|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||
Det vil med garanti hoppe af permanent indtil han ændrer tilbage igen. Den opskrift vil nemlig kun virke, hvis man har en router og eneste fordel er, at pc'en får en fast adresse på lokalnettet. Winberg2 har ikke en router og det skal han have for at få flere enheder på nettet. |
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
winberg2 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2011 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
||
Redigeret af winberg2 - 02-Januar-2011 kl. 10:27 |
|||
![]() |
|||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
||
nå for hulen den del havde jeg sku overset, sorry. Var bare sikker på han havde router
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
At der er 4 lan porte på selve hardwaren har ingen betydning sålænge udbyderen kun tillader en ip adresse. Hvis udbyderen havde tilladt 4 ip adresser så ville du kunne have tilsluttet 4 enheder. Så som andre har sagt der er ingen vej udenom, du skal have en router på så du får et lokalnetværk med ip adresser tildelt gennem DHCP fra routeren. Det vil samtidig virke som en slags firewall, istedetfor som nu hvor din PC får en ekstern IP adresse (virkelig dårlig ide) |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
winberg2 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2011 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
||
At der er 4 lan porte på selve hardwaren har ingen betydning sålænge udbyderen kun tillader en ip adresse. Hvis udbyderen havde tilladt 4 ip adresser så ville du kunne have tilsluttet 4 enheder.
Så som andre har sagt der er ingen vej udenom, du skal have en router på så du får et lokalnetværk med ip adresser tildelt gennem DHCP fra routeren. Det vil samtidig virke som en slags firewall, istedetfor som nu hvor din PC får en ekstern IP adresse (virkelig dårlig ide)[/QUOTE] Jeg smutter ud og køber en router. Har også lige købt en rnd2110, så min nmt har efterhånden kostet mig en del knaster med det ekstra der efterhånden er købt for at få det til at køre. Men jeg elsker min a110
![]() Spawn: vil denne router - http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=72&Itemid=47&limit=1&limitstart=3 ? - være god nok, eller har du andre/andre på Recordere bedre anbefalinger?
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Hvis det alene handler om at få PCH på lokalnettet så man kan afspille indhold på en computer (ikke fra internettet) kan man tildele netkortet en ekstra IP adresse i 192.168.1.x (ved siden af den DHCP tildelte IP adresse fra internetudbyderen) og give PCH en fast IP adresse i samme range. Computer og PCH skal sidde bag samme switch, som også er forbundet til fiberboxen. Det er noget "fusk", men det virker nogenlunde permanent (indtil man opdaterer netkort driveren, så mistes den ekstra opsætning normalt). Computeren har adgang til internettet, PCH har ikke. Jeg har selv gjort det engang for (meget) længe siden (med en anden media player end PCH). Det var vist nok via regedit at man skulle lave opsætningen, så det er ikke jordens mest brugervenlige metode. Routeren er den sikre, gode og nemme metode, som desuden får PCH på internettet. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Hvad er din internethastighed? |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Redigeret af winberg2 - 03-Januar-2011 kl. 05:38 |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Jeg har en 100/100Mbit og denne Dlink 655. Den kan route traffik med en hastighed op til omkring 250Mbit, så den kan fint følge med.
Redigeret af hedberg - 04-Januar-2011 kl. 14:07 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg endte med at købe en d-825, og nu funker min a110 igen. Tak for svarene til alle. Det er super, man altid kan få kvalificeret hjælp i recorderes forum, når man har behov for det |
|||
![]() |
|||
gulvmanden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
||
Hej.
Jeg har et lignende problem.
Min PCH-A110 vil ikke gå på nettet. Jeg har også Waoo(tidligere ProFiber).
Den har tidligere kunnet komme på nettet, men fornyelig fik jeg byttet routeren(leveret af Waoo) til en ny. Kan det være opsætningen af denne det er galt med? Den nye router er en Tilgin HG-1520.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |