|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Pimperen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
|
Jeg har bestilt PCH, HDD og HDMI-kabel nu. Access point venter jeg med til næste måned, da det hele løb op og jeg stadig gerne skulle have mad på bordet resten af måneden også :-) Mange tak for alle svarene. Jeg har dog et sidste spørgsmål; Formaterer PCH selv den nye harddisk, og skal jeg bruge noget værktøj for at montere den, for jeg har kun et par skruetrækkere i skuffen :-)
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Hvad skal du med et accespoint når du har en trådløs router? |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Pimperen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
|
Ville stille et accesspoint ved siden af popcornen, for at undgå at trække et netkabel til den. Giver det ikke mening, eller er der noget jeg har misforstået? :-D
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Et accespoint er en trådløs "switch" lige som en trådløs router, den har bare ikke router funktionalitet. Som jeg forstår tegningen fra spawn så skal din PCH kontakte netværket via en wifi bridge. Den kan, som jeg ser det, lige så godt snakke med din wifi router
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis jeg har forstået det rigtigt PCH forbindes til en Wifi bridge Wifi bridge connecter til netværket via Wifi (som håndteres af din WiFi Router) Klienter kontakter din PCH via Wifi Din Wifi Router har DHCP som deler adresser ud til dine klienter og din Wifi bridge |
||
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det er ikke helt det samme som et accesspoint men en bridge du skal have. Den fungerer som et eksternt trådløst netkort til den enhed du skal have til at kommunikere trådløst med din router. Man forbinder enheden med bridgen gennem et almindeligt ethernet kabel. Det kaldes også en gaming bridge og bruges eks. også til at gøre spilkonsoller trådløse. her er et eksempel på en sådan enhed og en anden http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=446495&se archArea=products&Soegeord=gaming+bridge Edit: Ja - korrekt forstået MCenterfreak
Redigeret af spawn - 05-Februar-2009 kl. 14:23 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Kommer lige til at tænke på om din router kan klare det. Hvis det er: 802.11a så er den for lille 802.11g så er det lige til øllet, HD streaming er ikke muligt 802.11n så er det ok, men HD streaming kan være problematisk |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Min trådløse router kører via 802.11g, men jeg har ikke tænkt mig at streame videoerne. Jeg overfører blot videoerne til harddisken på popcornen, og spiller dem derfra. Hvis bridgen ikke behøver at have n draft, så kan den godt fåes billigere, kan den ikke? Er der nogen der har et eksempel på en meget billig bridge, med 802.11g?
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Jeg bruger aldrig min HTPC efter køb af en PCH. jeg overfører også mine filer til en usb 2.5 uden strømforsyning.
Jeg har kun et problem med den, for at afspiller de flest filer skal den tændes og slukkes 2 gange. mystisk problem som ingen andre åbenbart har |
||
![]() |
||
Egede ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
|
Jeg streamer HD med 802.11g, så det kan godt lade sig gøre. Uden problemer. Bruger denne bro. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=173671&am p;searchArea=products&Soegeord=buffalo Redigeret af Egede - 05-Februar-2009 kl. 18:32 |
||
Sony KLD-52W4500
Zepto 32 Sony BDP-S350 Pioneer DVR-520H Pioneer Surround XV-DV990 XBOX 360 Joytech AV Control Center A502 Synology 207+ NAS Popcorn Hour 2xA100 Logitch harmony one Nintendo Wii < |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det afhænger vel blot af bitraten på videoen man afspiller. Vil også mene at 54mbit/s burde være nok til de fleste hd-rip, but I could be wrong. |
||
![]() |
||
![]() |
|
HD og HD. For mig er HD ikke et eller andet komprimeret skrald. Det er efter min mening lidt idiotisk at optage en film i 1080p for derefter at komprimere den kraftigt med kvalitetstab til følge. Så det jeg mener er Blu Ray eller lignende. Jeg tror ikke på at fuld HD kan streames over 802.11g Og ja 802.11g til SD er godt nok, for nogle, men ikke for andre. Kommer helt an på de lokale forhold (interferens, vægge, antenneplacering, afstand) |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |