|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Pimperen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Bitraten på en typisk BR film er 40.0 Mbps!
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
så skal man vist også være heldig, synes ikke de ligger så højt
|
|
![]() |
|
Pimperen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
De blueray rips der er på nettet, er oftest komprimeret - men stadig langt bedre kvalitet end dvd :)
|
|
![]() |
|
Egede ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Det har du så ret i. Man skulle jo gerne streame ens HD/ Blu ray film, så de står i en noget bedre kvalitet, end ens DVD9 rips. Og det kan man altså godt. Bor i et hus, med et par vægge imellem sender og modtager. Når jeg afspiller mine Blu rayfilm på min Blu Ray afspiller, står de bedre. Men ikke SÅ meget bedre, som HD til SD. Så det er noget af en påstand du kommer med der... |
|
Sony KLD-52W4500
Zepto 32 Sony BDP-S350 Pioneer DVR-520H Pioneer Surround XV-DV990 XBOX 360 Joytech AV Control Center A502 Synology 207+ NAS Popcorn Hour 2xA100 Logitch harmony one Nintendo Wii < |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men der er jo ingen her der har ret eller uret. Det er et spørgsmål om to ting: 1. Kvalitet. Kan brugeren leve med en lidt dårligere kvalitet, dvs. hård komprimering, men gnidningsløs distribution over trådløs 2. Lever brugeren i et miljø der er optimalt for trådløst netværk, eller bliver det et helvede fordi det altid vil hakke på grund af retransmisioner forårsaget af interferens Jeg ville bare fra starten sige: Man kan ikke få den samme kvaltitet med et trådløst netværk, som med et fortrådet, og er det fortrådet så vælg et STP og de rigtige udtag |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Men når bitraten på en ukomprimeret blueray-film er lidt over 40mbit/s, altså et pænt stykke under den maksimale hastighed med 802.11g, og der i mellem de trådløse klienter er maks. 3 meter, så har jeg svært ved at forstå hvordan kvaliteten ikke bliver den samme, når signalet er digitalt - det skal lige siges at der ingen vægge eller møbler er fra signal til signal.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men bare kør løs. Min erfaring fra utallige kunder er, at de sidder og bider i sofaen, når konen slår dem i hovedet med kaffekoppen fordi deres ynglingsserie igen gik i stå. Problemet her er at det ikke er en til en logik. Man kan ikke bare sige at 801.11g er 54mbit. FOR DET ER DET IKKE! Generelt vil jeg sige: Wireless dur ikke til Video, og slet ikke til HD materiale Men som sagt: kør løs, og kom endelig tilbage med erfaringer! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Mht. at en HD-film der er komprimeret med et x.264 (eller lignende) codec ligner skrammel i forhold til den ukomprimerede film, er jeg nu heller ikke enig i. Men det er vel den samme diskussion som den med, at en mp3-fil encoded i 192kbit eller bedre, lyder som at sparke til en dåse i en tønde, i nogens ører. Det er vel i sidste ende en smagssag, så nok om det Jeg vil dog godt dele mine erfaringer mht. streaming af HD-materiale via trådløst net: Ikke nogen ubetinget success. Det er muligt, men set over en periode med film etc., er det bare for ustabilt. Stabiliteten er bedst hvis du bare starter en film og lader den køre. Med det samme du begynder at pause, spole etc. kommer balladen. Og de 54mbit der opgives er selvfølgelig, som alt andet når det drejer sig om it/elektronik, teoretiske. Jeg vil tro, at selvom du prøver med n-standarden, så vil der stadig være problemer, da det er continuiteten i forbindelsen der er problemet. Dette problem tror jeg kun kan omgås ved at anvende et kabel. Men det kunne da være spændende hvis de der har gode erfaringer med streaming af materiale med høj bitrate, ville dele lidt mere ud af, hvad udstyr de anvender etc. |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Til spørgsmålet om bridge eller accesspoint, så kan de fleste accesspoints godt køre i bridge mode. Så der kræves ikke en speciel bridge i manges tilfælde.
Hvis man død og pine vil køre "rigtigt" trådløst, så gør som spawn foreslår. Men Spawns løsning med bridge behøves ikke hvis man ikke skal streame og kun overføre sine ting over noget langsomt trådløst eller med Adidas netværk ![]() |
|
![]() |
|
micoep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Som det er sagt, så tillader 802.11g standarden op til 54 Mbit/s, men i praksis når man aldrig op på det. Det er muligt at med nogle centimeter mellem sender og modtager, i et miljø der er helt frit for al anden elektromagnetisk stråling, så kan man måske komme i nærheden af de 54 Mbit (minus den overhead som der altid er i en 802.11 frame). Sådan er virkeligheden dog ikke, og i praksis kommer 802.11g sjældent over 25 Mbit/s. Måske 30 hvis man er heldig. Der er alt for meget elektromagnetisk støj, vægge, etc. der spiller ind.
Jeg kan sagtens streame video op til ca. 20 Mbit/s over mit trådløse netværk uden problemer (har aldrig oplevet hakken eller udfald) men så snart vi kommer over de ca. 20 Mbit/s, så kører det bare ikke godt nok. Har ikke prøvet med 802.11n endnu. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Trådløst er til surf, spas og mobile enheder der ikke kræver throughput...Sådan er det.
Bevares der findes high grade udstyr der kan sikre Wireless throughput vha antenner osv og dermed bringe den statiske Wireless infrastruktur i orden.....Men det er dyrt, her snakker vi ikke din 1000kr router og din laptops cheasy onboard Wlan NIC... Man kan så prøve det elendige kompromis med en billig N-router, og et cheasy N-Nic. Eller man kan købe noget high grade udstyr... Hvis det absolut skal være wireless... Seriøse enheder i ens hjem der skal håndtere video, filserver, mm er stationært og forbundet til en switch via Cat kabler- Det samme med eventuelle klienter - Sådan er det. Som Mcenterfreak nævner det, man gider ikke op af sofaen for at slukke ens hydrauliske dildo fordi den udsender bølger der påvirker billede kvaliteten...Den skulle jo gerne kunne være tændt hele tiden UDEN at påvirke billedet...Ellers har vi jo ikke fred fra lillemor ![]() Så kan vi diskutere fra nu af og til jul om Wireless i gu ved hvad standard er godt nok eller det ikke er det...Diskussionen er omsonst, for ingen i diskussionen har forudsætninger for at kende andre i diskussionens miljøer(Her tænkes på interferens osv)....Og så falder vi tilbage på en diskussion om standarder og "udkast" til standarder, og det bliver en stor grå vælling hvor ingen kan sige noget præcist. Det eneste faktum er at ingen kan anfægte at video og kabling går hånd i hanke hvis man vil have kvalitet... Kort sagt: Man må tage en beslutning: Vil man det seriøst eller vil man ikke... Redigeret af Patriarken - 06-Februar-2009 kl. 18:23 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |