recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour A100 revisited
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour A100 revisited

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour A100 revisited
    Sendt: 15-November-2009 kl. 21:24
Jeg havde oprindeligt taget harddisken ud af min PCH, da den larmede og PCH blev meget varm.
Min hustru ville dog gerne have harddisk igen a.h.t. opstarts tid på vores NAS.
Jeg ville gerne have en 2½" disk i p.g.a. varme, effekt forbrug og vibrationer, men A-100 har PATA og PATA 2½" er forholdsvis pebrede i modsætning til 2½" SATA. Derfor købte jeg nogle IDE til SATA adaptere i Hong Kong, samt lidt kabler m.v.

PCH er lidt særlig, da PATA stikket ikke er et normalt host-stik, som man stikker et standard IDE-kabel i, men et man sætter disken direkte i.  På ebay fandt jeg et IDE-forlænger kabel, som jeg brugte til at lave et længere kabel ud fra et gammelt 40-pin fladkabel (de forbandede stik går i stykker for et godt ord, når man prøver at pille dem af).

Popcorn Hour med IDE-SATA adapter og hjemmelavet fladkabel.

Som det kan ses på billedet ovenfor er adapteren meget bred, hvorfor jeg besluttede at montere harddisken under låget, hvilket var voldsomt nemt da jeg havde fået målt ud til hullerne.

Indersiden af PCH's låg, med harddisk og ventilator. Bemærk at SATA stikket vender væk fra blæser (og cpu når monteret.).

Jeg har valgt at montere en 10mm tyk slot-in blæser umiddelbart over cpu'en, da jeg har oplevet at PCH bliver MEGET varm. 12v på PCH' molex stik er på, selv under standby, hvorfor jeg har monteret en simpel afbryder i låget. Da jeg er funktionalist, har jeg ikke lavet udskæringer til ventilatoren, men bare pillet siden ud af PCH.

Den åbne side af PCH, med ventilatoren over cpu'ens kølerist.

Der er ikke 10mm frirum over køleristen så jeg har måtte hæve låget på PCH ca. 5mm v.h.a. nogle nye skruer og nogle møtrikker.

Det færdige resultat - Jeg skal dog have fundet nogle nye skruer Confused

Jeg måtte installere NMT-applikationerne fra USB, da det tog for lang tid med at skulle downloade, når jeg afprøvede  IDE til SATA adapterne. Jeg har testet 4 forskellige adaptere og har kun fundet een der (7-9-13), ser ud til at virke med mit setup. Der er stor forskel på adapterne og selv om jeg har testet dem alle med en gammel PC og en USB til IDE adapter, har jeg kun fundet en jeg kan bruge i PCH med den Seagate harddisk.

Jeg har set lignende modifikationer af PCH på nettet, så det er ikke så unikt.

Redigeret af kleth - 16-November-2009 kl. 07:00
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 22:46
Clap Clap Clap Clap
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top