|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thbr ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 24-August-2009 kl. 20:32 |
Har lige købt et canon eos 500d som optager i 720p 1280x720 30 billeder i sek..
Det er .mov filer der kommer ud fra kameraet. Det køre ikke glat på min popcorn Hour og der er ingen lyd.. Jeg smider så klippet igennem Finalcut Express så det kommer ud i 1280x720 men 25 billeder i sek, det kører fint, men lyden kan jeg ikke få frem.. Hjælp... synes jeg har prøvet en del nu så mangler lige guldkornet så jeg kan nyde mine optagelser i knivskarp kvali med lyd.. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det skyldes sikkert at din .mov optagelse indeholder mono pcm lyd som afspilleren ikke understøtter - du skal konvertere lyden til noget afspilleren forstår - eks. aac lc eller ac3 jeg ser du bruger finalcut express så jeg formoder du kun har en mac, det kan jeg ikke hjælpe med, men har du en almindelig pc også er det supernemt at konvertere med xvid4psp
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
thbr ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Tak for hjælpen, er der nogen der kender til et konverterings program til mac, der kan klare det med lyden??
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du burde kunne konvertere lyden med Finalcut Express også, jeg kan bare ikke guide dig igennem da jeg ikke selv har mac. Men der burde være nogle options når du outputter dit project til at sætte både video og lydformat. Her er ideen at du for video skal vælge blot at kopiere den originale så du ikke mister billedkvalitet, og kun vælge et andet audioformat eks. AAC LC PS: hvis dit originale klip er 30 fps bør du ikke konvertere det om til 25fps. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Handbrake er et simpelt konverteringsprogram som kører fint på både PC & Mac, det har sine begrænsninger... men det er relativt nemt at gå til.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |