recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn+HDD, PS3 eller HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn+HDD, PS3 eller HTPC?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Pimperen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn+HDD, PS3 eller HTPC?
    Sendt: 05-Februar-2009 kl. 00:59
Hej allesammen,

Jeg er i vildrede. jeg har ca. 5000 at gøre godt med, og vil gerne have mig en løsning herhjemme, der gør det lidt smartere med film fra computer på tv'et. Lige pt. kører det via et langt og irriterende vga-kabel :-)

Jeg har tænkt lidt på en popcorn 110 + en ekstern hdd, eller en ps3. Det der trækker ned hos popcornen, er helt klart at den ikke har trådløst netværk, for så skal der alligevel kabler på gulvet, når den skal fyldes op med film eller andet. PS3'en ved jeg faktisk ikke så meget om, når det kommer til mediacenter-funktioner. Jeg ville aldrig bruge den til at spille på, så kan det overhovedet betale sig at bruge den som dedikeret mediacenter?

Har også overvejet et mediacenter, men det virker alligevel for omfattende, hvis jeg skal til at rode med windows, drivere og hardware - og så kræsen er jeg slet ikke, på trods af at jeg elsker funktionalitet og at lege med teknikken :-)

Formaterne det drejer sig om, er de mest gængse; h.264, divx, xvid samt mulighed for undertekster i form af srt (og de indbyggede der ses i mkv og mp4 filer).

Jeg sætter rigtig meget pris på de svar der må komme, da jeg er i vildrede og bange for at bruge mine opsparede penge på den næstbedste løsning.

På forhånd tak
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 11:32
Anyone?
Til top
michaelni Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-December-2006
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 11:53

man kan godt få popcornhour til at køre med trådløs (via usb wifi stick)

http://www.popcornhour.com/onlinestore/

Jeg har selv en PS3, men overvejer at tilføje en PCH til arsenalet, pga. den store filtyper understøttelse. Og hvis dit budget er 5k, så skulle der være råd til en PCH + USB Wifi

Redigeret af michaelni - 05-Februar-2009 kl. 11:54
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 12:00
Hej Michael,

Tak for svaret. Jeg bestiller en pch nu, men hvordan ved jeg hvilken usb wifi den understøtter? Og er det blot at bestille en 3,5 hdd ved siden af - altså understøtter den alle 3,5" harddiske? Tak :)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 12:53

Du skal ikke bestille en PCH med USB WIFI

Nøjes med at bestille en PCH

Performance ved USB WIFI er meget dårlig og kan slet ikke bruges til at streame video - og derudover skaber USB sticken store stabilitetsproblemer for PCH'en.

Skal du endelig køre WIFI, så bør du istedet købe en wireless Bridge der kører efter N standarden. En bridge er en boks der står ved siden af, så kobler du PCH'en (og evt. andre enheder) ind i bridgen med ethernet kabel, og så er det bridgen der kommunkerer trådløst med din router.

Her er en illustration (tegningen til højre)

Du skal dog stadig være opmærksom på at selv med en N bridge er WIFI ikke så egnet til video streaming som en normal kablet forbindelse er - så min anbefaling vil altid være at trække kabel hvis det på nogen måde er muligt.

Redigeret af spawn - 05-Februar-2009 kl. 12:56
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 12:58
Mange tak for svaret. Jeg bestiller en PCH nu, samt en netværksbridge og en harddisk. Mht. harddisken er jeg lidt i tvivl om hvor vidt jeg frit kan vælge, eller om der kan opstå problemer med kompatibiliteten? Vil gerne have en billig 1TB hdd i dyret :-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:04
Altså det er et access point vi snakker om, ikke? For sidder og kigger på edbpriser nu nemlig.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:08
Du kunne også vælge en trådløs router, så har du ikke to ting der bruger strøm
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:10
F.eks. denne
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:26
Jeg sad med de samme overvejelser som dig her for et par dage siden og jeg blev enig med mig selv at jeg var bedst sikret med en HTPC. Jeg har indtil da streamet til min ps3. Grunden til jeg valgte mit HTPC var så er jeg altid sikker på at jeg kan afspille nye formater når de kommer, og jeg er sikker på min hardware er powerfull nok..
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:33
Tak for svarene.

Da min trådløse router er i den anden ende af stuen, er jeg alligevel nød til at trække et netkabel, hvis jeg skal have den ned til popcornen og stå. Så derfor tror jeg at det er smartere med et access point.

Vil denne harddisk fungere med PCH: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - harddisk - 1 TB - SATA-300

For så bestiller jeg det hele nu :-)
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:48
Hvorfor ikke en WD green disk.. bruger 40% mindre strøm (oplyser de hvert fald )og prisen er stort set uændret

Redigeret af - Dark Nebula - - 05-Februar-2009 kl. 13:49
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu