recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour A-100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour A-100

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour A-100
    Sendt: 13-Juli-2009 kl. 11:51
Jeg læste et sted at denne ikke kan bruges uden intern harddisk, men at der arbejdes på en ny firmware for at gøre det muligt. Er den nye firmware kommet så det er muligt?
Jeg kan også forstå at den ikke var så nem at sætte op. Er det blevet bedre med nyere firmware?
Hvis man sætter en USB-harddisk til, kan den så streame filer herfra, og kan man via netværket lægge video-filer fra en pc over til USB-disken?
Findes der evt. en anden/bedre mediastreamer i samme prisklasse?
Med venlig hilsen
mravn
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 21:02
Jeg har ikke på noget tidspunkt benyttet A-100 MED harddisk! Jeg bruger NFS for at tilgå filerne på min NAS og det virker fint.
Til top
mravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 22:04
NFS - vil det sige du bruger Linux? Vil man kunne gøre det samme med Windows XP?
Med venlig hilsen
mravn
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 22:47
Min NAS bruger Linux og understøtter både NFS- og SMB-shares (Samba/Windows). Tidligere var der klart bedre performance på NFS-shares med PCH'en og derfor kører jeg med dette. Ved dog ikke om der er nævneværdig forskel på nuværende tidspunkt.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af mravn mravn skrev:

Jeg læste et sted at denne ikke kan bruges uden intern harddisk, men at der arbejdes på en ny firmware for at gøre det muligt. Er den nye firmware kommet så det er muligt?

Ja - det er sådan ca næsten 2 år siden

Du kan streame fra hvad somhelst til en Popcorn Hour, med eller uden harddisk installeret. Du kan streame fra et NFS share på en NAS eller fra et almindelig SMB windows share på en windows box, det er hip som hap. Du kan også streame fra et egnet media server software hvis det passer bedre i dit opsæt.

I starten var NFS performance bedst, men idag er NFS og SMB stort set samme performance.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 07:25
Ok, det lyder godt. Jeg fandt det i en gammel tråd, som der blev linket til for nylig. Det er da godt der er sket noget.
Med venlig hilsen
mravn
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu