recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn H 110 - lidt skuffet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn H 110 - lidt skuffet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn H 110 - lidt skuffet
    Sendt: 07-Marts-2009 kl. 14:18

Hej,

Har nu haft en PCH i nogle dage og det er da en lækker lille sag, meeen der er nogle ting jeg er blevet skuffet over og overvejer at returnere.

Jeg har et stort arkiv af hjemmeoptaget video og redigerer og brænder DVD'er (så jeg har selv ophavsretten til mine film). Det seneste år har jeg optaget i HD format og glædede mig til at kunne afspille i HD format.

PCH'en kan godt afspille alle mine .m2ts filer - både de redigerede og dem der kommer direkte fra videoen. Det skuffer mig bare enormt at jeg ikke kan benytte den fulde menustruktur i en BD film. Altså en menu og kapitler man hurtigt kan springe frem til som på en almindelig DVD. Fremspoling kan kun foregå med FF og 8x hastighed. Det er træls.

Findes der andre devices der vil kunne klare det ?

Derudover har jeg alle mine mange gamle optagelser liggende i .avi format med en DV-encoding. De kan ikke afspilles - alt skal "recodes" - øv.

.avi optagelser fra 2 af vores still-billed kameraer (Canon) kan heller ikke afspilles uden omkodning.

Og så til sidst synes jeg det er vildt generende at hvis jeg vælger "video" og søger mig ned i et directory - så kan den ikke vise et billede eller afspille en mp3 fil. Så må man tilbage - vælge billede - og så finde filerne igen - det er da ikke optimalt.

Jeg installerede en harddisk i PCH'en - der vil jeg nu anbefale folk at benytte en NAS elelr anden server. Den bliver varm, larmer lidt og selvom PCH'en er på standby - så starter disken efter nogle minutter. Jeg vil klart råde folk til at benytte den uden disk - så larmer den SLET ikke.

Altså - lidt skuffet - hvad skal jeg skifte til i stedet ?

Tak for input.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 14:29
Et media center kunne være en løsning. Den kan du lave som du vil og sæt til at afspille alle filer.
En pch er god til HD, men en god mp3 spiller bliver den aldrig. Næsten alle andre produkter ligner en pch eller har samme software. Deres interface er bare lidt forskelligt. En pch har bare den fordel at alt bliver afspillet via hardware, men den chip sætter nogle begræsninger.

På min a100 kan jeg da selv vælge hvor mange minutter frem på en dvd.
ved at bruge piltasten til højre eller venstre

Redigeret af xcardman - 07-Marts-2009 kl. 14:31
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 14:53
Du kan med de farvede taster vælge mellem de 4 forskellige modes (video/audio/photo/web) når du er inde i et directory.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Altså en menu og kapitler man hurtigt kan springe frem til som på en almindelig DVD. Fremspoling kan kun foregå med FF og 8x hastighed. Det er træls.

Ved at trykke på taltastaturet, kan du springe 1= 10%, 2=20% osv

MVH
HPDahl
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 15:25

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

men en god mp3 spiller bliver den aldrig.

Det har jeg fuld forståelse for. .mp3 er vel bare "bonus" - det kunne dog være rart om den kunne afspille en .mp3 mens man viser billeder - men det kan mit w4500 TV - så Ok.

HeartWare: Tak for input vedr. de farvede taster. Det må jeg lige prøve lige som hpdahl's  input om at bruge de numeriske taster til at "springe frem". "manualen" er jo ikke voldsom...

Har læst her i forum at Twix kommer med noget der kan håndtere BD menuer - jeg overvejer lige.

Jeg er imponeret over PCH'en - at den kan så meget med den lille smule elektronik en en cigarkasse. Jeg havde en forventning om at jeg skulle til at brænde mine hjemmevideoer på dyre BD skiver - men det er da droppet til fordel for en større NAS og så noget i stil med en PCH.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 16:00
Er super glad for min pch og mit media center samler støv. har dog en blu-ray afspiller. Men kan godt se det er lidt øv, når den ikke kan afspille de filer man har flest af.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu