recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour A-110 Eller TViX HD M-6500A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour A-110 Eller TViX HD M-6500A

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mafia79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour A-110 Eller TViX HD M-6500A
    Sendt: 18-Februar-2009 kl. 21:04

Jeg er kommet dertil hvor jeg nu skal have samlet alt mit musik film billeder osv.

Dertil skal jeg bruge et mediecenter, oghar kigget en del på nettet efter noget, men hvad skal man vælge jeg har 2 kandidater pt.

Popcorn Hour A-110 Eller TViX HD M-6500A

Jeg vil gerne hører brugeren herinde omkring hvad de ville væge ud fra de behov jeg har, så derfor stiller jeg de lige op. Film, billeder og musik skal kunne lagres

Den skal gerne kunne afspille dvd/cd'er i maskinen, den skal kunne indeholde en harddisk til internt lager, den skal gerne kunne bruges som forstærker, den skal kunne optage fra tv'et (kører digitalt). Afspilning i fuld HP format. Trådløs opkobling til andre pc'er. Normal surf på nettet igennem den.

Kort sagt den skal gerne kunne erstatte anlæg dvd cd.

Andre bud end de 2 nævnte er også ønsket, men det er hvad jeg selv er kommet på pt. (dem jeg selv fandt opfylder ikke alle mine ønsker/krav)

Tak for eventuelle svar :) 

Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 21:39
Læser du bare flotte roste anmeldelser fra producenten selv  ?
For så er alt jo guld og grønne skove.

Der findes også negativ omtale under overfladen omkring disse streamer, så problemfrit blvier det nok ikke.

En com. derimod vil nok være den bedste løsning som hurtigt kan ændres/tilpasses efter behov

Redigeret af - Dark Nebula - - 18-Februar-2009 kl. 21:40
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
PallePro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 23:28

Jeg tror du skal kigge lidt mere på nettet, Mafia79, for jeg tror ikke de to produkter opfylder dine krav  - jeg er ikke selv den store ekspert i dem, men jeg kan ikke forestille mig at der er meget forstærker i dem og jeg tror det er ret besværligt at få PCH'en til at optage. Og surf vil du nok også få svært ved, for ikke at tale om fuld HP

Jeg vil anbefale dig at du pløjer dette site igennem for indlæg, der kan du nok få svar på en del spørgsmål.

Jeg går ud fra at du vil anskaffe dig noget som skal tilsluttes dit fjernsyn, og som Dark Nebula vil jeg så også anbefale dig at købe en computer pakket ind i et pænt kabinet til at stå under fjernsynet hvis du skal have opfyldt dine krav mest muligt.

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor du har det krav at dimsen skal have en harddisk - jeg vil mene at du kan få hurtigt nok netværk i dag til at du kan hente og gemme over netværket. Så hvis jeg var dig, så ville jeg købe et NAS og så lægge alle dine data ind på den og gem den langt væk fra dine ører. Det har aldrig været meningen at der skal stå en boks med harddisk og blæser og larme under fjernsynet - det er et tilbageskridt! Og der er heller ingen grund til at sidde og surfe på fjernsynet - det skal du da have en bærbar til.

Så min anbefaling til en indkøbsseddel:

NAS til data, bærbar til surf, forstærker til tv-lyd og musik, SqueezeBox duet til afspil af musik/streams og så en boks under fjernsynet til video. Hvad det skal være for en boks, det skal du så nok surfe lidt mere for at finde ud af. Jeg ville nok vælge PCH som du selv nævner, men jeg tror ikke den let kan bringes til at optage.

Held og lykke.

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top
mafia79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 17:02

Hej Nebula og Pallepro

Tak for jeres respons

Du har  delvist ret Nebula jeg har nok været forblændet af specs fra producenterne af. Dog ved jeg at vix'en skal have en harddisk inde i den for at den ikke skal blive overophedet (air flow)

Faktisk havde jeg selv overvejet en comp til at have stående da den kunne de meste af det jeg ville, men håbede på jeg kunne købe en der bare virkede out of the box. Er ikke så meget til at pille i pc'er mere som jeg engang var.

Hvis der er nogen der ved hvad man eventuelt skulle købe som var samlet eller som kun krævede mindre justeringer.

Har selv kigget men vil gerne have mere inspiration til hvad det skulle værer.

Til top
mafia79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 21:58

Jeg er blevet opmærksom på følgende projekt som jeg følger med stor interesse det lader til at det kan alt hvad jeg vil have fa mit system også...

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55877& PN=1

Til top
NANO.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2008
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 18:26

Pallepro hvem betaler din elregning ?

hvorfor ikke købe en ASUS Eee Box B204

Tv - Pioneer 5090, Macmini med plex

Computer - Cpu: I7 2.6@4.0 ghz
Ram: 4x2gb Dominator GT@3ghz
Gfx: Evga 480Gtx
Dsp: Samsung syncmaster 226bw
Hdd: 60gb Ocz Vertex
Mb: Evga X58 Sli
Til top
PallePro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 20:37

Til NANO.DK:

Det gør jeg selv, og derfor har jeg heller ikke så meget udstyr . (men jeg skal snart ud at investere i noget )

Jeg prøvede bare at hjælpe mafia79 så godt jeg kunne, og jeg fik det indtryk at han havde film, billeder, musik og garanteret også en masse andet han skulle have lagret, og så synes jeg at han helt sikkert skal overveje en NAS, da der er langt større sikkerhed for dine data (tyveri, uheld, mm) hvis de er gemt af vejen i en NAS. Og så kan en NAS jo bruges af mange enheder hvis der er flere computere at tage hensyn til. Eneste minus ved NAS lader til at være at de nuværende modeller har en lige svag nok CPU.

mafia79 nævnte ikke noget om at prisen nu eller i det lange løb var et issue, men iøvrigt kan jeg ikke lige se den store strømsluger i mit forslag til ham.

/Palle

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu