MKV filer. Vel og mærke filer som TViX afspiller uden problemer. For 1000,- kr. ekstra gider jeg ikke slås med den slags problemer og har derfor skiftet NMT ud med TViX istedet.

Men Popcorn har helt ret i at NMT generelt har flere features (f.eks afspilning af Youtube video'er mm.) og sikkert får endnu flere. Jeg vil personligt bare hellere have færre features der så virker.

Jeg er ikke stødt på 1080p filer, som min PCH ikke kan afspille. Dermed selvfølgelig ikke sagt at sådanne filer ikke eksisterer.

Udover YouTube muligheden (gamle 80'er musik videoer på dit TV; jeg har sågar købt et trådløst USB tastatur pga dette...) synes jeg at der er følgende fordele ved PCH/NMT

1) Den lavere pris
2) Mere aktivt bruger community (som Spawn skriver) og direkte kontakt med udviklerne
3) Åben platform hvor brugerne har mulighed for at skrive applikationer til PCH/NMT enheden
4) Syabas bruger Linux og overholder deres GPL forpligtelser (hænger sammen med #3)

Som beta tester, og dermed et par versioner foran de fleste, synes jeg i øvrigt at det begynder at se rigtigt godt ud med firmware'n til PCH.

Redigeret af JesperLund - 04-Juni-2008 kl. 00:08
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu