recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour 110 manglende lyd på .mov
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour 110 manglende lyd på .mov

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thbr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour 110 manglende lyd på .mov
    Sendt: 24-August-2009 kl. 20:32
Har lige købt et canon eos 500d som optager i 720p 1280x720 30 billeder i sek..

Det er .mov filer der kommer ud fra kameraet. Det køre ikke glat på min popcorn Hour og der er ingen lyd..

Jeg smider så klippet igennem Finalcut Express så det kommer ud i 1280x720 men 25 billeder i sek, det kører fint, men lyden kan jeg ikke få frem..

Hjælp... synes jeg har prøvet en del nu så mangler lige guldkornet så jeg kan nyde mine optagelser i knivskarp kvali med lyd..
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:10

Det skyldes sikkert at din .mov optagelse indeholder mono pcm lyd som afspilleren ikke understøtter - du skal konvertere lyden til noget afspilleren forstår - eks. aac lc eller ac3

jeg ser du bruger finalcut express så jeg formoder du kun har en mac, det kan jeg ikke hjælpe med, men har du en almindelig pc også er det supernemt at konvertere med xvid4psp

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
thbr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 08:19
Tak for hjælpen, er der nogen der kender til  et konverterings program til mac, der kan klare det med lyden??
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 08:30

Du burde kunne konvertere lyden med Finalcut Express også, jeg kan bare ikke guide dig igennem da jeg ikke selv har mac. Men der burde være nogle options når du outputter dit project til at sætte både video og lydformat. Her er ideen at du for video skal vælge blot at kopiere den originale så du ikke mister billedkvalitet, og kun vælge et andet audioformat eks. AAC LC

PS: hvis dit originale klip er 30 fps bør du ikke konvertere det om til 25fps.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 09:11
Handbrake er et simpelt konverteringsprogram som kører fint på både PC & Mac, det har sine begrænsninger... men det er relativt nemt at gå til.
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu